
Αλλαγές στον εμπορευματικό χάρτη και των bulk carriers φέρνουν οι δασμοί που επέβαλε πρόσφατα η νέα κρατική διοίκηση των ΗΠΑ.
Ο κλιμακούμενος εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας αναδιαμορφώνει τα παγκόσμια εμπορικά πρότυπα, με νέους δασμούς στον χάλυβα, στο αλουμίνιο, στον άνθρακα, στο υγροποιημένο φυσικό αέριο και στο αργό πετρέλαιο να διαταράσσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και τις εμπορευματικές ροές. Υπενθυμίζεται ότι οι ΗΠΑ έχουν επιβάλει κυρώσεις 10% σε όλες τις εισαγωγές από την Κίνα, ενώ η τελευταία έχει προβεί σε δασμούς ύψους 15% στις εισαγωγές αμερικανικού άνθρακα. Παράλληλα, οριζόντιους δασμούς 25% έχουν επιβάλει οι ΗΠΑ στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου.
Οι αμερικανικοί δασμοί στον χάλυβα έχουν ως αποτέλεσμα την επιβράδυνση της παγκόσμιας παραγωγής, ιδιαίτερα της βραζιλιάνικης και της κινεζικής, μειώνοντας τις εξαγωγές τους και ασκώντας πιέσεις στα Capesizes. Από την άλλη, μπορεί η στροφή της Κίνας στην Αυστραλία, στη Ρωσία και στην Ινδονησία για τις προμήθειες άνθρακα να αυξάνει τα τονομίλια, εντούτοις οι παγκόσμιες ροές άνθρακα καταγράφονται μειωμένες. Οι διαταραχές στο παγκόσμιο εμπόριο χάλυβα επηρεάζουν επίσης τα Supramaxes και τα Ultramaxes. Ερωτηματικό παραμένει η στάση της Κίνας και πιθανά αντίμετρα με επίκεντρο τον χάλυβα θα μειώσουν τη ζήτηση για τα μικρότερης χωρητικότητας bulkers.
Για τα Panamaxes, η αύξηση των εισαγωγών αγροτικών εμπορευμάτων της Κίνας από τη Βραζιλία και την Αργεντινή αποτελεί θετική εξέλιξη για τη ζήτηση.
Συμπερασματικά, το 2025 θα αποτελέσει έτος υψηλής μεταβλητότητας για τη συγκεκριμένη αγορά. Οι προκλήσεις θα είναι μεγαλύτερες για τα Capesizes και τα Supramaxes, ενώ τα Panamaxes θα αποδειχθούν «ανθεκτικότερα» από τις μεγαλύτερες αποστάσεις μεταξύ εισαγωγέων και εξαγωγέων σιτηρών.
Πηγή: Allied Shipbroking
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ