
Η επίδραση των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί σε δεξαμενόπλοια και διαχειρίστριες εταιρείες έχει μεταβάλει σημαντικά το τοπίο της ναυλαγοράς των VLCCs. Την ίδια ώρα, μια επίτευξη συμφωνίας μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας αναμένεται να αναδιατάξει εκ νέου τα routes, ενώ οι περιβαλλοντικοί στόχοι αλλάζουν το status quo στην οικονομική ζωή των πλοίων.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, οι επιβληθείσες κυρώσεις έχουν περιορίσει την προσφορά των δεξαμενόπλοιων, οδηγώντας σε άνοδο τους ναύλους των VLCCs σε routes από τη Μέση Ανατολή στην Κίνα. Πλέον, η Ινδία και η Κίνα εισάγουν αργό και από άλλους προμηθευτές, γεγονός που επιδρά στη ζήτηση διαφορετικών μεγεθών.
Παράλληλα, η επίτευξη ειρήνης στην Ανατολική Ευρώπη δύναται να οδηγήσει σε σταδιακή επιστροφή του ρωσικού αργού στην ευρωπαϊκή αγορά, αναδιατάσσοντας εκ νέου τα routes των δεξαμενόπλοιων και τη δυναμική των διαφορετικών μεγεθών.
Όσον αφορά τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, τα VLCCs ηλικίας άνω των 10 ετών είναι ιδιαίτερα ευάλωτα, καθώς κολοσσοί ενέργειας και ναυλωτές επιλέγουν νεότερα και συνεπώς πιο σύγχρονα πλοία. Τα πλοία αυτά είτε είναι διπλού καυσίμου είτε είναι εξοπλισμένα με καινοτόμες τεχνολογίες μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος των πλοίων.
Βάσει των προαναφερθέντων, η Allied υπογραμμίζει ότι η ζήτηση για νεότερα πλοία θα παραμείνει ισχυρή. Όσον αφορά τα πλοία ηλικίας περίπου 10 ετών, η ζήτηση θα είναι πιο περιορισμένη, γεγονός που θα ωθήσει τις αξίες τους σε πτώση. Ο αντίκτυπος θα είναι ακόμα πιο εμφανής για πλοία ηλικίας 15 ετών και άνω.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ρυθμούς παρόμοιους με εκείνους των προηγούμενων ετών τρέχουν οι διαλύσεις πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της VesselsValue, το α΄ τρίμηνο…
Ρότα προς ένα πράσινο αύριο χαράζει η αγορά κρουαζιέρας, με τις εταιρείες Viking και Fincantieri να πρωτοστατούν, παρουσιάζοντας λεπτομέρειες για το παγκοσμίως πρώτο κρουαζιερόπλοιο…
Ακόμα μία εγκατάσταση ιστίων σε LNG carrier ανακοίνωσε ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui O.S.K. Lines. Πιο συγκεκριμένα, η MOL ήλθε σε συμφωνία με την Tokyo…
Ιδιαίτερα μεγάλη βουτιά καταγράφουν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Στο μέλλον της ζήτησης για κρουαζιέρες εστιάζει το ναυπηγείο Meyer Werft, παρουσιάζοντας καινοτόμο σχεδίαση πλοίου με συγκεκριμένο ηλικιακό «target group». Ειδικότερα, το σχέδιο αφορά…
Σε νέο γύρο κυρώσεων με επίκεντρο το Ιράν προχώρησε πρόσφατα η Ουάσιγκτον, θέτοντας στο στόχαστρό της πλοία αλλά και έναν τερματικό που βρίσκεται στην…
Διάλειμμα από τη μεταβλητότητα φαίνεται να πραγματοποιεί η ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός LNG…
Η υπερωκεάνιος γραμμή του Βόρειου Ατλαντικού που ένωνε την ευρωπαϊκή με την αμερικανική ήπειρο αποτελούσε, από τα μέσα του 19ου αιώνα και για σειρά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ