
Η Capital Ship Management Corp. (Capital) ολοκλήρωσε με επιτυχία τον πρώτο παγκοσμίως έλεγχο συμβατότητας tanker με την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά (OPS) σε συνεργασία με τον Lloyd’s Register (LR), μετά την επίσημη δημοσίευση του προτύπου IEC 80005-1 το 2012.
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα tanker τύπου Suezmax της Capital, «Argeus», «Aristoklis», «Archelaos», «Aristodimos», «Ayrton», «Amor», που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 – 2027, θα είναι πλήρως συμβατά με την υποδομή παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά στο λιμάνι του Long Beach (POLB), στην Πολιτεία της Καλιφόρνια, ΗΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι τα πλοία θα μπορούν να συνδεθούν, κατά τον ελλιμενισμό, με την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας του λιμανιού, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων και ενισχύοντας τη συμμόρφωση με τις αυστηρές περιβαλλοντικές απαιτήσεις.
Ο LR έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση τεχνικών προκλήσεων που σχετίζονται με τη συμβατότητα OPS, εμποδίζοντας τους πλοιοκτήτες και τα ναυπηγεία να καθορίσουν και να εγκαταστήσουν τον σωστό εξοπλισμό. Καθορίζοντας τις απαιτούμενες προδιαγραφές, ο LR έλυσε ένα ζωτικό ζήτημα για τα πλοία που επισκέπτονται τους τερματικούς σταθμούς πετρελαίου στο POLB, διασφαλίζοντας ότι συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις ελέγχου εκπομπών του California Air Resources Board (CARB).
Με τον κανονισμό του CARB του 2020 για τον έλεγχο εκπομπών των πλοίων τύπου τάνκερ σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2025, τα λιμάνια και οι πλοιοκτήτες παγκοσμίως αντιμετωπίζουν αυξανόμενη πίεση να υιοθετήσουν λύσεις παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά. Η επιτυχής ολοκλήρωση αυτού του ελέγχου συμβατότητας από τον LR δημιουργεί ένα ιστορικό, προσφέροντας ένα σαφές πλαίσιο για άλλους πλοιοκτήτες που επιδιώκουν να επιτύχουν συμμόρφωση και να μειώσουν τις εκπομπές με το CARB.
Ο Θοδωρής Κουρμπέλης, Global Tanker, Emerging Oil Markets, and Future Fuels Segment Director στον LR, δήλωσε: «Αυτό ήταν ένα πολύ απαιτητικό αλλά συνάμα ουσιαστικό έργο. Υπήρχαν κρίσιμες πληροφορίες που έλειπαν από το Πρότυπο, γεγονός που καθιστούσε δύσκολο για τους πλοιοκτήτες και τα ναυπηγεία να παραγγείλουν τον εξοπλισμό με τις σωστές τεχνικές προδιαγραφές και να προβούν στις απαραίτητες εγκαταστάσεις στο πλοίο. Μια λάθος προδιαγραφή θα μπορούσε να οδηγήσει σε μη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του λιμανιού, που τέθηκαν σε ισχύ φέτος, καθώς και σε κυρώσεις από το CARB. Με την προληπτική αντιμετώπιση των προκλήσεων συμβατότητας, όχι μόνο υποστηρίξαμε την Capital στην εκπλήρωση των κανονιστικών απαιτήσεων, αλλά ανοίξαμε επίσης τον δρόμο για πιο πράσινες λιμενικές λειτουργίες. Αφοσιωμένοι στη δέσμευσή μας συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας για να επιτύχουμε ενεργειακή μετάβαση μέσα από ασφαλείς, βιώσιμες και συμμορφούμενες ναυτιλιακές πρακτικές».
Ο Νικόλας Βαπόρης, Chief Technical Officer της Capital, δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που ολοκληρώσαμε αυτό το πρωτοποριακό έργο. Η Capital βρίσκεται πάντα στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών εξελίξεων, αλλά είναι πολύ σημαντικό για εμάς να προετοιμάσουμε τον στόλο μας για όλες τις τρέχουσες και επερχόμενες κανονιστικές απαιτήσεις. Συνεργαζόμενοι με τον LR, καταφέραμε να γίνουμε παγκόσμιοι πρωτοπόροι ως προς τη συμβατότητα των τάνκερ με τις απαιτήσεις παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά στο POLB».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η συνεργασία της MSC Cruises και του ναυπηγείου Chantiers de l’Atlantique βαίνει δυναμικά. Την Πέμπτη 27 Μαρτίου, στη Saint-Nazaire της Γαλλίας, έλαβαν χώρα ταυτόχρονα…
Η Ρωσία προχωρά στην κατασκευή ενός νέου ναυπηγείου, το οποίο θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στη στρατηγική της Μόσχας για τις μεταφορές στην Αρκτική. Ειδικότερα,…
Οι κολοσσοί της liner ναυτιλίας συνεχίζουν να ενισχύουν τους στόλους τους με καινοτόμα πλοία, ποντάροντας στα καύσιμα που θα δομήσουν το μέλλον της ναυτιλίας.…
Αργά και σταθερά, η ναυλαγορά των LNG carriers συνεχίζει την ανάκαμψή της. Πιο συγκεκριμένα, όπως σημειώνει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των…
Τουλάχιστον 144 άνθρωποι στη Μιανμάρ σκοτώθηκαν και 732 τραυματίστηκαν από τον ισχυρό σεισμό που συγκλόνισε τη χώρα και τη νοτιοανατολική Ασία, σύμφωνα με το…
Η Υφυπουργός Ναυτιλίας παρά τω Προέδρω, κ. Μαρίνα Χατζημανώλη, πραγματοποίησε επίσκεψη στην Αθήνα μεταξύ 26 και 28 Μαρτίου 2025. Με την ευκαιρία των δύο…
Η υπογραφή της πολυσυζητημένης συμφωνίας ανάμεσα στην CK Hutchison και στην BlackRock με φόντο στρατηγικούς λιμένες στον Παναμά φαίνεται να καθυστερεί. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Η χούντα στη Μιανμάρ απηύθυνε σήμερα μια σπάνια έκκληση προς τη διεθνή κοινότητα να προσφέρει βοήθεια στη χώρα, η οποία επλήγη από ισχυρό σεισμό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ