
Η βρετανική BP ενταφίασε την κάποτε φιλόδοξη κλιματική στρατηγική της και ανακοίνωσε τον αναπροσανατολισμό της στην παραγωγή και τις επενδύσεις σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο, με την ελπίδα τόνωσης της κερδοφορίας.
«Θα αυξήσουμε τις επενδύσεις και την παραγωγή υδρογονανθράκων για να έχουμε την δυνατότητα παραγωγής ενέργειας σε ποσότητα τα επόμενα χρόνια και θα είμαστε πολύ επιλεκτικοί στις επενδύσεις της μετάβασης», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της BP, Μάρεϊ Οχινκλος.
Η BP, που ξεχώρισε το 2020 ξεκινώντας ένα φιλόδοξο σχέδιο ουδετερότητας άνθρακα, έχει υπαναχωρήσει ήδη εδώ και δύο χρόνια στους κλιματικούς της στόχους και τον Δεκέμβριο είχε διαβεβαιώσει ότι επιδιώκει να περιορίσει «κατά δραστικό τρόπο» τις επενδύσεις της στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Ο όμιλος BP ανακοινώνει ότι σκοπεύει να αυξήσει την παραγωγή υδρογονανθράκων μέχρι το 2030, αντικαθιστώντας τον προηγούμενο στόχο που ήταν η κατά 25% (σε σχέση με το 2019) μείωση της παραγωγής υδρογονανθράκων μέχρι το 2030. Ο στόχος αυτός είχε ήδη μειωθεί το 2023.
Επιδιώκει επίσης να αυξήσει τις επενδύσεις στο πετρέλαιο και το φυσικό αέριο στα $10 δισ. ετησίως, περιορίζοντας παράλληλα κατά $5 δισ. ετησίως τις επενδύσεις του στα προγράμματα μετάβασης (τα οποία θα μειωθούν στο $1,5 έως $2 δισ. ετησίως). Παράλληλα, η BP θα ανακοινώσει προσεχώς ότι σκοπεύει να διαθέσει $20 δισ. ως το 2027 που πιθανόν αφορά την θυγατρική λιπαντικών κινητήρων Castrol.
Σε κάθε περίπτωση, οι εν λόγω ανακοινώσεις δεν φάνηκαν να ενθουσιάζουν τους επενδυτές, καθώς η μετοχή της BP στο χρηματιστήριο του Λονδίνου υποχωρούσε πριν από λίγη ώρα κατά 0,86%.
Υπενθυμίζεται, ότι η BP ανακοίνωσε την Τρίτη 26 Φεβρουαρίου την υπογραφή συμφωνίας με το Ιράκ για την εκμετάλλευση σειράς πετρελαϊκών πηγών και κοιτασμάτων φυσικού αερίου στην επαρχία Κιρκούκ.
«Είναι η αδιαμφισβήτητη απόδειξη ότι οι εταιρείες του τομέα των ορυκτών καυσίμων δεν μπορούν ή δεν θέλουν να συμμετάσχουν στις λύσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής», δήλωσε ο Τσάρλι Κρόνικ, υπεύθυνος της Greenpeace για το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι υπαναχωρήσεις στην κλιματική στρατηγική της BP έχουν επίσης απογοητεύσει ορισμένους μετόχους, όπως μεγάλα συνταξιοδοτικά ταμεία, που τάχθηκαν υπέρ του φιλόδοξου σχεδίου της εταιρείας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Ο όμιλος βρίσκεται υπό την πίεση ακτιβιστών επενδυτών που ζητούν σημαντικές αλλαγές στρατηγικής. Συγκεκριμένα, το fund Bluebell που ζητά εδώ και περισσότερο από έναν χρόνο αναθεώρηση προς τα κάτω των «παράλογων» στόχων της BP ως προς τις καθαρές μορφές ενέργειας.
Πληροφορίες στον Τύπο κάνουν λόγο τις τελευταίες εβδομάδες και για σημαντική συμμετοχή του ακτιβιστικού επενδυτικού ταμείου Elliott Management που είναι γνωστό ότι ζητά αλλαγές στρατηγικής στους ομίλους στους οποίους επενδύει.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η BP δεν είναι η μόνη εταιρεία που υπαναχωρεί στους κλιματικούς της στόχους για να ενισχύσει την κερδοφορία της. Η βρετανική Shell έχει κι αυτή ανακρούσει πρύμναν. Αντίθετα, η γαλλική TotalEnergies διατηρεί τους στόχους για την μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, αλλά ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα περιορίσει κατά $500 εκατ., από $5 σε $4,5 δισ., το μερίδιο των επενδύσεων το 2025 που θα είναι εστιάζουν σε χαμηλές σε άνθρακα μορφές ενέργειας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη της φετινής καλοκαιρινής σεζόν της στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο γιόρτασε η MSC Cruises, με μια ειδική εκδήλωση για την κοινότητα…
Το πρώτο «Repowering Αιολικών Πάρκων» στην Ελλάδα ολοκληρώθηκε πρόσφατα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, η οποία προχώρησε σε αντικατάσταση παλιών ανεμογεννητριών που ολοκλήρωσαν τον κύκλο…
Καθώς οι προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας και του κλάδου μεταφορών παραμένουν θολές, επικρατεί προβληματισμός για το μέλλον της ζήτησης για αερομεταφορές τους επόμενους μήνες.…
Στον απόηχο της επίσημης ανακοίνωσης των ΗΠΑ για την επιβολή λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναγκάζεται να προσαρμοστεί στη νέα…
Σε ρότα ανάπτυξης εξακολουθεί να βρίσκεται η αιολική ενέργεια παγκοσμίως, με το 2024 να αποτελεί έτος-ορόσημο για τον κλάδο. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του…
Διαχειρίστριες εταιρείες και ναυπηγεία της Νότιας Κορέας φαίνεται πως θα ευνοηθούν από τα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ στα κινεζικά πλοία, που ανακοινώθηκαν πρόσφατα στο…
Καθώς η εμπορική «κόντρα» Πεκίνου-Ουάσιγκτον μαίνεται, οι εισαγωγές αμερικανικής σόγιας από την Κίνα αυξήθηκαν με γοργούς ρυθμούς κατά τη διάρκεια του Μαρτίου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Σε κατάσταση συναγερμού βρίσκονται την τελευταία τριετία οι χώρες της Βαλτικής Θάλασσας, καθώς, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, έχουν καταγραφεί πολλαπλά περιστατικά φθοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ