
Τα δεδομένα του για τη ζήτηση καυσίμων της Κίνας δημοσίευσε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA), μέσω νέας έκθεσης. Σύμφωνα με τον IEA, η αθροιστική κατανάλωση βενζίνης, πετρελαίου εσωτερικής καύσης και αεροπορικών καυσίμων της Κίνας διαμορφώθηκε στα 8,1 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2024, σημειώνοντας οριακή ετήσια πτώση. Ωστόσο, σε σχέση με τα επίπεδα του 2021, καταγράφεται μείωση κατά 200.000 βαρέλια ημερησίως.
Τα εν λόγω στοιχεία υποδηλώνουν έντονα ότι η κινεζική κατανάλωση καυσίμων έχει πιθανόν ήδη κορυφωθεί. Η καθίζηση αυτή της ζήτησης καυσίμων αντανακλά τις οικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Κίνα, καθώς και τη στροφή της χώρας στα ηλεκτρικά οχήματα.
Ενδεικτικά, το «κύμα» πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων εκτιμάται ότι περιόρισε την κινεζική ζήτηση πετρελαίου κατά περίπου 250.000-300.000 βαρέλια ημερησίως το 2024, όπως υπογραμμίζει η έκθεση. Αντίστοιχα, η χρήση CNG και LNG στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές εκτόπισε περίπου 150.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.
Σε κάθε περίπτωση, η κινεζική ζήτηση καυσίμων είναι πιθανό να επιταχυνθεί μεσοπρόθεσμα, επιφέροντας κορύφωση της συνολικής ζήτησης πετρελαίου της Κίνας εντός της τρέχουσας δεκαετίας, καταλήγει ο IEA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ