
Στην Ινδία στρέφουν ολοένα και περισσότερο το βλέμμα τους οι κολοσσοί των τακτικών γραμμών, καθώς η ινδική κυβέρνηση έχει ήδη προαναγγείλει μαζικές επενδύσεις με όραμα την εδραίωση της χώρας στο παγκόσμιο ναυτιλιακό στερέωμα.
Πιο συγκεκριμένα, το Νέο Δελχί προγραμματίζει επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των λιμένων της χώρας, καθώς και για την ανάπτυξη της ινδικής ναυπηγικής βιομηχανίας. Παράλληλα, ωθούμενη από την ταχύτατα αναπτυσσόμενη οικονομία, η κυβέρνηση Μόντι ανακοίνωσε πρόσφατα τη σύσταση μιας νέας κρατικής εταιρείας τακτικών γραμμών, η οποία θα διαχειρίζεται έναν στόλο περίπου 100 πλοίων.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Πρωθυπουργός της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι επισκέφθηκε πρόσφατα τα κεντρικά γραφεία της CMA CGM στη Μασσαλία, παρουσία του Γάλλου Προέδρου Εμανουέλ Μακρόν. Η εν λόγω επίσκεψη υπογραμμίζει τις ισχυρές διμερείς σχέσεις Ινδίας-Γαλλίας, ενώ ενισχύει τις δεσμεύσεις της liner εταιρείας για περαιτέρω ανάπτυξη στην ασιατική αγορά με εφαλτήριο την Ινδία.
Από την πλευρά της, η A.P. Moller-Maersk (Maersk) ανακοίνωσε τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου την υπογραφή μνημονίου κατανόησης (MoU) με το ινδικό ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL). Βάσει της συμφωνίας, οι δύο εταιρείες θα διερευνήσουν ευκαιρίες συνεργασίας στους τομείς των επισκευών, της συντήρησης και της ναυπήγησης πλοίων στην Ινδία. Στα πρώτα της στάδια, η συνεργασία θα εστιάσει στις εν πλω επισκευές containerships μεταφορικής ικανότητας έως 7.000 TEUs και στον δεξαμενισμό containerships μεταφορικής ικανότητας έως 4.000 TEUs.
Παράλληλα, και η MSC ρίχνει γέφυρες στην Ινδία, καθώς ο Διευθύνων Σύμβουλος του ελβετικού κολοσσού, Soren Toft, επισκέφθηκε τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου τη χώρα. Σκοπός της επίσκεψης ήταν η συνάντηση με τον Υπουργό Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ινδίας, Piyush Goyal, κατά τη διάρκεια της οποίας συζήτησαν πληθώρα πιθανών επενδύσεων. Όπως υπογράμμισε μέσω ανάρτησης στο «X» ο Ινδός Υπουργός, οι συνομιλίες επικεντρώθηκαν σε επενδύσεις σε τερματικούς σταθμούς, ναυπηγεία και στην κατασκευή εμπορευματοκιβωτίων.
Οι εν λόγω κινήσεις της Ινδίας στοχεύουν στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της χώρας στην παγκόσμια ναυτιλιακή σκηνή και ευθυγραμμίζονται απόλυτα με το όραμα της κυβέρνησης για το 2047, το οποίο προσβλέπει στην καθιέρωση της Ινδίας μεταξύ των πέντε κορυφαίων ναυτιλιακών κόμβων παγκοσμίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ