
Η πρώτη δοκιμαστική σύνδεση του Υποσταθμού υψηλής τάσης Δαμάστας με το ηλεκτρικό σύστημα της Κρήτης, που αποτελεί σημαντικό βήμα για τη λειτουργία της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής ολοκληρώθηκε με επιτυχία από τη θυγατρική του ΑΔΜΗΕ, Ariadne Interconnection, που υλοποιεί το έργο.
Η δοκιμαστική ηλέκτριση του ζυγού 150 κιλοβόλτ (kV) της νέας εγκατάστασης εντάσσεται στο πλαίσιο των δοκιμών και παραλαβών, οι οποίες συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς στους Σταθμούς Μετατροπής που έχουν κατασκευαστεί στα δύο άκρα της διασύνδεσης.
Ο Υποσταθμός είναι ο μεγαλύτερος στην Κρήτη, με συνολικά 17 πύλες, είναι πλήρως ψηφιοποιημένος και έχει κατασκευαστεί με σύγχρονη τεχνολογία κλειστού τύπου. Αποτελεί κρίσιμο τμήμα του έργου, καθώς πρόκειται για το σημείο σύνδεσης του ηλεκτρικού συστήματος του νησιού με την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής.
Υπενθυμίζεται ότι η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής βρίσκεται από τα τέλη του 2024 σε φάση δοκιμών και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2025.
Μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών εξοπλισμού και των υποσυστημάτων των Σταθμών Μετατροπής το προσεχές διάστημα, θα ακολουθήσουν οι δοκιμές λειτουργίας του συστήματος, με την ενσωμάτωση της νέας διασύνδεσης, που αποτελεί την τελευταία και πιο κρίσιμη διαδικασία πριν την ένταξη του έργου σε κανονική λειτουργία.
Η υλοποίηση της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής πραγματοποιήθηκε από αναδόχους όπως οι Siemens Energy, Nexans, Prysmian και ΝΚΤ, ενώ για την πόντιση των υποβρυχίων καλωδίων χρησιμοποιήθηκαν τα πλοία Aurora και Leonardo da Vinci.
Η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση από το τρέχον (2021 – 2027) και το προηγούμενο (2014-2020) ΕΣΠΑ μέχρι 535,5 εκατ. ευρώ η οποία μειώνει αντίστοιχα το κόστος του έργου για τον Έλληνα καταναλωτή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σύγκρουση πλοίων έλαβε χώρα στη Βόρεια Θάλασσα, με τις πρώτες πληροφορίες να κάνουν λόγο για ένα δεξαμενόπλοιο και ένα containership. Οι εικόνες που κάνουν…
Περισσότερους από 510.000 επιβάτες επηρεάζει η σημερινή 24ωρη απεργία σε τουλάχιστον δέκα αεροδρόμια, η οποία άρχισε ήδη τα μεσάνυχτα. Περισσότερες από 3.400 πτήσεις αναμένεται…
Η μεγαλύτερη πρόκληση στην ανάπτυξη της πυρηνικής τεχνολογίας στη ναυτιλία δεν είναι τόσο η τεχνολογία όσο η απλοποίηση των περίπλοκων και κοστοβόρων διαδικασιών αδειοδότησης.…
Οριακή επιβράδυνση σημειώθηκε τον Φεβρουάριο εφέτος στον ρυθμό ανόδου του πληθωρισμού, καθώς αυξήθηκε 2,5%, από 2,7% τον Ιανουάριο εφέτος και έναντι αύξησης 2,9% τον…
Μια σημαντική εξέλιξη στον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας αποτελεί η έκδοση Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα ClassNK για τον σχεδιασμό ενός…
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ηγέτης στον τομέα του βιομηχανικού αυτοματισμού και των ναυτιλιακών τεχνολογιών, ανακοινώνει με υπερηφάνεια τη Χρυσή Χορηγία της…
Παραγγελίες για 184 bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers τοποθετήθηκαν τους πρώτους δύο μήνες του 2025, με την ακτινογραφία ανά τύπο πλοίου να…
Με χαμηλές στροφές εκκίνησε το 2025 για την Airbus, καθώς οι παραδόσεις νέων αεροσκαφών παρέμειναν σε ρηχά νερά κατά τους πρώτους δύο μήνες του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ