
Η επίδραση των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί σε δεξαμενόπλοια και διαχειρίστριες εταιρείες έχει μεταβάλει σημαντικά το τοπίο της ναυλαγοράς των VLCCs. Την ίδια ώρα, μια επίτευξη συμφωνίας μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας αναμένεται να αναδιατάξει εκ νέου τα routes, ενώ οι περιβαλλοντικοί στόχοι αλλάζουν το status quo στην οικονομική ζωή των πλοίων.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, οι επιβληθείσες κυρώσεις έχουν περιορίσει την προσφορά των δεξαμενόπλοιων, οδηγώντας σε άνοδο τους ναύλους των VLCCs σε routes από τη Μέση Ανατολή στην Κίνα. Πλέον, η Ινδία και η Κίνα εισάγουν αργό και από άλλους προμηθευτές, γεγονός που επιδρά στη ζήτηση διαφορετικών μεγεθών.
Παράλληλα, η επίτευξη ειρήνης στην Ανατολική Ευρώπη δύναται να οδηγήσει σε σταδιακή επιστροφή του ρωσικού αργού στην ευρωπαϊκή αγορά, αναδιατάσσοντας εκ νέου τα routes των δεξαμενόπλοιων και τη δυναμική των διαφορετικών μεγεθών.
Όσον αφορά τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, τα VLCCs ηλικίας άνω των 10 ετών είναι ιδιαίτερα ευάλωτα, καθώς κολοσσοί ενέργειας και ναυλωτές επιλέγουν νεότερα και συνεπώς πιο σύγχρονα πλοία. Τα πλοία αυτά είτε είναι διπλού καυσίμου είτε είναι εξοπλισμένα με καινοτόμες τεχνολογίες μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος των πλοίων.
Βάσει των προαναφερθέντων, η Allied υπογραμμίζει ότι η ζήτηση για νεότερα πλοία θα παραμείνει ισχυρή. Όσον αφορά τα πλοία ηλικίας περίπου 10 ετών, η ζήτηση θα είναι πιο περιορισμένη, γεγονός που θα ωθήσει τις αξίες τους σε πτώση. Ο αντίκτυπος θα είναι ακόμα πιο εμφανής για πλοία ηλικίας 15 ετών και άνω.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με στόχο τη δυναμική επέκταση στις κρουαζιέρες πολυτελείας, ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui O.S.K. Lines (MOL) γνωστοποίησε πρόσφατα την αγορά του δεύτερου κρουαζιερόπλοιού του. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ συμφωνιών για την ανανέωση του στόλου της με πλοία υποστήριξης έδωσε πρόσφατα η Petrobras, προαναγγέλλοντας νέα παραγγελία. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δηλώσεις…
Διαχρονικά, τα Ναυτικά Χρονικά παρακολουθούσαν με ιδιαίτερη προσοχή την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, καταγράφοντας κάθε σημαντική εξέλιξη, από τις διεθνείς πολιτικές αναταράξεις μέχρι τις τεχνολογικές…
Οριακές παραμένουν οι μεταβολές στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων, η οποία συνεχίζει σε ρότα νωχελικότητας. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι…
Η στοχοποίηση των πλοίων κινεζικής ναυπήγησης από τις ΗΠΑ έχει αναγνωριστεί ως σημαντική πρόκληση για την παγκόσμια ναυτιλία. Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική…
Με δυναμικούς ρυθμούς προχωρά η επέκταση του στόλου της μαλαισιανής εταιρείας Petronas, η οποία υποδέχτηκε δύο ακόμα νεότευκτα LNG carriers. Σύμφωνα με ανάρτηση του…
Την παραλαβή ενός ιδιαίτερα καινοτόμου πλοίου ανακοίνωσε η CMA CGM, μέσω σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πρόκειται για το «CMA CGM IRON», containership…
Με ανεβασμένους ρυθμούς βαίνουν οι κινήσεις επέκτασης των δραστηριοτήτων διεθνών ναυτιλιακών εταιρειών. Πιο συγκεκριμένα, η Lauritzen Bulkers εξαγόρασε την Alexander & Blake, μια καναδική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ