
Πτώση έχει καταγράψει η ναυλαγορά των containerships τις πρώτες επτά εβδομάδες του έτους, με τον δείκτη Freightos Baltic Index (FBX) να σημειώνει απώλειες 25%.
Οδηγός αυτής της εξέλιξης είναι η κατά 40% μείωση των ναύλων στα δρομολόγια Ασίας-Βόρειας Ευρώπης, ενώ μικρότερες είναι οι απώλειες στα δρομολόγια Ασίας-Βόρειας Αμερικής. Ειδικότερα, οι ναύλοι στα routes Ασίας-Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σημείωσαν πτώση 20%, ενώ η αντίστοιχη πτώση στα routes Ασίας-Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ ήταν της τάξεως του 7%.
Ωστόσο, η πτώση των ναύλων δεν φαίνεται να αντανακλάται στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σε σημαντικά λιμάνια, αν και τα διαθέσιμα δεδομένα είναι περιορισμένα. Στον λιμένα του Λονγκ Μπιτς, η διακίνηση διαμορφώθηκε σε 952.700 TEUs τον περασμένο Ιανουάριο, που μεταφράζεται σε αύξηση 41% συγκριτικά με τον Ιανουάριο του 2024. Σε μηνιαία βάση, η άνοδος της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων διαμορφώθηκε στο 10%. Παράλληλα, ετήσια αύξηση 5,8% κατέγραψε η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στη Σιγκαπούρη, ενώ στο Χονγκ Κονγκ η πτώση άγγιξε το 10%.
Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι η εικόνα της ναυλαγοράς μέχρι στιγμής είναι αρκετά πιο βελτιωμένη σε σχέση με τον μέσο όρο του 2023. Είναι ενδεικτικό ότι το 2023 οι κατά μέσο όρο spot ναύλοι για ταξίδια από την Ασία στη Βόρεια Ευρώπη ήταν στα $1.600/FEU, ενώ στα μέσα Φεβρουαρίου κυμαίνονται στα $3.300/FEU. Παρόμοια είναι η απόδοση της ναυλαγοράς και στα δρομολόγια μεταξύ Ασίας και Βόρειας Αμερικής.
Στο μέτωπο της προσφοράς, ενώ εντείνεται η συζήτηση περί υπερπροσφοράς και ανάγκης διαλύσεων, μόλις τρία containerships έχουν πωληθεί προς διάλυση το 2025. Για φέτος, η Braemar εκτιμά, στο βασικό της σενάριο, ότι η υπερπροσφορά θα μπορούσε να αυξηθεί στο 15-16%, με την υπόθεση της πλήρους αποκατάστασης της κίνησης στην Ερυθρά Θάλασσα. Ωστόσο, είναι πιθανό ότι η πλήρης αξιοποίηση της Διώρυγας του Σουέζ θα χρειαστεί αρκετούς μήνες και η απόφαση για την επαναδρομολόγηση των πλοίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας θα απαιτήσει ενδελεχή αξιολόγηση κινδύνου, καθιστώντας τη διαδικασία χρονοβόρα.
Οι νέες παραγγελίες συνεχίζονται με γοργούς ρυθμούς και μέχρι στιγμής φέτος έχουν παραγγελθεί 40 πλοία ή 393.000 TEUs, με εστίαση στα Ultra Large Container Ships (ULCS), ενώ έντονο είναι το ενδιαφέρον και για τα μεσαίας μεταφορικής ικανότητας πλοία με κινητήρες διπλού καυσίμου. Πάντως, η αβεβαιότητα για τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα και στο μέτωπο των δασμών Τραμπ ενδέχεται να οδηγήσει σε μείωση των παραγγελιών, αν και το orderbook κινείται ήδη στο 30%.
Πηγή: Braemar
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αποστολή Ναυτικών Χρονικών στις ΗΠΑ Στο ενδιαφέρον του επενδυτικού κοινού για τις μετοχές εταιρειών διαχείρισης bulk carriers και στις προοπτικές της αγοράς εν μέσω…
Τέσσερα επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον στη διεθνή διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της δραστηριότητας κρουαζιέρας στον λιμένα Κατάκολου & σε τμήμα του παλιού λιμένα…
Οι εξαγωγές βραζιλιάνικης σόγιας καλπάζουν το 2025, με την Κίνα να διαδραματίζει, ως είθισται, πρωταγωνιστικό ρόλο. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει δημοσίευμα του Reuters, οι αποστολές…
Στην ανάγκη υιοθέτησης κατάλληλων μέτρων, με στόχο τη στήριξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, εστιάζει σε πρόσφατη έκθεσή του ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).…
Οι επιπρόσθετοι τελωνειακοί δασμοί που θέλει ο πρόεδρος των ΗΠΑ δεν αναμένεται να προκαλέσουν ύφεση σε παγκόσμια κλίμακα, δήλωσε τη Δευτέρα 31 Μαρτίου η…
Προσανατολισμένη στο μέλλον της ναυτιλίας διαφαίνεται η πρόσφατη κίνηση της BW LPG, η οποία προχώρησε στην πώληση δύο πλοίων στην εταιρεία του ομίλου BW…
Οι τιμές θερμικού άνθρακα βρίσκονται σε καθοδική πορεία, ελέω παραγωγής-ρεκόρ και μειωμένης ζήτησης από τις Κίνα και Ινδία. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή…
Καθώς οι κλιμακούμενες εμπορικές και γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των εθνικών κυβερνήσεων, το Νέο Δελχί προσβλέπει στη σύσφιξη των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ