
Με ταχύτατους ρυθμούς αναμένεται να αυξηθεί η παγκόσμια ζήτηση για ηλεκτρική ενέργεια τα επόμενα έτη. Βάσει πρόσφατης έκθεσης του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA), η παγκόσμια ζήτηση για ηλεκτρική ενέργεια προβλέπεται να αυξάνεται κατά 4% ετησίως έως το 2027.
Οδηγούς της ανάπτυξης αναμένεται να αποτελέσουν οι αναδυόμενες και αναπτυσσόμενες οικονομίες, οι οποίες θα αντιπροσωπεύουν το 85% της παγκόσμιας αύξησης. Ειδικότερα, η Κίνα εκτιμάται ότι θα αντιπροσωπεύει το 50% της παγκόσμιας αύξησης, καθώς ο ρυθμός ανάπτυξης της κινεζικής ζήτησης εκτιμάται στο 6% ετησίως έως το 2027. Ακολούθως, η Ινδία θα αντιπροσωπεύει το 10% της παγκόσμιας αύξησης, ωθούμενη από την ισχυρή οικονομική της ανάπτυξη.
Από την άλλη πλευρά, οι προσδοκίες του IEA για την Ευρωπαϊκή Ένωση αναθεωρήθηκαν προς τα κάτω, λόγω των ασθενών μακροοικονομικών προοπτικών. Συγκεκριμένα, ο αναμενόμενος ρυθμός ανάπτυξης της ευρωπαϊκής ζήτησης για ηλεκτρική ενέργεια το 2025 ανέρχεται πλέον στο 1,6%, ενώ ανάκαμψη της ζήτησης στα επίπεδα του 2021 δεν αναμένεται τουλάχιστον έως το 2027.
Σε ανάλογα επίπεδα με την παγκόσμια ζήτηση για ηλεκτρική ενέργεια εκτιμάται ότι θα κυμανθούν οι πηγές ενέργειας χαμηλών εκπομπών, καθώς η τάση εκτοπισμού του άνθρακα από την παγκόσμια ενεργειακή εξίσωση θα επιμείνει. Ενδεικτικά, οι ΑΠΕ προβλέπεται ότι θα επισκιάσουν την ηλεκτροπαραγωγή με καύση άνθρακα το 2025, καθώς το μερίδιο του άνθρακα αναμένεται να υποχωρήσει κάτω από το 33% για πρώτη φορά τα τελευταία εκατό χρόνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ