
Η αμμωνία, αν και αποτελεί ένα υποσχόμενο ναυτιλιακό καύσιμο μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, είναι εξαιρετικά τοξική. Ακόμα και σε χαμηλές συγκεντρώσεις, μπορεί να προκαλέσει σοβαρούς ερεθισμούς στο αναπνευστικό σύστημα, στα μάτια και στο δέρμα. Σύμφωνα με διεθνή πρότυπα ασφαλείας, η παρατεταμένη έκθεση σε επίπεδα πάνω από 25 ppm μπορεί να αποβεί επικίνδυνη για την ανθρώπινη υγεία, ενώ υψηλότερες συγκεντρώσεις ενδέχεται να προκαλέσουν σοβαρή αναπνευστική δυσχέρεια ή ακόμα και δηλητηρίαση. Για τον λόγο αυτό, η μείωση των εκπομπών αμμωνίας κάτω από αυτό το όριο είναι κρίσιμη προϋπόθεση για την ασφαλή εφαρμογή της στη ναυτιλία.
Ανταποκρινόμενο σε αυτή την πρόκληση, το έργο AMAZE (Ammonia Management and Zero Emission) αναπτύσσει μια τεχνολογική λύση που θα μειώνει τις εκπομπές αμμωνίας κάτω από 25 ppm σε πλοία που χρησιμοποιούν την αμμωνία ως καύσιμο. Η ανάπτυξή της πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Aarhus, και συγκεκριμένα με τα Τμήματα Βιολογικής & Χημικής Μηχανικής (BCE) και Μηχανολογικής & Παραγωγικής Μηχανικής (MPE).
Η τεχνολογία του AMAZE βασίζεται σε έναν συνδυασμό πειραματικών δοκιμών και προηγμένων υπολογιστικών προσομοιώσεων ρευστοδυναμικής (CFD), με στόχο τη δημιουργία ενός λειτουργικού πρωτοτύπου μεγάλης κλίμακας. Η τελική λύση θα δοκιμαστεί στο ερευνητικό κέντρο του Πανεπιστημίου Aarhus στο Foulum, όπου θα πραγματοποιηθούν εκτεταμένες δοκιμές για τη βελτιστοποίηση των επιδόσεών της.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των δοκιμών, η Eltronic FuelTech, αξιοποιώντας την εμπειρία της από έργα όπως το AEngine, θα αναλάβει την τελική ανάπτυξη του συστήματος, επικεντρώνοντας τις προσπάθειές της τόσο στη μηχανολογική πλευρά όσο και στη διασφάλιση της ασφάλειας της τεχνολογίας. Το AMAZE αποτελεί ένα φιλόδοξο έργο, που χρηματοδοτείται από το Δανικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης και Επίδειξης Ενεργειακής Τεχνολογίας (EUDP) και θα διαρκέσει από τον Φεβρουάριο του 2025 έως το τέλος του 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ