
Η στοχοποίηση των πλοίων κινεζικής ναυπήγησης από τις ΗΠΑ έχει αναγνωριστεί ως σημαντική πρόκληση για την παγκόσμια ναυτιλία. Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Xclusiv υπογραμμίζει ότι ο αντίκτυπος της εν λόγω «απειλής» θα είναι αρκετά εμφανής ανεξαρτήτως του τύπου πλοίου.
Ειδικότερα, η κινεζική πρωτοκαθεδρία στη ναυπηγική βιομηχανία συνεπάγεται ότι οποιοδήποτε μέτρο που βάζει στο στόχαστρο τα κατασκευασμένα στην Κίνα πλοία αφορά μεγάλο μέρος του στόλου και των εταιρειών. Σύμφωνα με δεδομένα της Xclusiv, το 43% του στόλου των bulk carriers (άνω των 10.000 dwt), το 23% του στόλου των tankers (άνω των 10.000 dwt), το 35% του στόλου των containerships (άνω των 5.000 dwt) και το 15% του στόλου των gas carriers (άνω των 3.000 dwt) είναι ναυπηγημένο στην Κίνα.
Επιπλέον, το 70% του orderbook (άνω των 10.000 dwt) των bulk carriers και των δεξαμενόπλοιων αφορά παραγγελίες σε κινεζικά ναυπηγεία, ενώ το ίδιο ισχύει για το 75% του orderbook των containerships (άνω των 5.000 dwt) και για το 37% του orderbook των gas carriers (άνω των 3.000 dwt). Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την Xclusiv, το 65% των παραδόσεων πλοίων το 2026 θα αφορά παραγγελίες τοποθετημένες σε κινεζικά ναυπηγεία.
Βάσει των προαναφερθέντων, οποιοδήποτε μέτρο που θέτει στο στόχαστρο τα ναυπηγημένα στην Κίνα πλοία θα προκαλέσει σημαντικές προκλήσεις για την παγκόσμια ναυτιλία και τις αλυσίδες εφοδιασμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με στόχο τη δυναμική επέκταση στις κρουαζιέρες πολυτελείας, ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui O.S.K. Lines (MOL) γνωστοποίησε πρόσφατα την αγορά του δεύτερου κρουαζιερόπλοιού του. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ συμφωνιών για την ανανέωση του στόλου της με πλοία υποστήριξης έδωσε πρόσφατα η Petrobras, προαναγγέλλοντας νέα παραγγελία. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δηλώσεις…
Διαχρονικά, τα Ναυτικά Χρονικά παρακολουθούσαν με ιδιαίτερη προσοχή την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, καταγράφοντας κάθε σημαντική εξέλιξη, από τις διεθνείς πολιτικές αναταράξεις μέχρι τις τεχνολογικές…
Οριακές παραμένουν οι μεταβολές στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων, η οποία συνεχίζει σε ρότα νωχελικότητας. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι…
Με δυναμικούς ρυθμούς προχωρά η επέκταση του στόλου της μαλαισιανής εταιρείας Petronas, η οποία υποδέχτηκε δύο ακόμα νεότευκτα LNG carriers. Σύμφωνα με ανάρτηση του…
Την παραλαβή ενός ιδιαίτερα καινοτόμου πλοίου ανακοίνωσε η CMA CGM, μέσω σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πρόκειται για το «CMA CGM IRON», containership…
Με ανεβασμένους ρυθμούς βαίνουν οι κινήσεις επέκτασης των δραστηριοτήτων διεθνών ναυτιλιακών εταιρειών. Πιο συγκεκριμένα, η Lauritzen Bulkers εξαγόρασε την Alexander & Blake, μια καναδική…
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, τα Ναυτικά Χρονικά αποτίνουν φόρο τιμής σε σύγχρονες Νηρηίδες, οι οποίες με το έργο και τις δράσεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ