
Καθώς οι θερμοκρασίες συνεχίζουν να αυξάνουν, το ένα τρίτο της παγκόσμιας παραγωγής τροφίμων θα μπορούσε να τεθεί σε κίνδυνο. Αυτό διαπιστώνει μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Nature Food».
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Aalto στη Φινλανδία μελέτησαν πώς οι μελλοντικές αλλαγές στη θερμοκρασία, τις βροχοπτώσεις και την ξηρασία θα επηρεάσουν τις συνθήκες καλλιέργειας 30 σημαντικών ειδών τροφίμων σε όλο τον κόσμο. Διαπίστωσαν ότι οι περιοχές χαμηλού γεωγραφικού πλάτους αντιμετωπίζουν σημαντικά χειρότερες συνέπειες από ό,τι τα μεσαία ή υψηλά γεωγραφικά πλάτη. Ανάλογα με το επίπεδο της αύξησης της θερμοκρασίας υπολογίζεται ότι έως και το ήμισυ της παραγωγής καλλιεργειών σε περιοχές με χαμηλό γεωγραφικό πλάτος θα κινδυνεύσει. Ταυτόχρονα, στις περιοχές αυτές αναμένεται να παρατηρηθεί μεγάλη μείωση της ποικιλομορφίας των καλλιεργειών.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν, εξάλλου, ότι η αύξηση της θερμοκρασίας θα μειώσει σημαντικά την ποσότητα των παγκόσμιων καλλιεργήσιμων εκτάσεων που είναι διαθέσιμες για βασικές καλλιέργειες: ρύζι, καλαμπόκι, σιτάρι, πατάτα και σόγια, οι οποίες αντιπροσωπεύουν πάνω από τα δύο τρίτα της παγκόσμιας ενεργειακής πρόσληψης τροφής. Επιπλέον, οι τροπικές ριζώδεις καλλιέργειες, όπως η γλυκοπατάτα, που αποτελούν κλειδί για την επισιτιστική ασφάλεια σε περιοχές με χαμηλό εισόδημα, καθώς και τα δημητριακά και τα όσπρια είναι ιδιαίτερα ευάλωτα. Στην υποσαχάρια Αφρική, την περιοχή που αναμένεται να επηρεαστεί περισσότερο, σχεδόν τα τρία τέταρτα της σημερινής παραγωγής κινδυνεύουν αν η υπερθέρμανση του πλανήτη ξεπεράσει τους τρεις βαθμούς Κελσίου.
Αντίθετα, οι περιοχές μεσαίου και υψηλού γεωγραφικού πλάτους είναι πιθανό να διατηρήσουν τα παραγωγικά εδάφη τους, αν και οι ερευνητές εντόπισαν ότι οι ζώνες για συγκεκριμένες καλλιέργειες θα αλλάξουν και είναι πιθανό να αυξηθεί η ποικιλομορφία των καλλιεργειών σε κάποιες περιοχές. Για παράδειγμα, η καλλιέργεια εύκρατων φρούτων, όπως τα αχλάδια, θα μπορούσε να γίνει πιο συνηθισμένη στις βορειότερες περιοχές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περισσότερους από 510.000 επιβάτες επηρεάζει η σημερινή 24ωρη απεργία σε τουλάχιστον δέκα αεροδρόμια, η οποία άρχισε ήδη τα μεσάνυχτα. Περισσότερες από 3.400 πτήσεις αναμένεται…
Η μεγαλύτερη πρόκληση στην ανάπτυξη της πυρηνικής τεχνολογίας στη ναυτιλία δεν είναι τόσο η τεχνολογία όσο η απλοποίηση των περίπλοκων και κοστοβόρων διαδικασιών αδειοδότησης.…
Οριακή επιβράδυνση σημειώθηκε τον Φεβρουάριο εφέτος στον ρυθμό ανόδου του πληθωρισμού, καθώς αυξήθηκε 2,5%, από 2,7% τον Ιανουάριο εφέτος και έναντι αύξησης 2,9% τον…
Μια σημαντική εξέλιξη στον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας αποτελεί η έκδοση Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα ClassNK για τον σχεδιασμό ενός…
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ηγέτης στον τομέα του βιομηχανικού αυτοματισμού και των ναυτιλιακών τεχνολογιών, ανακοινώνει με υπερηφάνεια τη Χρυσή Χορηγία της…
Παραγγελίες για 184 bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers τοποθετήθηκαν τους πρώτους δύο μήνες του 2025, με την ακτινογραφία ανά τύπο πλοίου να…
Η πρώτη δοκιμαστική σύνδεση του Υποσταθμού υψηλής τάσης Δαμάστας με το ηλεκτρικό σύστημα της Κρήτης, που αποτελεί σημαντικό βήμα για τη λειτουργία της διασύνδεσης…
Με χαμηλές στροφές εκκίνησε το 2025 για την Airbus, καθώς οι παραδόσεις νέων αεροσκαφών παρέμειναν σε ρηχά νερά κατά τους πρώτους δύο μήνες του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ