
Η ανάγκη για καινοτόμες λύσεις στη διαχείριση του άνθρακα γίνεται ολοένα και πιο επιτακτική, καθώς οι παγκόσμιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) συνεχίζουν να αυξάνονται. Η νέα μελέτη που παρουσιάστηκε από τις εταιρείες Sinkit και Darel προτείνει ένα ολοκληρωμένο κέντρο διαχείρισης άνθρακα (Carbon Hub) για την Ολλανδία. Αυτό το κέντρο στοχεύει στη συστηματική συγκέντρωση και αποθήκευση του CO₂, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών και στην υλοποίηση τεχνολογιών δέσμευσης και αποθήκευσης του άνθρακα έως το 2030.
Το Carbon Hub βασίζεται σε έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό, που περιλαμβάνει τη συγκέντρωση άνθρακα από διάφορες πηγές μέσω συνεργασιών με βιομηχανίες και λιμένες. Η υπόγεια αποθήκευση και η μεταφορά του CO₂ μέσω δικτύου αγωγών αξιοποιούν γεωλογικούς σχηματισμούς, διασφαλίζοντας την ασφαλή και βιώσιμη αποθήκευσή του. Κεντρικό ρόλο διαδραματίζουν οι τεχνολογίες Δέσμευσης και Αποθήκευσης Άνθρακα (CCS) και Δέσμευσης και Χρήσης Άνθρακα (CCU), οι οποίες επιτρέπουν όχι μόνο τη μείωση των εκπομπών, αλλά και τη μετατροπή του CO₂ σε χρήσιμα προϊόντα. Παράλληλα, η διαχείριση κινδύνων και η υιοθέτηση κανονιστικών ρυθμίσεων διαμορφώνουν το απαιτούμενο ρυθμιστικό και τεχνολογικό πλαίσιο για τη διασφάλιση της ασφάλειας και της οικονομικής βιωσιμότητας του έργου.
Στην καρδιά της τεχνολογικής προσέγγισης βρίσκονται προηγμένα συστήματα αγωγών και υπόγειας αποθήκευσης, τα οποία επιτρέπουν την αποδοτική συλλογή και μεταφορά του CO₂ από πολλαπλούς παραγωγούς. Οι τεχνολογίες CCS και CCU αποτελούν τους βασικούς πυλώνες της πρωτοβουλίας, διασφαλίζοντας την αποτελεσματική διαχείριση του άνθρακα και επιτρέποντας νέες εφαρμογές στη βιομηχανία και στην ενέργεια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η βρετανική BP ενταφίασε την κάποτε φιλόδοξη κλιματική στρατηγική της και ανακοίνωσε τον αναπροσανατολισμό της στην παραγωγή και τις επενδύσεις σε πετρέλαιο και φυσικό…
Σε ένα σημαντικό ορόσημο για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας, ο Λιμένας Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) γίνεται το πρώτο λιμάνι στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τη Μεσόγειο…
Με μια φιλόδοξη επένδυση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, οι Canopy Power και Soneva θέτουν νέα πρότυπα βιώσιμης φιλοξενίας στις Μαλδίβες, μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα…
Η αγορά των FPSOs (Floating Production, Storage, and Offloading platforms – Πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης) βρίσκεται εκ νέου σε άνθηση μετά από…
Η VARD συμμετέχει στο NAVHYS, ένα φιλόδοξο ευρωπαϊκό καινοτόμο έργο που στοχεύει στην ανάπτυξη ενός πλοίου υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων (SOV) μηδενικών εκπομπών, το οποίο…
Στην περαιτέρω ενίσχυση των εξαγωγών ηλίου προς την Κίνα στοχεύει το Κατάρ, καθώς πρόσφατα η QatarEnergy προχώρησε στην υπογραφή νέας κολοσσιαίας συμφωνίας. Βάσει σχετικής…
Νέες κυρώσεις σε περισσότερα από 30 φυσικά πρόσωπα και πλοία για τον ρόλο τους στη διαμεσολάβηση για την πώληση και τη μεταφορά ιρανικών προϊόντων…
Καθώς η επιβατική κίνηση στην Ιαπωνία «καλπάζει», οι αεροπορικές εταιρείες της χώρας προχωρούν σε επενδύσεις για την ανανέωση του στόλου τους, που σηματοδοτούν τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ