
Σε νέες παραγγελίες με επίκεντρο την αγορά δεξαμενόπλοιων προχωρά ο κινεζικός ναυτιλιακός κολοσσός Cosco Shipping. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, η Cosco τοποθέτησε παραγγελίες για συνολικά έξι δεξαμενόπλοια.
Η πρώτη αφορά τη ναυπήγηση δύο tankers χωρητικότητας 114.200 dwt στα κινεζικά ναυπηγεία του ομίλου Cosco Yangzhou. Καθένα εκ των πλοίων έχει κόστος $86 εκατ., ενώ θα είναι εξοπλισμένα με μηχανή διπλού καυσίμου κατανάλωσης και μεθανόλης.
Η δεύτερη παραγγελία της Cosco αφορά την κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 109.900 dwt στα ίδια ναυπηγεία. Τα εν λόγω tankers θα είναι μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου (LR2s) και θα είναι επίσης εξοπλισμένα με μηχανές διπλού καυσίμου κατανάλωσης και μεθανόλης. Το κόστος κάθε πλοίου ανέρχεται σε $89 εκατ.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με δεδομένα της Xclusiv, η τρίτη και τελευταία πρόσφατη παραγγελία της Cosco αφορά τη ναυπήγηση δύο δεξαμενόπλοιων μεγέθους LR1. Η κατασκευή τους θα λάβει χώρα στο ναυπηγείο Cosco Dalian του ομίλου, με εκτιμώμενο κόστος $64 εκατ. ανά πλοίο. Και τα δύο αυτά δεξαμενόπλοια θα είναι μηχανής διπλού καυσίμου κατανάλωσης μεθανόλης.
Συνεπώς, αφενός καταγράφεται μια ξεκάθαρη εστίαση της Cosco στις προοπτικές της μεθανόλης ως ναυτιλιακού καυσίμου, παρά τον προβληματισμό αναφορικά με την επάρκεια και την τροφοδοσία της. Αφετέρου, οι κινεζικοί ναυτιλιακοί κολοσσοί εκμεταλλεύονται την υψηλή δυναμική των εγχώριων ναυπηγείων, εν προκειμένω εκείνων που ανήκουν στον ίδιο, ευρύτερο ναυτιλιακό όμιλο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Άνοδο κατέγραψε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σημείωσε…
Η Toyota Motor Corporation παρουσίασε το νέο της σύστημα κυψελών καυσίμου, το 3rd Gen FC System, σηματοδοτώντας μια σημαντική εξέλιξη στην τεχνολογία υδρογόνου. Το…
Τoν προβληματισμό του για τις αναπτυξιακές προοπτικές της Ευρωζώνης εξέφρασε ο Διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος στους πρέσβεις των κρατών μελών της Ε.Ε. στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ