![ελληνικη ναυτιλία](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/03/202303091033003483.jpg)
Οι ναύλοι των LNG carriers έχουν «πιάσει πάτο», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική MB Shipbrokers, εξέλιξη που αποδίδεται στην αύξηση του διαθέσιμου τονάζ, η οποία τρέχει με αρκετά δυναμικότερους ρυθμούς έναντι της ανόδου της ζήτησης.
Τους ισχυρισμούς αυτούς έρχεται να επιβεβαιώσει η πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, βάσει της οποίας το κόστος ναύλωσης ενός LNG carrier, μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ., ανέρχεται σε $1.000/ημέρα στη λεκάνη του Ατλαντικού και σε $3.000/ημέρα στη λεκάνη του Ειρηνικού. Ένα έτος πριν, το κόστος ναύλωσης για ένα πλοίο παρόμοιων προδιαγραφών ανερχόταν σε άνω των $40.000/ημέρα.
Παράλληλα, η εικόνα δεν είναι καλύτερη στην αγορά χρονοναυλώσεων, όπου οι ναύλοι συνεχίζουν την επίμονα πτωτική πορεία τους, η οποία εκκίνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο. Βάσει της Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός TFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ. σε συμβόλαιο διάρκειας ενός έτους ανέρχεται σε $15.000/ημέρα, έναντι άνω των $50.000/ημέρα ένα έτος πριν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δεκαετία του 1950 αποτελεί μια περίοδο που χαρακτηρίστηκε, μεταξύ άλλων, από αύξηση της βιομηχανικής παραγωγής σε παγκόσμιο επίπεδο και σταθερής ανάπτυξης της οικονομίας,…
Τα «βαφτίσια» ενός νεότευκτου πλοίου γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), σε μια τελετή ονοματοδοσίας-ορόσημο για την πορεία της εταιρείας τακτικών γραμμών. Συγκεκριμένα,…
Στα bulk carriers κατανάλωσης LNG έχει στρέψει το ενδιαφέρον της η ναυτιλιακή βιομηχανία της Ιαπωνίας, με το ναυπηγείο JMU (Japan Marine United) να παραδίδει…
Την πεποίθησή του ότι ένα levy-based fund και ένας μηχανισμός επιβράβευσης συνδυαζόμενα με ένα πρότυπο καυσίμων του ΙΜΟ είναι ο καλύτερος τρόπος για την…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ’ τρίμηνο του 2024 αλλά και ολόκληρο το 2024 προχώρησε η Navios Maritime Partners L.P., με επικεφαλής…
Στο πλαίσιο της ανάγκης για τη λήψη προληπτικών μέτρων στον λιμένα Αθηνιό, στον λιμένα όρμου Αμμουδίου, στον λιμένα όρμου Φηρών, στον λιμένα Κόρφου ν.…
Στην ψηφιακή μετάβαση και στην ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής φαίνεται να «ποντάρει» η Νότια Κορέα, για την περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυπηγικής της βιομηχανίας.…
Ένα ακόμα άλμα στην ψηφιακή μετάβαση πραγματοποιεί η ναυτιλιακή βιομηχανία, αυτή τη φορά με τα πιστοποιητικά των ναυτικών στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, στις 12 Φεβρουαρίου,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ