
Καθώς οι αμερικανικές κυρώσεις κατά του ρωσικού και του ιρακινού αργού, σε συνδυασμό με τους δασμούς του Πεκίνου στο πετρέλαιο των ΗΠΑ, εντείνουν την αβεβαιότητα για την επόμενη ημέρα της αγοράς πετρελαίου, τα κινεζικά διυλιστήρια φαίνεται πως στρέφουν ήδη το ενδιαφέρον τους σε εναλλακτικές λύσεις.
Ωστόσο, ενώ το πετρέλαιο της Μέσης Ανατολής φαντάζει μια προφανής επιλογή για την Κίνα, η κατακόρυφη άνοδος των τιμών του σαουδαραβικού αργού φέρνει στο προσκήνιο τη Βραζιλία και τις χώρες της Δυτικής Αφρικής.
Ενδεικτικά, σύμφωνα με στοιχεία της Vortexa, οι εισαγωγές βραζιλιάνικου αργού από την Κίνα εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να αγγίξουν τους 3 εκατ. τόνους τον Φεβρουάριο (800.000 βαρέλια ημερησίως). Πρόκειται για τα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων οκτώ μηνών.
Παράλληλα, βάσει στοιχείων της Kpler, οι κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου από τη Βραζιλία και την Ανγκόλα εκτιμάται ότι θα καταγράψουν μηνιαία αύξηση κατά 49% και 39% αντίστοιχα τον Φεβρουάριο. Παρ’ όλα αυτά, αναλυτές της αγοράς αναμένουν περαιτέρω αύξηση των εν λόγω φορτίων τον προσεχή Μάρτιο και Απρίλιο, δεδομένης της αβεβαιότητας που πηγάζει από το πετρέλαιο που υπόκειται σε κυρώσεις.
Ως εκ τούτου, η αυξημένη όρεξη της Κίνας για πετρέλαιο της Βραζιλίας και των χωρών της Δυτικής Αφρικής έχει οδηγήσει σε υψηλά premiums στις τιμές των συγκεκριμένων φορτίων. Συγκεκριμένα, μετά την επιβολή των νέων αμερικανικών κυρώσεων στις 10 Ιανουαρίου, τα premiums αγγίζουν το 50%, καθώς τα κινεζικά διυλιστήρια επιδιώκουν να απεξαρτηθούν από το ακριβό πετρέλαιο της Μέσης Ανατολής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Άνοδο κατέγραψε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σημείωσε…
Η Toyota Motor Corporation παρουσίασε το νέο της σύστημα κυψελών καυσίμου, το 3rd Gen FC System, σηματοδοτώντας μια σημαντική εξέλιξη στην τεχνολογία υδρογόνου. Το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ