
Θολό παραμένει το outlook για τα δεξαμενόπλοια, με τις γεωπολιτικές εξελίξεις να παραμένουν αστάθμητος παράγοντας.
Σε πρόσφατη έκθεσή της, η BIMCO υπογραμμίζει ότι η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων θα ισχυροποιηθεί έως έναν βαθμό το 2025, όμως θα αποδυναμωθεί το 2026 όσον αφορά τα crude tankers, ενώ θα αποδυναμωθεί τόσο το 2025 όσο και το 2026 όσον αφορά τα product tankers.
Η αύξηση της ζήτησης για crude tankers αναμένεται να διαμορφωθεί μεταξύ του 0,5% και του 1,5%, ενώ η προσφορά θα αυξηθεί κατά 0,8%. Το 2026, η μεταβολή της ζήτησης εκτιμάται μεταξύ του -0,5% και του 0,5%, ενώ η άνοδος της προσφοράς στο 3%.
Από την άλλη, στα product tankers, η ζήτηση αναμένεται να μειωθεί κατά 2,5% έως 3,5% το 2025 και κατά 3% έως 4% το 2026, ενώ η προσφορά θα αυξηθεί κατά 3,9% το 2025 και κατά 8,4% το 2026.
Τα προαναφερθέντα προκύπτουν από την παραδοχή ότι η ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα θα επιστρέψει σταδιακά στην κανονικότητα το 2025. Επιπλέον, βάσει του ΔΝΤ, η παγκόσμια οικονομία θα αναπτυχθεί κατά 3,3% το 2025 και το 2026. Ωστόσο, σε σύγκριση με το 2024, η ανάπτυξη επιβραδύνεται σε κομβικές χώρες για τα tankers, όπως είναι οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ινδία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ολοκλήρωση της πιστοποίησης δέκα κρατικών αεροδρομίων, σύμφωνα με τα πρότυπα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας, ανακοίνωσε πρόσφατα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.…
Μια σημαντική ωκεανογραφική αποστολή με στόχο τη διερεύνηση των αλληλεπιδράσεων μεταξύ των υδροθερμικών συστημάτων της καλδέρας της Σαντορίνης και του υποθαλάσσιου ηφαιστείου Κολούμπος, που…
Ο ρυθμός του γεωπολιτικού τανγκό μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας έχει ενταθεί το 2025 ελέω της πορείας που χαράσσει ο Ντόναλντ Τραμπ. Ειδικότερα, ο πρόεδρος…
Το 2024 ήταν μια ακόμα χρονιά μέσα στην οποία τα ελληνικά νησιά βρέθηκαν στην κορυφή των προτιμήσεων Eλλήνων και ξένων τουριστών. Ειδικότερα, βάσει της…
Σε υψηλά επίπεδα αναμένεται να διαμορφωθεί η κατανάλωση σιτηρών το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικού δημοσιεύματος του ρωσικού πρακτορείου ειδήσεων TASS, η παγκόσμια κατανάλωση…
Στα χαμηλότερα επίπεδά της για τουλάχιστον 12 μήνες κινείται η ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται στα $2.629/FEU…
Σε αναθεώρηση προς τα κάτω των οικονομικών προοπτικών περιοχών της Ευρώπης προχώρησε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανοικοδόμησης και Ανάπτυξης (EBRD), ελέω αποδυναμωμένης ζήτησης και…
Στις επιπτώσεις της σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή εστιάζει πρόσφατη έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας με τίτλο «The Deepening Red Sea Shipping Crisis: Impacts and Outlook».…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ