
Η τεχνολογία των κινητήρων διπλού καυσίμου με μεθανόλη κερδίζει έδαφος στη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς αποτελεί μια καινοτόμο λύση για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) και τη μετάβαση προς μια πιο βιώσιμη ναυτιλία. Η μεθανόλη είναι ένα καύσιμο που μπορεί να διατηρείται σε υγρή μορφή σε θερμοκρασία δωματίου, με αποτέλεσμα η διαχείρισή της να καθίσταται ευκολότερη σε σύγκριση με άλλα εναλλακτικά καύσιμα. Παράλληλα, η πράσινη μεθανόλη, που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, μπορεί να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές άνθρακα, προσφέροντας μια πιο φιλική προς το περιβάλλον επιλογή για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Mitsui E&S Co., Ltd. (με έδρα το Τόκιο) ανακοίνωσε την παράδοση ενός νέου κινητήρα διπλού καυσίμου μεθανόλης, του MITSUI-MAN B&W 6G50ME-C9.6-LGIM-EGRBP, στην Tsuneishi Shipbuilding Co., Ltd., με έδρα τη Fukuyama της Hiroshima. Ο κινητήρας αυτός κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο Mitsui E&S Tamano και αποτελεί ένα ακόμα βήμα προς την αποανθρακοποίηση της διεθνούς ναυτιλίας. Μάλιστα, έχει προγραμματιστεί η παράδοση ενός δεύτερου κινητήρα στην Tsuneishi Shipbuilding εντός της τρέχουσας οικονομικής χρονιάς.
Ο νέος κινητήρας της Mitsui E&S διαθέτει τεχνολογία EGRBP (Exhaust Gas Recirculation ‒ Bypass), η οποία μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOₓ) και βελτιώνει την καύση, συμβάλλοντας στη συμμόρφωση με τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές του IMO Tier III. Η διπλή δυνατότητα καύσης προσφέρει στους πλοιοκτήτες την επιλογή χρήσης τόσο συμβατικών καυσίμων όσο και μεθανόλης, επιτρέποντας ευελιξία στη λειτουργία και μείωση του λειτουργικού κόστους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Άνοδο κατέγραψε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σημείωσε…
Η Toyota Motor Corporation παρουσίασε το νέο της σύστημα κυψελών καυσίμου, το 3rd Gen FC System, σηματοδοτώντας μια σημαντική εξέλιξη στην τεχνολογία υδρογόνου. Το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ