
Η VARD συμμετέχει στο NAVHYS, ένα φιλόδοξο ευρωπαϊκό καινοτόμο έργο που στοχεύει στην ανάπτυξη ενός πλοίου υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων (SOV) μηδενικών εκπομπών, το οποίο θα χρησιμοποιεί υγρό υδρογόνο (LH₂) ως καύσιμο. Σε συνεργασία με έντεκα βιομηχανικούς εταίρους, το NAVHYS θα αναπτύξει και θα δοκιμάσει νέες τεχνολογίες για τη ναυτική χρήση του υγρού υδρογόνου, εστιάζοντας στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Το νέο σύστημα καυσίμου και αποθήκευσης θα ενσωματωθεί σε ένα SOV πλοίο, σχεδιασμένο από τη VARD για τη North Star, και θα λάβει Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον Bureau Veritas. Ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά εμπόδια είναι η διαχείριση του LH₂ σε ναυτικά περιβάλλοντα. Σε αντίθεση με το αέριο υδρογόνο, το υγρό υδρογόνο απαιτεί αποθήκευση σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες (-253°C), γεγονός που συνεπάγεται αυξημένες απαιτήσεις σε μονωτικά υλικά, ψύξη και ειδικά σχεδιασμένες υποδομές τόσο στα πλοία όσο και στα λιμάνια.
Το NAVHYS εκμεταλλεύεται την εξειδίκευση της ArianeGroup στη χρήση του LH₂, όπως αυτή εφαρμόζεται στους πυραύλους Ariane 6. Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω της Clean Hydrogen Partnership, στοχεύοντας στην υιοθέτηση του LH₂ ως βιώσιμης εναλλακτικής καύσιμης ύλης για τη ναυτιλία. Μέχρι σήμερα, τα περισσότερα πλοία που βασίζονται στο υδρογόνο χρησιμοποιούν αέριο υδρογόνο σε σύντομες αποστάσεις. Ωστόσο, το υγρό υδρογόνο, με υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, αποτελεί ιδανική λύση για μεγαλύτερες διαδρομές, καθώς μειώνει τις απαιτήσεις σε όγκο αποθήκευσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αποστολή Ναυτικών Χρονικών στις ΗΠΑ Στο ενδιαφέρον του επενδυτικού κοινού για τις μετοχές εταιρειών διαχείρισης bulk carriers και στις προοπτικές της αγοράς εν μέσω…
Τέσσερα επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον στη διεθνή διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της δραστηριότητας κρουαζιέρας στον λιμένα Κατάκολου & σε τμήμα του παλιού λιμένα…
Οι εξαγωγές βραζιλιάνικης σόγιας καλπάζουν το 2025, με την Κίνα να διαδραματίζει, ως είθισται, πρωταγωνιστικό ρόλο. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει δημοσίευμα του Reuters, οι αποστολές…
Στην ανάγκη υιοθέτησης κατάλληλων μέτρων, με στόχο τη στήριξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, εστιάζει σε πρόσφατη έκθεσή του ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).…
Οι επιπρόσθετοι τελωνειακοί δασμοί που θέλει ο πρόεδρος των ΗΠΑ δεν αναμένεται να προκαλέσουν ύφεση σε παγκόσμια κλίμακα, δήλωσε τη Δευτέρα 31 Μαρτίου η…
Προσανατολισμένη στο μέλλον της ναυτιλίας διαφαίνεται η πρόσφατη κίνηση της BW LPG, η οποία προχώρησε στην πώληση δύο πλοίων στην εταιρεία του ομίλου BW…
Οι τιμές θερμικού άνθρακα βρίσκονται σε καθοδική πορεία, ελέω παραγωγής-ρεκόρ και μειωμένης ζήτησης από τις Κίνα και Ινδία. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή…
Καθώς οι κλιμακούμενες εμπορικές και γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των εθνικών κυβερνήσεων, το Νέο Δελχί προσβλέπει στη σύσφιξη των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ