
Η αμμωνία, αν και αποτελεί ένα υποσχόμενο ναυτιλιακό καύσιμο μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, είναι εξαιρετικά τοξική. Ακόμα και σε χαμηλές συγκεντρώσεις, μπορεί να προκαλέσει σοβαρούς ερεθισμούς στο αναπνευστικό σύστημα, στα μάτια και στο δέρμα. Σύμφωνα με διεθνή πρότυπα ασφαλείας, η παρατεταμένη έκθεση σε επίπεδα πάνω από 25 ppm μπορεί να αποβεί επικίνδυνη για την ανθρώπινη υγεία, ενώ υψηλότερες συγκεντρώσεις ενδέχεται να προκαλέσουν σοβαρή αναπνευστική δυσχέρεια ή ακόμα και δηλητηρίαση. Για τον λόγο αυτό, η μείωση των εκπομπών αμμωνίας κάτω από αυτό το όριο είναι κρίσιμη προϋπόθεση για την ασφαλή εφαρμογή της στη ναυτιλία.
Ανταποκρινόμενο σε αυτή την πρόκληση, το έργο AMAZE (Ammonia Management and Zero Emission) αναπτύσσει μια τεχνολογική λύση που θα μειώνει τις εκπομπές αμμωνίας κάτω από 25 ppm σε πλοία που χρησιμοποιούν την αμμωνία ως καύσιμο. Η ανάπτυξή της πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Aarhus, και συγκεκριμένα με τα Τμήματα Βιολογικής & Χημικής Μηχανικής (BCE) και Μηχανολογικής & Παραγωγικής Μηχανικής (MPE).
Η τεχνολογία του AMAZE βασίζεται σε έναν συνδυασμό πειραματικών δοκιμών και προηγμένων υπολογιστικών προσομοιώσεων ρευστοδυναμικής (CFD), με στόχο τη δημιουργία ενός λειτουργικού πρωτοτύπου μεγάλης κλίμακας. Η τελική λύση θα δοκιμαστεί στο ερευνητικό κέντρο του Πανεπιστημίου Aarhus στο Foulum, όπου θα πραγματοποιηθούν εκτεταμένες δοκιμές για τη βελτιστοποίηση των επιδόσεών της.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των δοκιμών, η Eltronic FuelTech, αξιοποιώντας την εμπειρία της από έργα όπως το AEngine, θα αναλάβει την τελική ανάπτυξη του συστήματος, επικεντρώνοντας τις προσπάθειές της τόσο στη μηχανολογική πλευρά όσο και στη διασφάλιση της ασφάλειας της τεχνολογίας. Το AMAZE αποτελεί ένα φιλόδοξο έργο, που χρηματοδοτείται από το Δανικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης και Επίδειξης Ενεργειακής Τεχνολογίας (EUDP) και θα διαρκέσει από τον Φεβρουάριο του 2025 έως το τέλος του 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την πώληση με σκοπό την ανακύκλωση του Ε/Γ – Ο/Γ πλοίoυ «ΚΡΗΤΗ ΙΙ» γνωστοποίησε η Attica Group. To «ΚΡΗΤΗ ΙΙ», πλοιοκτησίας θυγατρικής της εταιρείας,…
Η ευρωπαϊκή εφοπλιστική κοινότητα γυρνάει σελίδα, καθώς η European Community Shipowners’ Association (ECSA) μετονομάζεται σε ECSA European Shipowners. Η συγκεκριμένη απόφαση έλαβε χώρα με…
Η εμπιστοσύνη των CEOs στην ανάπτυξη κερδίζει έδαφος παγκοσμίως, παρά το ασταθές γεωπολιτικό και οικονομικό τοπίο. Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της τακτικής έρευνας…
Το 8ο Posidonia Sea Tourism Forum (PSTF 2025) ετοιμάζεται να υποδεχθεί τα κορυφαία στελέχη της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας στο Ηράκλειο της Κρήτης, στις 6-7…
Η τεχνολογία των λιμένων της Ινδίας εισέρχεται σε νέα εποχή βιωσιμότητας, με τον Οργανισμό Λιμένος V. O. Chidambaranar να ηγείται μιας σημαντικής πρωτοβουλίας προς…
Στις κορυφαίες διαχειρίστριες εταιρείες του Αραβικού Κόλπου εστιάζει σε πρόσφατη ανάλυσή της η Veson Nautical. Ειδικότερα, η ανάλυση αφορά τις χώρες του Αραβικού Κόλπου…
Παρότι το status quo στη διεθνή ναυπηγική σκακιέρα έχει μεταβληθεί άρδην τα τελευταία έτη, η Νότια Κορέα αναμένεται να διατηρήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων και το 2025, ενώ ο ρόλος του LNG παραμένει κομβικός. Ειδικότερα, βάσει δεδομένων του νηογνώμονα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ