
Από τον ασφυκτικό κλοιό των αμερικανικών κυρώσεων πασχίζουν να ξεφύγουν τα κινεζικά διυλιστήρια, καθώς φορτία πετρελαίου από το Ιράν και τη Ρωσία βρίσκουν πλέον νέους διαύλους για να φτάσουν στην Κίνα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, δεξαμενόπλοια στα οποία έχουν επιβληθεί αμερικανικές κυρώσεις προσεγγίζουν πλέον νέους τερματικούς σταθμούς της Κίνας, μεταφέροντας ρωσικό και ιρανικό πετρέλαιο.
Η εξέλιξη αυτή ακολουθεί την αιφνιδιαστική απόφαση της κρατικής εταιρείας διαχείρισης λιμένων Shandong Port Group στις αρχές του έτους, βάσει της οποίας δεξαμενόπλοια που παρακολουθούνται από τις ΗΠΑ ή υφίστανται κυρώσεις απαγορεύεται να προσεγγίζουν τους λιμένες της. Η εν λόγω απόφαση προκάλεσε σημαντικά προβλήματα στα ανεξάρτητα διυλιστήρια της Κίνας, τα οποία βρίσκονται κυρίως στην επαρχία Σαντόνγκ και αποτελούν τους κύριους αγοραστές ιρανικού και ρωσικού αργού.
Ωστόσο, με τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων να έχουν «εκτοξευτεί», εισαγωγές πετρελαίου που υπόκεινται σε κυρώσεις φτάνουν πλέον μέσω διαφορετικών τερματικών. Σύμφωνα με στοιχεία των Vortexa Analytics και Kpler, περίπου δέκα φορτία πετρελαίου έχουν παραδοθεί στην Κίνα σε τερματικούς της επαρχίας Σαντόνγκ, που δεν ελέγχονται από τη Shandong Port Group.
Τέλος, μία ακόμα διέξοδο για τις κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου αποτελεί η Μαλαισία. Αρκετά φορτία, κυρίως ιρανικού αργού, παραδίδονται σε τερματικούς της Μαλαισίας και εν συνεχεία εξάγονται σε τερματικούς σταθμούς της κινεζικής πόλης Huizhou, ως μαλαισιανό πετρέλαιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Άνοδο κατέγραψε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σημείωσε…
Η Toyota Motor Corporation παρουσίασε το νέο της σύστημα κυψελών καυσίμου, το 3rd Gen FC System, σηματοδοτώντας μια σημαντική εξέλιξη στην τεχνολογία υδρογόνου. Το…
Τoν προβληματισμό του για τις αναπτυξιακές προοπτικές της Ευρωζώνης εξέφρασε ο Διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος στους πρέσβεις των κρατών μελών της Ε.Ε. στην…
Σε πτώση βρίσκονται τις πρώτες εβδομάδες του 2025 οι παγκόσμιες αποστολές σιδηρομεταλλεύματος, εν μέσω διαταραχών της προσφοράς και ασθενούς κινεζικής ζήτησης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ