
Η πρόσφατη έκδοση του Shipping Industry Flag State Performance Table του ΙCS επιβεβαιώνει ότι τα μεγάλα flag states εξακολουθούν να καταγράφουν επιδόσεις αριστείας σε θέματα συμμόρφωσης με τους διεθνείς κανονισμούς.
Χρησιμοποιώντας ένα ευρύ φάσμα αντικειμενικών δεικτών επιδόσεων, ο πίνακας του ICS παρέχει ανάλυση του βαθμού στον οποίο οι διοικήσεις των κρατών σημαίας τηρούν τις υποχρεώσεις τους να ακολουθούν τα παγκόσμια πρότυπα και τους κανονισμούς που διέπουν την ασφάλεια, την προστασία του περιβάλλοντος και τις συνθήκες απασχόλησης των ναυτικών, όπως έχουν εγκριθεί από τον IMO και τον ILO. Όπως προκύπτει, η συντριπτική πλειοψηφία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου είναι εγγεγραμμένος σε νηολόγια που εφαρμόζουν αυστηρά τους παγκόσμιους κανονισμούς, όπως φαίνεται, για παράδειγμα, από τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων Port State Control.
Η Ελλάδα, το Χονγκ Κονγκ, η Ιαπωνία, η Λιβερία, η Μάλτα, οι Νήσοι Μάρσαλ και η Σιγκαπούρη, κράτη σημαίας στα οποία είναι εγγεγραμμένο πάνω από το 53% του παγκόσμιου στόλου, συνεχίζουν να εμφανίζουν πράσινους δείκτες επιδόσεων στον τελευταίο πίνακα του ICS. Παναμάς, Κίνα και Μπαχάμες, που επίσης βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα με βάση τη νηολογημένη χωρητικότητα, καταγράφουν πολύ καλές επιδόσεις και δέσμευση έναντι των κανονισμών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στον φετινό πίνακα προστέθηκαν για πρώτη φορά τέσσερα κράτη σημαίας, εξέλιξη που αντανακλά τη ραγδαία αύξηση του τονάζ που εγγράφεται σε μικρότερα νηολόγια. Καμπότζη, Εσουατίνι, Γκαμπόν και Γουινέα-Μπισάου φέρονται να χρησιμοποιούνται από ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες που επιδιώκουν να παρακάμψουν τις δυτικές κυρώσεις, γεγονός που προκαλεί ανησυχίες για το κατά πόσον τα διεθνή ναυτιλιακά πρότυπα εφαρμόζονται σωστά στα πλοία που φέρουν τις σημαίες αυτών των κρατών.
«Η ανάδειξη του Εσουατίνι σε κράτος σημαίας αποτελεί ξεχωριστή ανησυχία, καθώς δεν είναι μέλος του ΙΜΟ και, ως εκ τούτου, δεν έχει υπογράψει τις διεθνείς ναυτιλιακές συμβάσεις του. Το ICS ενθαρρύνει έντονα το Εσουατίνι και άλλα νέα κράτη σημαίας να δώσουν προτεραιότητα στην ένταξη στον ΙΜΟ και στην επικύρωση και την εφαρμογή των συμβάσεών του, ώστε να επιδείξουν τη δέσμευσή τους στην παγκόσμια ναυτιλιακή διακυβέρνηση και στην υπεύθυνη λειτουργία των πλοίων», σχολίασε ο Γενικός Γραμματέας του ICS, Guy Platten.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Άνοδο κατέγραψε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σημείωσε…
Η Toyota Motor Corporation παρουσίασε το νέο της σύστημα κυψελών καυσίμου, το 3rd Gen FC System, σηματοδοτώντας μια σημαντική εξέλιξη στην τεχνολογία υδρογόνου. Το…
Τoν προβληματισμό του για τις αναπτυξιακές προοπτικές της Ευρωζώνης εξέφρασε ο Διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος στους πρέσβεις των κρατών μελών της Ε.Ε. στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ