
Η ναυτιλία εισέρχεται σε μια νέα εποχή τεχνολογικής καινοτομίας, με την ανάπτυξη του πρώτου πυρηνοκίνητου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο βασίζεται στην τεχνολογία μικρού αρθρωτού αντιδραστήρα (SMR ‒ Small Modular Reactor). Η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (HD KSOE) αποκάλυψε το καινοτόμο σχέδιο στο New Nuclear for Maritime Houston Summit, παρουσιάζοντας μια λύση που θα μπορούσε να αποτελέσει ορόσημο στη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Η τεχνολογία μικρού αρθρωτού αντιδραστήρα (SMR) επιτρέπει στα πλοία να λειτουργούν χωρίς ανάγκη ανεφοδιασμού, επεκτείνοντας τη διάρκεια ζωής και τη λειτουργική τους αυτονομία. Στο νέο πυρηνοκίνητο πλοίο των 15.000 TEUs, το σύστημα πρόωσης βασίζεται σε υπερκρίσιμο διοξείδιο του άνθρακα (Supercritical CO₂ ‒ sCO₂), μια προηγμένη τεχνολογία που προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα. Το υπερκρίσιμο CO₂ επιτρέπει την πιο αποδοτική μετατροπή της θερμικής ενέργειας του SMR σε κινητική ενέργεια, αυξάνοντας τη θερμική απόδοση του συστήματος κατά 5% σε σχέση με τους παραδοσιακούς ατμοστρόβιλους. Παράλληλα, η χρήση του μειώνει το μέγεθος του εξοπλισμού πρόωσης, ενώ εξασφαλίζει υψηλότερη ενεργειακή αποδοτικότητα και μείωση των εκπομπών.
Ένα ακόμα βασικό πλεονέκτημα των πυρηνοκίνητων πλοίων είναι η εξοικονόμηση πολύτιμου χώρου, καθώς δεν απαιτούνται μεγάλες δεξαμενές καυσίμου ή συστήματα εξατμίσεων. Το νέο πλοίο διαθέτει επίσης σύστημα θαλάσσιας ακτινοπροστασίας με διπλή δεξαμενή από ανοξείδωτο χάλυβα, εξασφαλίζοντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας. Το εν λόγω πλοίο έχει λάβει Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα ABS.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Παρά τις εμπορικές εντάσεις μεταξύ των ΗΠΑ και αρκετών χωρών ‒συμπεριλαμβανομένων ευρωπαϊκών–, οι Δανοί εφοπλιστές, μέσω της Danish Shipping, του συλλογικού οργάνου εκπροσώπησής τους,…
Την παράδοση ενός ακόμα νεότευκτου ποταμόπλοιου γιόρτασε πρόσφατα η Viking. Συγκεκριμένα, την Τρίτη 18 Μαρτίου, η εταιρεία κρουαζιέρας παρέλαβε το «Viking Nerthus», στο πλαίσιο…
Καθώς το μέλλον των ναυτιλιακών καυσίμων παραμένει ακόμη θολό και η διαθεσιμότητα της μεθανόλης διαφαίνεται σχετικά χαμηλή, ολοένα και περισσότερες εταιρείες στρέφονται ή εμμένουν…
Οι εμπορικές σχέσεις Πεκίνου-Τεχεράνης, με επίκεντρο τις αποστολές ιρανικού αργού σε κινεζικά διυλιστήρια, βρίσκονται πλέον στο στόχαστρο της Ουάσιγκτον. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του νέου…
Διάλειμμα από τη συνεχή μεταβλητότητα πραγματοποιεί η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής ικανότητας…
Αναντίρρητα, η αγορά των Liberty από Έλληνες πλοιοκτήτες, την επαύριον του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ορόσημα στην ιστορία της μεταπολεμικής…
Τη συμμετοχή της στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ στις 9 Απριλίου 2025 αποφάσισε ομόφωνα στη σημερινή συνεδρίαση της η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής…
Αύξηση 1% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιανουάριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Ιανουαρίου 2024, έναντι μείωσης 0,2%…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ