
Ιδιαίτερα εστιασμένη στα bulk carriers και στα δεξαμενόπλοια είναι η δραστηριότητα στη second-hand αγορά τις πρώτες εβδομάδες του νέου έτους, με 100 από τα 136 πλοία που έχουν αλλάξει χέρια να είναι bulk carriers και tankers.
Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Allied, από την αρχή του έτους έχουν πωληθεί 60 bulk carriers αθροιστικής χωρητικότητας 4,6 εκατ. dwt. Η ευρύτερη κατηγορία των Panamax και Kamsarmax bulk carriers πρωταγωνιστεί, με 25 πλοία να ανήκουν στην κατηγορία αυτή. Ακολουθούν τα Supramaxes/Ultramaxes με 16 πλοία και τα Handysizes με 11 πλοία. Αξίζει να σημειωθεί ότι οκτώ Capesizes άλλαξαν χέρια μέχρι στιγμής το 2025, μέσης ηλικίας 18 ετών.
Την ίδια ώρα, 40 tankers έχουν πωληθεί φέτος, αθροιστικής χωρητικότητας 5 εκατ. dwt. Η κατανομή ανά μέγεθος είναι ισορροπημένη, με μονάχα τα Aframaxes/LR2s να ξεχωρίζουν με 12 πωλήσεις πλοίων. Ακολουθούν τα Suezmaxes με εννέα πωλήσεις και μετά τα Small Tankers, MR tankers και VLCCs με έξι πωλήσεις έκαστα. Ακόμα, ένα Panamax/LR1 έχει πωληθεί το 2025.
Παράλληλα, φέτος έχουν αλλάξει χέρια 21 containerships, οκτώ gas carriers και επτά πλοία άλλου τύπου. Συνολικά, η μέχρι στιγμής δραστηριότητα στη second-hand αγορά το 2025 αφορά 136 πλοία, αθροιστικής χωρητικότητας 10,6 εκατ. dwt και μέσης ηλικίας 16 ετών, βάσει των δεδομένων της Allied.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ