
Μεγάλο ενδιαφέρον στις αναπτυξιακές προοπτικές της Ινδίας επιδεικνύουν ολοένα περισσότερες εταιρείες, ειδικά εκείνες που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, ενώ την ίδια ώρα οι βλέψεις του Νέου Δελχί όσον αφορά τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας παραμένουν ξεκάθαρες. Όπως έχει υποδειχθεί σε πληθώρα άρθρων, ομιλιών και συνεντεύξεων, η Ινδία φιλοδοξεί να καταστεί σημαντική χώρα για ναυπηγήσεις πλοίων.
Επί του παρόντος, το μερίδιο αγοράς ναυπηγήσεων της Ινδίας ανέρχεται σε κάτω του 1%. Μέχρι σήμερα, υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η Intermodal, περισσότερα από 1.350 πλοία έχουν κατασκευαστεί στα εγχώρια ναυπηγεία, τα περισσότερα γενικού φορτίου και υπεράκτιων εργασιών. Ακόμα, το μεγαλύτερο που κατασκευάστηκε ποτέ ήταν ένα Aframax, χωρητικότητας 93.322 dwt, το 2002.
Σήμερα, το orderbook των ινδικών ναυπηγείων αριθμεί 96 πλοία 460.000 dwt, στην πλειοψηφία τους (60%) γενικού φορτίου, ενώ οι προκλήσεις παραμένουν πολλές. Τα περισσότερα ναυπηγεία της χώρας δεν διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές για να ανταγωνιστούν τις χώρες-μεγαθήρια στις ναυπηγήσεις πλοίων (Κίνα, Νότια Κορέα και Ιαπωνία). Επιπλέον, η χρηματοδότηση παραμένει μελανό σημείο για τα ινδικά ναυπηγεία.
Οπότε, γιατί ινδικά ναυπηγεία; Αφενός, η χώρα βρίσκεται σε σημαίνον γεωστρατηγικό σημείο, ενώ το κόστος ανθρώπινου δυναμικού παραμένει χαμηλό. Αφετέρου, η ίδια η εστίαση του Νέου Δελχί στην προοπτική κατασκευής πλοίων αποτελεί προάγγελο περισσότερης κρατικής ενίσχυσης τα επόμενα έτη.
Παράλληλα, σύμφωνα με την Intermodal, τα ινδικά ναυπηγεία διαθέτουν εμπειρία στην κατασκευή πλοίων των οποίων οι στόλοι έχουν μεγάλη μέση ηλικία. Συγκεκριμένα, οι στόλοι των MPPs, των πλοίων γενικού φορτίου και των AHTS έχουν μέση ηλικία άνω των 20 ετών. Εφόσον υπάρξουν κινήσεις ανανέωσης των εν λόγω στόλων τα επόμενα έτη, τα ινδικά ναυπηγεία ενδέχεται να διαθέτουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Σε κάθε περίπτωση, το όνειρο της Ινδίας να καταστεί κορυφαία ναυπηγική χώρα μέχρι το 2030 μάλλον είναι «άπιαστο», δίχως αυτό να σημαίνει ότι τα ινδικά ναυπηγεία δεν θα διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο τις επόμενες δεκαετίες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η θαλάσσια οικονομία της Κίνας συνεχίζει να αναπτύσσεται με γιγάντιους ρυθμούς, με το περασμένο έτος να μη συνιστά εξαίρεση. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του…
Έτος-σταθμό για τις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων αποτέλεσε το 2024. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης ανάρτησης της Clarksons Research στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σχεδόν το 50%…
Η συνεχιζόμενη σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας στην Ανατολική Ευρώπη έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ενεργειακή ασφάλεια της δεύτερης. Στο πλαίσιο αυτό, και λόγω πρόσφατων…
Ένα ορόσημο στη ναυπήγηση του νεότευκτου Aframax/LR2 δεξαμενόπλοιου της εισηγμένης στον Nasdaq Performance Shipping σημειώθηκε πρόσφατα. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Σε επενδύσεις-μαμούθ στις ΗΠΑ προσβλέπει η Apple τα επόμενα έτη, κίνηση που σίγουρα θα ενισχύσει την ισχυρότερη οικονομία παγκοσμίως και παράλληλα θα κατευνάσει τον…
Σε περαιτέρω ενίσχυση του υπό διαχείριση στόλου της προχωρά η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης Tsakos Energy Navigation (ΤΕΝ) με επικεφαλής τον δρα…
Εντυπωσιακή άνοδο εμφανίζει η αγορά πολυτελών ακινήτων στην χώρα μας στη διάρκεια των τελευταίων ετών με αποκορύφωμα το 2024, σύμφωνα με συγκλίνουσες εκτιμήσεις και…
Αισιόδοξη για το 2025 εμφανίζεται η Airbus, όσον αφορά τις παραδόσεις νέων αεροσκαφών, παρά τις καθυστερήσεις στην παραγωγή που έχουν επιφέρει οι αναταράξεις στις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ