
Στην Ινδία στρέφουν ολοένα και περισσότερο το βλέμμα τους οι κολοσσοί των τακτικών γραμμών, καθώς η ινδική κυβέρνηση έχει ήδη προαναγγείλει μαζικές επενδύσεις με όραμα την εδραίωση της χώρας στο παγκόσμιο ναυτιλιακό στερέωμα.
Πιο συγκεκριμένα, το Νέο Δελχί προγραμματίζει επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των λιμένων της χώρας, καθώς και για την ανάπτυξη της ινδικής ναυπηγικής βιομηχανίας. Παράλληλα, ωθούμενη από την ταχύτατα αναπτυσσόμενη οικονομία, η κυβέρνηση Μόντι ανακοίνωσε πρόσφατα τη σύσταση μιας νέας κρατικής εταιρείας τακτικών γραμμών, η οποία θα διαχειρίζεται έναν στόλο περίπου 100 πλοίων.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Πρωθυπουργός της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι επισκέφθηκε πρόσφατα τα κεντρικά γραφεία της CMA CGM στη Μασσαλία, παρουσία του Γάλλου Προέδρου Εμανουέλ Μακρόν. Η εν λόγω επίσκεψη υπογραμμίζει τις ισχυρές διμερείς σχέσεις Ινδίας-Γαλλίας, ενώ ενισχύει τις δεσμεύσεις της liner εταιρείας για περαιτέρω ανάπτυξη στην ασιατική αγορά με εφαλτήριο την Ινδία.
Από την πλευρά της, η A.P. Moller-Maersk (Maersk) ανακοίνωσε τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου την υπογραφή μνημονίου κατανόησης (MoU) με το ινδικό ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL). Βάσει της συμφωνίας, οι δύο εταιρείες θα διερευνήσουν ευκαιρίες συνεργασίας στους τομείς των επισκευών, της συντήρησης και της ναυπήγησης πλοίων στην Ινδία. Στα πρώτα της στάδια, η συνεργασία θα εστιάσει στις εν πλω επισκευές containerships μεταφορικής ικανότητας έως 7.000 TEUs και στον δεξαμενισμό containerships μεταφορικής ικανότητας έως 4.000 TEUs.
Παράλληλα, και η MSC ρίχνει γέφυρες στην Ινδία, καθώς ο Διευθύνων Σύμβουλος του ελβετικού κολοσσού, Soren Toft, επισκέφθηκε τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου τη χώρα. Σκοπός της επίσκεψης ήταν η συνάντηση με τον Υπουργό Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ινδίας, Piyush Goyal, κατά τη διάρκεια της οποίας συζήτησαν πληθώρα πιθανών επενδύσεων. Όπως υπογράμμισε μέσω ανάρτησης στο «X» ο Ινδός Υπουργός, οι συνομιλίες επικεντρώθηκαν σε επενδύσεις σε τερματικούς σταθμούς, ναυπηγεία και στην κατασκευή εμπορευματοκιβωτίων.
Οι εν λόγω κινήσεις της Ινδίας στοχεύουν στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της χώρας στην παγκόσμια ναυτιλιακή σκηνή και ευθυγραμμίζονται απόλυτα με το όραμα της κυβέρνησης για το 2047, το οποίο προσβλέπει στην καθιέρωση της Ινδίας μεταξύ των πέντε κορυφαίων ναυτιλιακών κόμβων παγκοσμίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Άνοδο κατέγραψε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σημείωσε…
Η Toyota Motor Corporation παρουσίασε το νέο της σύστημα κυψελών καυσίμου, το 3rd Gen FC System, σηματοδοτώντας μια σημαντική εξέλιξη στην τεχνολογία υδρογόνου. Το…
Τoν προβληματισμό του για τις αναπτυξιακές προοπτικές της Ευρωζώνης εξέφρασε ο Διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος στους πρέσβεις των κρατών μελών της Ε.Ε. στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ