
Ωριμάζουν οι επενδύσεις στην αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα εντός και εκτός Ελλάδας καθώς, εκτός από το έργο αποθήκευσης στον Πρίνο που υλοποιεί ο όμιλος Energean, ο ΔΕΣΦΑ βρίσκεται σε συζητήσεις με την αιγυπτιακή εταιρεία φυσικού αερίου EGAS για εξαγωγή και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα στην Αίγυπτο.
Η αποθήκη στον Πρίνο προχωρά με αρχική δυναμικότητα 1 εκατ. τόνων ετησίως και επέκταση στα 3 εκατ. σε δεύτερη φάση, ενώ στην Αίγυπτο σύμφωνα με πηγές του ΔΕΣΦΑ το αντίστοιχο δυναμικό αποθήκευσης σε εξαντλημένα κοιτάσματα υδρογονανθράκων είναι πολλαπλάσιο, της τάξης των 580 εκατ. τόνων.
Η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα είναι μία από τις μεθόδους για περιορισμό των εκπομπών, ιδίως για βιομηχανικούς τομείς που δεν μπορούν να “πρασινίσουν” την παραγωγή τους, προκειμένου να μειωθούν αφενός οι εκπομπές και αφετέρου να αποφύγουν οι βιομηχανίες το κόστος της αγοράς δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων.
Σε ό,τι αφορά τον Πρίνο, είναι σε εξέλιξη η διαβούλευση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την πρώτη φάση του έργου. Στη φάση αυτή το διοξειδίου θα μεταφέρεται στην εγκατάσταση σε συμπιεσμένη μορφή, με φορτηγά ενώ στην επόμενη φάση προβλέπεται και η μεταφορά του σε υγροποιημένη μορφή, με πλοία. Πηγές της εταιρείας αναφέρουν στο ΑΠΕ ότι εκτός από την ολοκλήρωση των αδειοδοτήσεων (έγκριση περιβαλλοντικής μελέτης και έκδοση άδειας αποθήκευσης) σημαντικό στοιχείο για την υλοποίηση των επενδύσεων αποτελεί η έκδοση του Κανονισμού αποθήκευσης και οι προβλέψεις του. Σύμφωνα με το σχεδιασμό της εταιρείας η περιβαλλοντική μελέτη για τη δεύτερη φάση του έργου προβλέπεται να κατατεθεί προς έγκριση στο τέλος του χρόνου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ