
Η Capital Ship Management Corp. (Capital) ολοκλήρωσε με επιτυχία τον πρώτο παγκοσμίως έλεγχο συμβατότητας tanker με την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά (OPS) σε συνεργασία με τον Lloyd’s Register (LR), μετά την επίσημη δημοσίευση του προτύπου IEC 80005-1 το 2012.
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα tanker τύπου Suezmax της Capital, «Argeus», «Aristoklis», «Archelaos», «Aristodimos», «Ayrton», «Amor», που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 – 2027, θα είναι πλήρως συμβατά με την υποδομή παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά στο λιμάνι του Long Beach (POLB), στην Πολιτεία της Καλιφόρνια, ΗΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι τα πλοία θα μπορούν να συνδεθούν, κατά τον ελλιμενισμό, με την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας του λιμανιού, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων και ενισχύοντας τη συμμόρφωση με τις αυστηρές περιβαλλοντικές απαιτήσεις.
Ο LR έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση τεχνικών προκλήσεων που σχετίζονται με τη συμβατότητα OPS, εμποδίζοντας τους πλοιοκτήτες και τα ναυπηγεία να καθορίσουν και να εγκαταστήσουν τον σωστό εξοπλισμό. Καθορίζοντας τις απαιτούμενες προδιαγραφές, ο LR έλυσε ένα ζωτικό ζήτημα για τα πλοία που επισκέπτονται τους τερματικούς σταθμούς πετρελαίου στο POLB, διασφαλίζοντας ότι συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις ελέγχου εκπομπών του California Air Resources Board (CARB).
Με τον κανονισμό του CARB του 2020 για τον έλεγχο εκπομπών των πλοίων τύπου τάνκερ σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2025, τα λιμάνια και οι πλοιοκτήτες παγκοσμίως αντιμετωπίζουν αυξανόμενη πίεση να υιοθετήσουν λύσεις παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά. Η επιτυχής ολοκλήρωση αυτού του ελέγχου συμβατότητας από τον LR δημιουργεί ένα ιστορικό, προσφέροντας ένα σαφές πλαίσιο για άλλους πλοιοκτήτες που επιδιώκουν να επιτύχουν συμμόρφωση και να μειώσουν τις εκπομπές με το CARB.
Ο Θοδωρής Κουρμπέλης, Global Tanker, Emerging Oil Markets, and Future Fuels Segment Director στον LR, δήλωσε: «Αυτό ήταν ένα πολύ απαιτητικό αλλά συνάμα ουσιαστικό έργο. Υπήρχαν κρίσιμες πληροφορίες που έλειπαν από το Πρότυπο, γεγονός που καθιστούσε δύσκολο για τους πλοιοκτήτες και τα ναυπηγεία να παραγγείλουν τον εξοπλισμό με τις σωστές τεχνικές προδιαγραφές και να προβούν στις απαραίτητες εγκαταστάσεις στο πλοίο. Μια λάθος προδιαγραφή θα μπορούσε να οδηγήσει σε μη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του λιμανιού, που τέθηκαν σε ισχύ φέτος, καθώς και σε κυρώσεις από το CARB. Με την προληπτική αντιμετώπιση των προκλήσεων συμβατότητας, όχι μόνο υποστηρίξαμε την Capital στην εκπλήρωση των κανονιστικών απαιτήσεων, αλλά ανοίξαμε επίσης τον δρόμο για πιο πράσινες λιμενικές λειτουργίες. Αφοσιωμένοι στη δέσμευσή μας συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας για να επιτύχουμε ενεργειακή μετάβαση μέσα από ασφαλείς, βιώσιμες και συμμορφούμενες ναυτιλιακές πρακτικές».
Ο Νικόλας Βαπόρης, Chief Technical Officer της Capital, δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που ολοκληρώσαμε αυτό το πρωτοποριακό έργο. Η Capital βρίσκεται πάντα στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών εξελίξεων, αλλά είναι πολύ σημαντικό για εμάς να προετοιμάσουμε τον στόλο μας για όλες τις τρέχουσες και επερχόμενες κανονιστικές απαιτήσεις. Συνεργαζόμενοι με τον LR, καταφέραμε να γίνουμε παγκόσμιοι πρωτοπόροι ως προς τη συμβατότητα των τάνκερ με τις απαιτήσεις παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά στο POLB».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι προσπάθειες με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας εντείνονται, CMB.TECH και Fortescue συνήψαν συμφωνία για τη ναύλωση ενός bulk carrier κατανάλωσης αμμωνίας. Ειδικότερα,…
Στη θαλάσσια μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου εστιάζει πρόσφατη ανάλυση της AXS Marine. Ειδικότερα, η ανάλυση αφορά τα εμπορεύματα που έχουν μεταφερθεί με bulk carriers…
Οι πρωτοβουλίες με επίκεντρο την οικοδόμηση εφοδιαστικών αλυσίδων για καύσιμα και εμπορεύματα, που αναμένεται να διαδραματίσουν καίριο ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας,…
Του Γιώργου Ι. Γραβάνη Η ιστορία που θα σας αφηγηθώ είναι ένα οδοιπορικό σ’ ένα από τα ομορφότερα, όσο και παράξενα νησιά, έναν τόπο…
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ