
Κοινή ανακοίνωση με την οποία καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη της ΕΕ να επιταχύνουν την παραγωγή καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων και καυσίμων για τις αερομεταφορές εξέδωσαν η ΕCSA, το θεσμικό όργανο εκπροσώπησης των Ευρωπαίων εφοπλιστών, η Airlines for Europe (A4E), η οποία εκπροσωπεί τον κλάδο των αερομεταφορών σε ευρωπαϊκό επίπεδο και η περιβαλλοντική ΜΚΟ Transport & Environment (T&E).
Tα τρία μέρη σημειώνουν ότι η επίτευξη των στόχων της ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας και η διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας των εν λόγω βιομηχανιών απαιτούν τεράστιες επενδύσεις. Οι επενδύσεις αυτές θα πρέπει να στοχεύουν στην παραγωγή καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία και τις αερομεταφορές, δεδομένου του δύσκολου εγχειρήματος αποανθρακοποίησης των δύο κλάδων μεταφορών, τονίζεται στην ανακοίνωση. Σύμφωνα με την έκθεση Ντράγκι, μόνο για την ευρωπαϊκή ναυτιλία και τις αερομεταφορές απαιτούνται επενδύσεις ύψους περίπου 100 δισ. ευρώ ετησίως για την ενεργειακή μετάβαση.
Μέσω της κοινής ανακοίνωσης, οι δύο ενώσεις και η T&E προτρέπουν το επερχόμενο Clean Industrial Deal να δώσει προτεραιότητα στους δύο κλάδους αναφορικά με την παραγωγή ανανεώσιμων καυσίμων. Οι τρεις οργανώσεις υποστηρίζουν επίσης τη χρήση των ευρωπαϊκών και εθνικών εσόδων από το EU ETS για την απομείωση του κινδύνου των έργων και την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας αντιστοίχισης για τη διευκόλυνση της πρόσβασης της ναυτιλίας και των αερομεταφορών σε καθαρά καύσιμα. Στο ίδιο μήκος κύματος, υποστηρίζουν ότι λιμένες και αεροδρόμια θα μπορούσαν να διαδραματίσουν ρόλο κόμβων ανανεώσιμων καυσίμων.
«Η έκθεση Ντράγκι διαπίστωσε ότι μόνο η ευρωπαϊκή ναυτιλία χρειάζεται 40 δισ. ευρώ ετησίως για την αποανθρακοποίηση. Το Clean Industrial Deal πρέπει να θέσει τους όρους προκειμένου να γίνουν διαθέσιμα καθαρά καύσιμα για τη ναυτιλία. Χρειαζόμαστε τεράστιες επενδύσεις για καθαρά καύσιμα, ασφάλεια μέσω ισχυρών δεσμευτικών απαιτήσεων και απλούστευση της πρόσβασης στη δημόσια και ιδιωτική χρηματοδότηση. Είναι ζωτικής σημασίας για να διατηρηθεί η ευρωπαϊκή ναυτιλία διεθνώς ανταγωνιστική, εξασφαλίζοντας παράλληλα ένα ακμάζον, καινοτόμο βιομηχανικό cluster», ανέφερε ο κ. Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Tη μεγαλύτερη Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών (ECA) ενέκρινε κατά τις εργασίες της MEPC 83 o ΙΜΟ. Συγκεκριμένα, σε συνέχεια της ανακοίνωσης της περασμένης εβδομάδας για…
Την κατιούσα έχουν πάρει οι παραγγελίες πλοίων, και δη bulk carriers, το 2025. Πιο συγκεκριμένα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η Veson Nautical,…
Άνοδο καταγράφουν οι παραδόσεις αεροσκαφών της Boeing, η οποία έχει αντιμετωπίσει πληθώρα σκοπέλων τους τελευταίους δώδεκα μήνες. Ειδικότερα, τον περασμένο Μάρτιο, η Boeing παρέδωσε…
Έτος-ορόσημο αναμένεται να αποτελέσει το 2025 για τις εισαγωγές LNG της Γηραιάς Ηπείρου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA), οι εισαγωγές…
Η νεότερη στρατηγική κίνηση της NYK αφορά την ένωση δυνάμεων τριών θυγατρικών της που εξειδικεύονται στη ναυτιλία. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, οι εταιρείες Asahi…
Μια ανάσα μακριά βρίσκεται το φετινό Πάσχα, με αρκετούς Έλληνες και Ελληνίδες να αναμένεται να ταξιδέψουν αεροπορικώς. Ειδικότερα, η πληρότητα των πτήσεων κυμαίνεται από…
Καθώς οι τιμές πετρελαίου σημειώνουν πτώση, οι δυτικές κυρώσεις στη Ρωσία, και δη στο ρωσικό αργό, καθίστανται ολοένα πιο τρωτές. Ειδικότερα, εφόσον η τιμή…
Νέες κινήσεις στην ενεργειακή σκακιέρα ετοιμάζει η Petrobras, καθώς η βραζιλιάνικη εταιρεία στρέφει το ενδιαφέρον της στους υδρογονάνθρακες της Ινδίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δηλώσεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ