
Ιδιαίτερα εστιασμένη στα bulk carriers και στα δεξαμενόπλοια είναι η δραστηριότητα στη second-hand αγορά τις πρώτες εβδομάδες του νέου έτους, με 100 από τα 136 πλοία που έχουν αλλάξει χέρια να είναι bulk carriers και tankers.
Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Allied, από την αρχή του έτους έχουν πωληθεί 60 bulk carriers αθροιστικής χωρητικότητας 4,6 εκατ. dwt. Η ευρύτερη κατηγορία των Panamax και Kamsarmax bulk carriers πρωταγωνιστεί, με 25 πλοία να ανήκουν στην κατηγορία αυτή. Ακολουθούν τα Supramaxes/Ultramaxes με 16 πλοία και τα Handysizes με 11 πλοία. Αξίζει να σημειωθεί ότι οκτώ Capesizes άλλαξαν χέρια μέχρι στιγμής το 2025, μέσης ηλικίας 18 ετών.
Την ίδια ώρα, 40 tankers έχουν πωληθεί φέτος, αθροιστικής χωρητικότητας 5 εκατ. dwt. Η κατανομή ανά μέγεθος είναι ισορροπημένη, με μονάχα τα Aframaxes/LR2s να ξεχωρίζουν με 12 πωλήσεις πλοίων. Ακολουθούν τα Suezmaxes με εννέα πωλήσεις και μετά τα Small Tankers, MR tankers και VLCCs με έξι πωλήσεις έκαστα. Ακόμα, ένα Panamax/LR1 έχει πωληθεί το 2025.
Παράλληλα, φέτος έχουν αλλάξει χέρια 21 containerships, οκτώ gas carriers και επτά πλοία άλλου τύπου. Συνολικά, η μέχρι στιγμής δραστηριότητα στη second-hand αγορά το 2025 αφορά 136 πλοία, αθροιστικής χωρητικότητας 10,6 εκατ. dwt και μέσης ηλικίας 16 ετών, βάσει των δεδομένων της Allied.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Άνοδο κατέγραψε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σημείωσε…
Η Toyota Motor Corporation παρουσίασε το νέο της σύστημα κυψελών καυσίμου, το 3rd Gen FC System, σηματοδοτώντας μια σημαντική εξέλιξη στην τεχνολογία υδρογόνου. Το…
Τoν προβληματισμό του για τις αναπτυξιακές προοπτικές της Ευρωζώνης εξέφρασε ο Διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος στους πρέσβεις των κρατών μελών της Ε.Ε. στην…
Σε πτώση βρίσκονται τις πρώτες εβδομάδες του 2025 οι παγκόσμιες αποστολές σιδηρομεταλλεύματος, εν μέσω διαταραχών της προσφοράς και ασθενούς κινεζικής ζήτησης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Το orderbook της διευρύνει η Danaos, με επικεφαλής τον Δρα Ιωάννη Κούστα, τοποθετώντας παραγγελία για την κατασκευή δύο νεότευκτων containerships. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ