
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στις ναυπηγήσεις φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων, συμβάλλοντας ενεργά στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας και την προσαρμογή της στις σύγχρονες περιβαλλοντικές απαιτήσεις του ΙΜΟ.
Ο ελληνόκτητος στόλος είναι ο μεγαλύτερος παγκοσμίως όσον αφορά την αξιοποίηση εναλλακτικών καυσίμων και τη χρήση scrubbers. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) το 43% του ελληνόκτητου στόλου παγκοσμίως είναι εξοπλισμένο με νέες τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας στην πορεία προς την πράσινη μετάβαση ενώ την ίδια ώρα το ποσοστό του παγκόσμιου στόλου είναι 39%.
Το 7,3% του ελληνόκτητου στόλου έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί διπλά καύσιμα με LNG ενώ το ποσοστό του παγκόσμιου στόλου είναι 6,4%.
Επίσης το 66% των ελληνόκτητων δεξαμενοπλοίων που βρίσκονται υπό ναυπήγηση (ή των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί) θα είναι εξοπλισμένα με συστήματα καθαρισμού των οξειδίων του θείου ενώ το ποσοστό του παγκόσμιου στόλου είναι στο 57%
Οι ναυπηγήσεις
Αυτή τη στιγμή τα υπό ναυπήγηση ελληνόκτητα πλοία με νέες τεχνολογίες και εναλλακτικά καύσιμα, ανέρχονται σε 589, χωρητικότητας πάνω από 56 εκατ. τόνους που αποτελεί το 17% του παγκόσμιου orderbook.
Στην Κίνα ναυπηγούνται 387 πλοία χωρητικότητας 38 εκατ. DWT που αποτελούν το 67,55% του συνόλου των ελληνικών ναυπηγήσεων και το 17,47% του συνόλου των ναυπηγήσεων στην Κίνα σε DWT.
Στη Νότια Κορέα ναυπηγούνται 139 ελληνόκτητα πλοία χωρητικότητας 13 εκατ. DWT που αποτελούν το 21,13% του συνόλου των ελληνικών ναυπηγήσεων και το 21,13% του συνόλου των ναυπηγήσεων στην Κορέα σε DWT.
Επίσης στην Ιαπωνία ναυπηγούνται 45 ελληνόκτητα πλοία χωρητικότητας 4 εκατ. DWT που αποτελούν το 6,74% των ελληνικών ναυπηγήσεων και το 10,52% του συνόλου των ναυπηγήσεων στην Ιαπωνία σε DWT.
Οι παραγγελίες με εναλλακτικά καύσιμα
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση «Green Technology Tracker» της Clarksons Research που καταγράφει την πρόοδο της υιοθέτησης εναλλακτικών καυσίμων και των επενδύσεων σε τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας στον παγκόσμιο ναυτιλιακό στόλο, για το 2024, έχουμε αναφερθεί 820 παραγγελίες πλοίων χωρητικότητας 62,2 εκατ. GT που περιλαμβάνουν δυνατότητες εναλλακτικών καυσίμων (727 παραγγελίες χωρητικότητας 52,1 εκατ. GT εξαιρουμένων των LNG Carriers), ένα επίπεδο ρεκόρ επενδύσεων.
Υπήρξε μια επιστροφή στην κυριαρχία της τεχνολογίας διπλού καυσίμου LNG (που αντιπροσωπεύει το 70% της χωρητικότητας με εναλλακτικά καύσιμα που παραγγέλθηκαν εξαιρουμένων των LNG Carriers, από 43% το 2023, με τη μεθανόλη να μειώνεται στο 14% του μεριδίου από 30%).
Συνολικά, έχουμε αναφερθεί παραγγελίες για πλοία ικανά να χρησιμοποιούν είτε Yγροποιημένο Φυσικό Αέριο ΥΦΑ (390 παραγγελίες, 297 εξαιρουμένων των LNG Carriers), μεθανόλη (118 παραγγελίες), αμμωνία (25 παραγγελίες), υγραέριο (72 παραγγελίες) ή υδρογόνο (12 παραγγελίες).
Σε όλους τους τύπους καυσίμων, η αμμωνία και η μεθανόλη κατέχουν εξέχουσα θέση ως επιλογές «έτοιμων» εναλλακτικών καυσίμων (αμμωνία: 130 παραγγελίες, μεθανόλη: 320).
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Άνοδο κατέγραψε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σημείωσε…
Η Toyota Motor Corporation παρουσίασε το νέο της σύστημα κυψελών καυσίμου, το 3rd Gen FC System, σηματοδοτώντας μια σημαντική εξέλιξη στην τεχνολογία υδρογόνου. Το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ