
Τον κώδωνα του κινδύνου για τη liner ναυτιλία κρούει η CMA CGM, στον απόηχο των υπέρογκων χρεώσεων που πρότεινε πρόσφατα το U.S. Trade Representative’s Office (USTR) για τα πλοία κινεζικής κατασκευής που εισέρχονται σε λιμένες των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με δηλώσεις του οικονομικού διευθυντή της γαλλικής εταιρείας, Ramon Fernandez, τα προτεινόμενα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ αναμένεται να πλήξουν το σύνολο της liner ναυτιλίας, καθώς η πλειοψηφία των containerships κατασκευάζεται σε κινεζικά ναυπηγεία. Παράλληλα, ο κ. Fernadez επισήμανε ότι η CMA CGM έχει έντονη παρουσία στους τερματικούς σταθμούς των ΗΠΑ, καθώς και ότι η θυγατρική της APL διαθέτει δέκα πλοία υπό αμερικανική σημαία.
Ερωτηθείς για την «Ocean Alliance», στην οποία η CMA CGM συμμετέχει μαζί με άλλες ασιατικές εταιρείες, όπως η κινεζική Cosco, ο κ. Fernadez δήλωσε πως δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι η συμμαχία θα τεθεί στο στόχαστρο της Ουάσιγκτον.
Όσον αφορά τον αντίκτυπο των αμερικανικών δασμών που επέβαλε ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, η CMA CGM «βλέπει» ήδη στον ορίζοντα αναδιάρθρωση της αγοράς. Σύμφωνα με τον κ. Fernadez, οι νέοι δασμοί θα μπορούσαν να επιταχύνουν μια αλλαγή των routes, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη από την πρώτη θητεία του Τραμπ.
«Το outlook της liner αγοράς μοιάζει λιγότερο ευνοϊκό το 2025, ελέω της γεωπολιτικής αβεβαιότητας και της πλεονάζουσας μεταφορικής ικανότητας», σημείωσε. Σε κάθε περίπτωση, «βαρόμετρο» θα αποτελέσουν οι εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα, καθώς ενδεχόμενη επιστροφή των πλοίων σε αυτή θα οδηγήσει πιθανόν τις liner εταιρείες σε διάλυση των μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων τους, κατέληξε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στην παγκόσμια οικονομία, η αγορά ενέργειας βιώνει συνεχείς μεταβολές, καθώς οι στρατηγικές κορυφαίων εταιρειών διαμορφώνουν νέες ισορροπίες. Στο πλαίσιο αυτό,…
Η Ιαπωνία κάνει ένα τολμηρό άλμα προς το μέλλον της ψηφιακής υποδομής και της βιωσιμότητας, με τη δημιουργία του πρώτου υπεράκτιου πλωτού «πράσινου» κέντρου…
Κατά περίπου 600 πλοία αναμένεται να αυξηθεί σύντομα ο στόλος των Ελλήνων πλοιοκτητών, δεδομένου του ισχυρού orderbook τους. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Νέες στρατηγικές κινήσεις στην αγορά των ΑΠΕ δρομολόγησε πρόσφατα ο γαλλικός ενεργειακός κολοσσός TotalEnergies. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η TotalEnergies υπέγραψε πρόσφατα…
Το «Stena Futuro», το νέο καινοτόμο πλοίο της Stena Line, έχει ενσωματώσει τεχνολογίες αιχμής, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και των εκπομπών…
Εν αναμονή των τελικών αποφάσεων του Προέδρου Τραμπ σχετικά με την επιβολή λιμενικών τελών στα πλοία κινεζικής ναυπήγησης, ο αντίκτυπος των προτεινόμενων τελών είναι…
Με δυναμικούς ρυθμούς έχει εκκινήσει το 2025 για τις διά θαλάσσης αποστολές βωξίτη, οι οποίες σημείωσαν ετήσια αύξηση σχεδόν 13% κατά το α΄ τρίμηνο…
Καθοδική αναμένεται να είναι η πορεία των αξιών πλοίων τα επόμενα έτη, όμως υπάρχουν ακόμη αστάθμητοι παράγοντες που προκαλούν αβεβαιότητα. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ