
Κοινή ανακοίνωση με την οποία καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη της ΕΕ να επιταχύνουν την παραγωγή καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων και καυσίμων για τις αερομεταφορές εξέδωσαν η ΕCSA, το θεσμικό όργανο εκπροσώπησης των Ευρωπαίων εφοπλιστών, η Airlines for Europe (A4E), η οποία εκπροσωπεί τον κλάδο των αερομεταφορών σε ευρωπαϊκό επίπεδο και η περιβαλλοντική ΜΚΟ Transport & Environment (T&E).
Tα τρία μέρη σημειώνουν ότι η επίτευξη των στόχων της ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας και η διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας των εν λόγω βιομηχανιών απαιτούν τεράστιες επενδύσεις. Οι επενδύσεις αυτές θα πρέπει να στοχεύουν στην παραγωγή καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία και τις αερομεταφορές, δεδομένου του δύσκολου εγχειρήματος αποανθρακοποίησης των δύο κλάδων μεταφορών, τονίζεται στην ανακοίνωση. Σύμφωνα με την έκθεση Ντράγκι, μόνο για την ευρωπαϊκή ναυτιλία και τις αερομεταφορές απαιτούνται επενδύσεις ύψους περίπου 100 δισ. ευρώ ετησίως για την ενεργειακή μετάβαση.
Μέσω της κοινής ανακοίνωσης, οι δύο ενώσεις και η T&E προτρέπουν το επερχόμενο Clean Industrial Deal να δώσει προτεραιότητα στους δύο κλάδους αναφορικά με την παραγωγή ανανεώσιμων καυσίμων. Οι τρεις οργανώσεις υποστηρίζουν επίσης τη χρήση των ευρωπαϊκών και εθνικών εσόδων από το EU ETS για την απομείωση του κινδύνου των έργων και την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας αντιστοίχισης για τη διευκόλυνση της πρόσβασης της ναυτιλίας και των αερομεταφορών σε καθαρά καύσιμα. Στο ίδιο μήκος κύματος, υποστηρίζουν ότι λιμένες και αεροδρόμια θα μπορούσαν να διαδραματίσουν ρόλο κόμβων ανανεώσιμων καυσίμων.
«Η έκθεση Ντράγκι διαπίστωσε ότι μόνο η ευρωπαϊκή ναυτιλία χρειάζεται 40 δισ. ευρώ ετησίως για την αποανθρακοποίηση. Το Clean Industrial Deal πρέπει να θέσει τους όρους προκειμένου να γίνουν διαθέσιμα καθαρά καύσιμα για τη ναυτιλία. Χρειαζόμαστε τεράστιες επενδύσεις για καθαρά καύσιμα, ασφάλεια μέσω ισχυρών δεσμευτικών απαιτήσεων και απλούστευση της πρόσβασης στη δημόσια και ιδιωτική χρηματοδότηση. Είναι ζωτικής σημασίας για να διατηρηθεί η ευρωπαϊκή ναυτιλία διεθνώς ανταγωνιστική, εξασφαλίζοντας παράλληλα ένα ακμάζον, καινοτόμο βιομηχανικό cluster», ανέφερε ο κ. Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο γαλλικός νηογνώμονας Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) συμμετέχει στο LOWNOISER project, ένα έργο που χρηματοδοτείται από την ΕΕ, με στόχο τη μείωση…
Το ποσοστό ρεκόρ των αερίων του θερμοκηπίου που εκλύθηκαν στην ατμόσφαιρα το 2024 συνέβαλε στην αύξηση σε πρωτοφανή επίπεδα της θερμοκρασίας, ενώ επιτάχυναν το…
Σε νέα παραγγελία για πλοία μεταφοράς αιθανίου προχωρά η Mitsui O.S.K. Lines, τελευταία κίνηση του ιαπωνικού ναυτιλιακού κολοσσού με στόχο την ταχεία εξάπλωσή του…
Δυναμικά συνεχίζεται η σταδιακή ανάκαμψη της ναυλαγοράς των LNG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των LNG carriers μεταφορικής…
Παρά τις εμπορικές εντάσεις μεταξύ των ΗΠΑ και αρκετών χωρών ‒συμπεριλαμβανομένων ευρωπαϊκών–, οι Δανοί εφοπλιστές, μέσω της Danish Shipping, του συλλογικού οργάνου εκπροσώπησής τους,…
Την παράδοση ενός ακόμα νεότευκτου ποταμόπλοιου γιόρτασε πρόσφατα η Viking. Συγκεκριμένα, την Τρίτη 18 Μαρτίου, η εταιρεία κρουαζιέρας παρέλαβε το «Viking Nerthus», στο πλαίσιο…
Καθώς το μέλλον των ναυτιλιακών καυσίμων παραμένει ακόμη θολό και η διαθεσιμότητα της μεθανόλης διαφαίνεται σχετικά χαμηλή, ολοένα και περισσότερες εταιρείες στρέφονται ή εμμένουν…
Οι εμπορικές σχέσεις Πεκίνου-Τεχεράνης, με επίκεντρο τις αποστολές ιρανικού αργού σε κινεζικά διυλιστήρια, βρίσκονται πλέον στο στόχαστρο της Ουάσιγκτον. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του νέου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ