
Σε πτώση βρίσκονται τις πρώτες εβδομάδες του 2025 οι παγκόσμιες αποστολές σιδηρομεταλλεύματος, εν μέσω διαταραχών της προσφοράς και ασθενούς κινεζικής ζήτησης.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της BIMCO, οι αποστολές σιδηρομεταλλεύματος μειώθηκαν κατά 7% σε ετήσια βάση, τις πρώτες επτά εβδομάδες του τρέχοντος έτους. Ειδικότερα, τα αυστραλιανά φορτία σημείωσαν τη μεγαλύτερη καθίζηση, καθώς μειώθηκαν κατά 10% σε ετήσια βάση, ενώ τα φορτία από τη Βραζιλία αποδυναμώθηκαν επίσης κατά 5% σε ετήσια βάση.
Οι συγκριτικά ισχυρότερες εξαγωγές της Βραζιλίας ενίσχυσαν τις μέσες αποστάσεις πλεύσης των bulk carriers, ωστόσο η ζήτηση τονομιλίων εκτιμάται ότι έχει μειωθεί κατά 6% σε ετήσια βάση. Σε κάθε περίπτωση, η αποδυνάμωση των ροών σιδηρομεταλλεύματος συνέβαλε καθοριστικά στην πτώση των ναύλων.
Ενδεικτικά, μέχρι στιγμής φέτος, ο δείκτης BDI έχει μειωθεί κατά μέσο όρο 44% σε ετήσια βάση. Η αγορά των Capesizes, η οποία αντιπροσωπεύει το 71% της συνολικής ζήτησης τονομιλίων για σιδηρομετάλλευμα, υπέστη ισχυρότερο πλήγμα, με τους ναύλους να κατρακυλούν κατά 55% σε ετήσια βάση.
Στο μέτωπο της Κίνας, οι εξαγωγές χάλυβα με bulk carriers αυξήθηκαν κατά 44% σε ετήσια βάση, ωστόσο αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει την εξασθενημένη εγχώρια ζήτηση. Ακόμη, οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τις Ιαπωνία και Νότια Κορέα έχουν επίσης μειωθεί κατά 8% μέχρι στιγμής το 2025.
Τέλος, η BIMCO αναμένει ότι η αυξανόμενη ζήτηση χάλυβα εκτός Κίνας θα αποτελέσει «σωσίβιο» για τις αποστολές σιδηρομεταλλεύματος. Ωστόσο, οι προοπτικές παραμένουν αβέβαιες ελέω των αυξημένων δασμών στα προϊόντα χάλυβα και της αβεβαιότητας σχετικά με την ισχύ της κινεζικής οικονομίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αποστολή Ναυτικών Χρονικών στις ΗΠΑ Στο ενδιαφέρον του επενδυτικού κοινού για τις μετοχές εταιρειών διαχείρισης bulk carriers και στις προοπτικές της αγοράς εν μέσω…
Τέσσερα επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον στη διεθνή διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της δραστηριότητας κρουαζιέρας στον λιμένα Κατάκολου & σε τμήμα του παλιού λιμένα…
Οι εξαγωγές βραζιλιάνικης σόγιας καλπάζουν το 2025, με την Κίνα να διαδραματίζει, ως είθισται, πρωταγωνιστικό ρόλο. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει δημοσίευμα του Reuters, οι αποστολές…
Στην ανάγκη υιοθέτησης κατάλληλων μέτρων, με στόχο τη στήριξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, εστιάζει σε πρόσφατη έκθεσή του ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).…
Οι επιπρόσθετοι τελωνειακοί δασμοί που θέλει ο πρόεδρος των ΗΠΑ δεν αναμένεται να προκαλέσουν ύφεση σε παγκόσμια κλίμακα, δήλωσε τη Δευτέρα 31 Μαρτίου η…
Προσανατολισμένη στο μέλλον της ναυτιλίας διαφαίνεται η πρόσφατη κίνηση της BW LPG, η οποία προχώρησε στην πώληση δύο πλοίων στην εταιρεία του ομίλου BW…
Οι τιμές θερμικού άνθρακα βρίσκονται σε καθοδική πορεία, ελέω παραγωγής-ρεκόρ και μειωμένης ζήτησης από τις Κίνα και Ινδία. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή…
Καθώς οι κλιμακούμενες εμπορικές και γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των εθνικών κυβερνήσεων, το Νέο Δελχί προσβλέπει στη σύσφιξη των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ