
Μεγάλο ενδιαφέρον στις αναπτυξιακές προοπτικές της Ινδίας επιδεικνύουν ολοένα περισσότερες εταιρείες, ειδικά εκείνες που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, ενώ την ίδια ώρα οι βλέψεις του Νέου Δελχί όσον αφορά τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας παραμένουν ξεκάθαρες. Όπως έχει υποδειχθεί σε πληθώρα άρθρων, ομιλιών και συνεντεύξεων, η Ινδία φιλοδοξεί να καταστεί σημαντική χώρα για ναυπηγήσεις πλοίων.
Επί του παρόντος, το μερίδιο αγοράς ναυπηγήσεων της Ινδίας ανέρχεται σε κάτω του 1%. Μέχρι σήμερα, υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η Intermodal, περισσότερα από 1.350 πλοία έχουν κατασκευαστεί στα εγχώρια ναυπηγεία, τα περισσότερα γενικού φορτίου και υπεράκτιων εργασιών. Ακόμα, το μεγαλύτερο που κατασκευάστηκε ποτέ ήταν ένα Aframax, χωρητικότητας 93.322 dwt, το 2002.
Σήμερα, το orderbook των ινδικών ναυπηγείων αριθμεί 96 πλοία 460.000 dwt, στην πλειοψηφία τους (60%) γενικού φορτίου, ενώ οι προκλήσεις παραμένουν πολλές. Τα περισσότερα ναυπηγεία της χώρας δεν διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές για να ανταγωνιστούν τις χώρες-μεγαθήρια στις ναυπηγήσεις πλοίων (Κίνα, Νότια Κορέα και Ιαπωνία). Επιπλέον, η χρηματοδότηση παραμένει μελανό σημείο για τα ινδικά ναυπηγεία.
Οπότε, γιατί ινδικά ναυπηγεία; Αφενός, η χώρα βρίσκεται σε σημαίνον γεωστρατηγικό σημείο, ενώ το κόστος ανθρώπινου δυναμικού παραμένει χαμηλό. Αφετέρου, η ίδια η εστίαση του Νέου Δελχί στην προοπτική κατασκευής πλοίων αποτελεί προάγγελο περισσότερης κρατικής ενίσχυσης τα επόμενα έτη.
Παράλληλα, σύμφωνα με την Intermodal, τα ινδικά ναυπηγεία διαθέτουν εμπειρία στην κατασκευή πλοίων των οποίων οι στόλοι έχουν μεγάλη μέση ηλικία. Συγκεκριμένα, οι στόλοι των MPPs, των πλοίων γενικού φορτίου και των AHTS έχουν μέση ηλικία άνω των 20 ετών. Εφόσον υπάρξουν κινήσεις ανανέωσης των εν λόγω στόλων τα επόμενα έτη, τα ινδικά ναυπηγεία ενδέχεται να διαθέτουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Σε κάθε περίπτωση, το όνειρο της Ινδίας να καταστεί κορυφαία ναυπηγική χώρα μέχρι το 2030 μάλλον είναι «άπιαστο», δίχως αυτό να σημαίνει ότι τα ινδικά ναυπηγεία δεν θα διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο τις επόμενες δεκαετίες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την Παρασκευή 28 Μαρτίου ότι θα διαθέσει 1,3 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη κρίσιμων τεχνολογιών για το μέλλον της Ευρώπης,…
Στην ανάληψη μιας επαναστατικής πρωτοβουλίας με φόντο τη βιωσιμότητα των θαλάσσιων μεταφορών και την αποανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας προχωρά η Διώρυγα του Παναμά. Συγκεκριμένα,…
Το Καράκας ανακοίνωσε χθες Κυριακή το βράδυ ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ προχώρησε στην ανάκληση αδειών που είχε παραχωρήσει «σε διεθνικές εταιρείες πετρελαίου και…
Ξεπερνούν τους 300 οι νεκροί από χολέρα στην Ανγκόλα από την αρχή του έτους, ανακοίνωσε το Σάββατο 29 Μαρτίου ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ),…
Παρότι τα Ultramax bulk carriers μεταφέρουν πληθώρα διαφορετικών εμπορευμάτων, ένα είναι εκείνο που ξεχωρίζει: ο θερμικός άνθρακας. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανάρτησή της…
Οι Αμερικανοί παραγωγοί πετρελαίου αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις, με την τεχνολογική καινοτομία να φαίνεται πως συνιστά μονόδρομο. Ειδικότερα, σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική MB…
Με ραγδαίους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του παγκόσμιου στόλου των containerships, καθώς η «όρεξη» των liner εταιρειών για νεότευκτα πλοία παραμένει αυξημένη. Σύμφωνα με…
Η κινεζική πετρελαϊκή εταιρεία CNOOC εντόπισε κοίτασμα αργού πετρελαίου σε ανατολικό τομέα της Νότιας Σινικής Θάλασσας -με «αποδεδειγμένα» κοιτάσματα κάπου 100 εκατομμυρίων τόνων-, μετέδωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ