
Στη σκιά των απειλών του Ντόναλντ Τραμπ περί επιβολής δασμών στις εισαγωγές καναδικού αργού, πλήθος Καναδών πολιτικών απαιτούν την κατασκευή νέων αγωγών πετρελαίου, που θα επιτρέψουν την απεξάρτηση του Καναδά από την αμερικανική αγορά.
Συγκεκριμένα, αρκετοί πολιτικοί έχουν ήδη προτείνει την κατασκευή νέων αγωγών, οι οποίοι θα μεταφέρουν πετρέλαιο στις δυτικές, ανατολικές και βόρειες ακτές του Καναδά. Ωστόσο, επί του παρόντος, καμία ιδιωτική εταιρεία δεν έχει εκφράσει ενδιαφέρον για την ανάληψη ενός τέτοιου δαπανηρού και χρονοβόρου έργου.
Στο πλαίσιο αυτό, ειδικοί της αγοράς επισημαίνουν ότι η κυβέρνηση του Καναδά οφείλει να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο σε οποιοδήποτε έργο κατασκευής νέων αγωγών. Δεδομένων των ρυθμιστικών, οικονομικών, πολιτικών και περιβαλλοντικών εμποδίων, η κατασκευή νέων αγωγών στους υπεράκτιους τερματικούς σταθμούς εξαγωγής πετρελαίου απαιτεί τη συμβολή της καναδικής κυβέρνησης.
Σύμφωνα με δηλώσεις του Greg Ebel, Διευθύνοντος Συμβούλου του φορέα εκμετάλλευσης των καναδικών αγωγών Enbridge, ο νόμος που τέθηκε σε ισχύ το 2019 και απαιτεί αξιολόγηση των κοινωνικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων των αγωγών αποτελεί «τροχοπέδη» στην κατασκευή νέων αγωγών. Παράλληλα, οι χρονοβόρες αδειοδοτήσεις και η ρυθμιστική αβεβαιότητα συνιστούν παράγοντες επιβράδυνσης των επενδύσεων από τον τομέα της ενέργειας.
Σημειώνεται ότι περίπου το 90% των εξαγωγών καναδικού αργού καταλήγει σε αμερικανικά διυλιστήρια, ενώ επί του παρόντος ο αγωγός Trans Mountain αποτελεί τη μοναδική επιλογή του Καναδά για να παρακάμψει τις ΗΠΑ. Τέλος, οι επικείμενοι αμερικανικοί δασμοί θα καταστήσουν το καναδικό πετρέλαιο πιο ακριβό ή θα μειώσουν σημαντικά τα περιθώρια κέρδους των παραγωγών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς η ενοποίηση της αλυσίδας εφοδιασμού πετρελαίου και φυσικού αερίου αποτελεί το νέο status quo της αγοράς ενέργειας, αρκετές εταιρείες ενώνουν τις δυνάμεις τους,…
Στην περαιτέρω διείσδυσή του στην ιαπωνική αγορά ενέργειας φαίνεται να στοχεύει ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC, καθώς πρόσφατα προέβη στην υπογραφή νέας σημαντικής συμφωνίας. Συγκεκριμένα,…
Η τεχνολογία eSAIL της bound4blue αποτελεί μια καινοτόμο λύση πρόωσης με την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας. Τα eSAILs συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση της κατανάλωσης…
Την εξάπλωσή της στη βιομηχανία αερομεταφορών συνεχίζει η Qatar Airways, καθώς η Αυστραλία ενέκρινε την απόκτηση μετοχικού μεριδίου 25% στη Virgin Australia από την…
Αύξηση καταγράφουν οι εξαγωγές άνθρακα της Μογγολίας προς την Κίνα, αναδιαμορφώνοντας τον χάρτη των διά θαλάσσης ροών άνθρακα. Οι συγκεκριμένοι όγκοι διαμορφώθηκαν σε 82,9…
Η πυρηνική τεχνολογία βρίσκεται στο επίκεντρο, καθώς μπορεί να προσφέρει μια ασφαλή, αξιόπιστη και μηδενικών εκπομπών λύση για τη θαλάσσια μεταφορά. Σύμφωνα με νέα…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα «σκαρφάλωσε» το χρέος της παγκόσμιας οικονομίας το 2024, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Χρηματοπιστωτικού Ινστιτούτου (IIF). Συγκεκριμένα, το παγκόσμιο…
Παρότι η ναυλαγορά των bulk carriers αντιμετωπίζει σκοπέλους και οι αξίες τους ωθούνται σε καθοδική πορεία, ο αντίκτυπος θα είναι εμφανέστερος στη second-hand αγορά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ