
Η ναυπηγική βιομηχανία εισέρχεται σε νέα εποχή με την ανάπτυξη του Horizon X, του πρωτοποριακού ταχύπλοου οχηματαγωγού (ROPAX) που θα διαθέτει ένα υπερσύγχρονο σύστημα πρόωσης συνδυασμένου κύκλου και το οποίο δύναται να μετασκευαστεί προκειμένου να καταναλώνει και υδρογόνο. Το Horizon X θα έχει μήκος 130 μ. και θα είναι το μεγαλύτερο πλοίο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Austal. Ο σχεδιασμός του επιτρέπει τη μεταφορά έως 1.500 επιβατών και 400 οχημάτων, συνδυάζοντας υψηλή χωρητικότητα με εξαιρετικές επιδόσεις. Το πλοίο θα ενταχθεί στον στόλο της Gotlandsbolaget και θα εκτελεί δρομολόγια μεταξύ της σουηδικής ηπειρωτικής χώρας και του νησιού Γκότλαντ, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα της περιοχής με υψηλής ταχύτητας, χαμηλών εκπομπών ναυτιλιακές μεταφορές.
Το Horizon X θα είναι το πρώτο ταχύπλοο σκάφος στον κόσμο που θα διαθέτει συνδυασμένο κύκλο πρόωσης, ο οποίος περιλαμβάνει τουρμπίνες αερίου και ατμού. Αυτό το σύστημα αξιοποιεί τα καυσαέρια των κινητήρων αερίου για την παραγωγή επιπλέον ενέργειας, αυξάνοντας την αποδοτικότητα και μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων. Με αυτή την προσέγγιση, το πλοίο επιτυγχάνει κορυφαία ενεργειακή αξιοποίηση, προσφέροντας υψηλές επιδόσεις με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Παράλληλα, το πλοίο είναι σχεδιασμένο ώστε να μπορεί να μετασκευαστεί μελλοντικά προκειμένου να λειτουργεί και με υδρογόνο, επιτρέποντας τη σταδιακή μετάβαση σε καθαρότερες μορφές ενέργειας στο μέλλον. Η συμμόρφωση του σχεδίου με τους διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας για πλοία που χρησιμοποιούν αέρια καύσιμα, όπως αυτοί ορίζονται από τον νηογνώμονα DNV, επιβεβαιώνει τη δέσμευση του έργου στη βιώσιμη ναυτιλία.
Το Horizon X δεν ξεχωρίζει μόνο για το επαναστατικό σύστημα πρόωσης, αλλά και για την καινοτόμο σχεδίαση της γάστρας του. Το καταμαράν θα έχει βελτιστοποιημένη υδροδυναμική, μειώνοντας την αντίσταση στο νερό και επιτυγχάνοντας υψηλή ταχύτητα με χαμηλή κατανάλωση ενέργειας.
Επιπλέον, το πλοίο θα κατασκευαστεί από «πράσινο αλουμίνιο», το οποίο παράγεται μέσω ενεργειακά αποδοτικών διαδικασιών με μειωμένες εκπομπές άνθρακα. Η χρήση αυτού του υλικού μειώνει το συνολικό βάρος του σκάφους, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο την αποδοτικότητα και συμβάλλοντας στη συνολική μείωση των εκπομπών CO₂.
Η κατασκευή του Horizon X θα ξεκινήσει στο ναυπηγείο Austal Philippines το πρώτο εξάμηνο του 2026, ενώ η παράδοσή του προγραμματίζεται για τα μέσα του 2028.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Λιμένας Κέρκυρας αποτελεί βασικό κόμβο οικονομικής ανάπτυξης και τουριστικής προβολής της περιοχής και τη σημαντικότερη πύλη της χώρας από την Αδριατική, συμβάλλοντας ουσιαστικά…
Ο Sheikh Abdullah Bin Zayed Al Nahyan, αναπληρωτής πρωθυπουργός και υπουργός Εξωτερικών των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ) υποδέχθηκε τον υπουργό Εθνικής Άμυνας της Ελλάδας,…
Τα ευρήματα της ετήσια έκθεσης «CEO Outlook» δημοσίευσε πρόσφατα η KPMG, σκιαγραφώντας τις εκτιμήσεις 240 ηγετικών στελεχών στον τομέα της τεχνολογίας και των τηλεπικοινωνιών…
Ένα φιλόδοξο σχέδιο για την ανάπτυξη Πλωτών Πυρηνικών Σταθμών (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) και, σε επόμενο στάδιο, την εισαγωγή πυρηνοκίνητων εμπορικών πλοίων…
Καταρχήν συμφωνία για το 16ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας επετεύχθη την Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου μεταξύ των Μονίμων Αντιπροσώπων των χωρών της ΕΕ, λίγες…
Τη σύναψη δύο μακροπρόθεσμων στρατηγικών συμφωνιών με τη Rio Tinto ανακοίνωσε η METLEN Energy & Metals, εξασφαλίζοντας τον εφοδιασμό βωξίτη και την διάθεση της…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου, ότι προβλέπει να επιβάλει τελωνειακούς δασμούς σχεδόν 25% στα αυτοκίνητα, που εισάγονται στις ΗΠΑ…
Μία εκ των προεκλογικών δεσμεύσεων του Ντόναλντ Τραμπ ήταν η επανέναρξη της χορήγησης αδειών για νέα projects εξαγωγής LNG στις ΗΠΑ. Την περασμένη Παρασκευή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ