
Ένα φιλόδοξο σχέδιο για την ανάπτυξη Πλωτών Πυρηνικών Σταθμών (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) και, σε επόμενο στάδιο, την εισαγωγή πυρηνοκίνητων εμπορικών πλοίων ανακοίνωσε πρόσφατα η CORE POWER. Με επίκεντρο τις ΗΠΑ, το πρόγραμμα στοχεύει στην μαζική παραγωγή FNPPs έως τα μέσα της δεκαετίας του 2030, αλλάζοντας ριζικά το ενεργειακό και ναυτιλιακό τοπίο.
Οι FNPPs θα αξιοποιούν προηγμένους αντιδραστήρες τηγμένου άλατος (MSRs). Ο σχεδιασμός των MSRs εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο ασφάλειας, καθώς αποτρέπει την υπερθέρμανση και μειώνει τον κίνδυνο ατυχημάτων. Αυτά τα χαρακτηριστικά καθιστούν δυνατή την εγκατάσταση πυρηνικών μονάδων σε παράκτιες περιοχές και λιμάνια, αλλά και τη χρήση τους για την πρόωση εμπορικών πλοίων χωρίς την ανάγκη συχνών ανεφοδιασμών. Οι σταθμοί των FNPPs θα διατίθενται σε δύο μορφές: πλωτές μονάδες παραγωγής ενέργειας, που θα μπορούν να δένουν σε λιμάνια και παράκτιες περιοχές για την τροφοδοσία τους με ρεύμα, και μεγαλύτερες υπεράκτιες εγκαταστάσεις.
Το δεύτερο σκέλος του προγράμματος αφορά την ανάπτυξη πυρηνικής πρόωσης για εμπορικά πλοία. Οι πυρηνοκίνητοι στόλοι θα μπορούν να εκτελούν μεγάλες διαδρομές χωρίς ανεφοδιασμό, μειώνοντας δραστικά το κόστος καυσίμων και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Επιπλέον, η απουσία ανάγκης για αποθήκευση μεγάλων ποσοτήτων καυσίμου θα απελευθερώσει πολύτιμο χώρο φορτίου, αυξάνοντας την εμπορική τους αποδοτικότητα.
Το πρόγραμμα Liberty θα εφαρμοστεί σε τρία βασικά στάδια. Το πρώτο αφορά τη σχεδίαση και αδειοδότηση των FNPPs, διασφαλίζοντας την απαιτούμενη ασφαλιστική και νομική υποστήριξη για τη λειτουργία τους. Το δεύτερο επικεντρώνεται στη δημιουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας και στην εκπαίδευση εξειδικευμένου προσωπικού. Στο τελικό στάδιο, θα ξεκινήσει η μαζική παραγωγή FNPPs, καθώς και η ανάπτυξη των πρώτων πυρηνοκίνητων εμπορικών πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ