
Ένα ακόμα άλμα στην ψηφιακή μετάβαση πραγματοποιεί η ναυτιλιακή βιομηχανία, αυτή τη φορά με τα πιστοποιητικά των ναυτικών στο επίκεντρο.
Συγκεκριμένα, στις 12 Φεβρουαρίου, το ICS, το Lloyd’s Register OneOcean (LROO) και η Maritime Industry Authority (MARINA) του Υπουργείου Μεταφορών των Φιλιππίνων υπέγραψαν ένα μνημόνιο συνεργασίας-ορόσημο, που περιγράφει τη συνεργασία σε ένα πιλοτικό έργο για τη διερεύνηση της ενσωμάτωσης των συστημάτων πιστοποίησης ναυτικών και την ανάπτυξη μιας νέας εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα.
Η συμφωνία υπογράφηκε στην έδρα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στο Λονδίνο και αποσκοπεί στη μείωση του διοικητικού φόρτου που σχετίζεται με την πιστοποίηση των ναυτικών, ενώ παράλληλα διασφαλίζει την αποτελεσματικότητα για τους stakeholders του κλάδου, συμπεριλαμβανομένων των διοικήσεων των σημαιών, του Port State Control, των ναυτικών και των εταιρειών διαχείρισης πλοίων.
Καθώς ο κλάδος κινείται προς ψηφιακές λύσεις για τη μεγιστοποίηση της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας, η πιλοτική αυτή εφαρμογή θα αξιολογήσει τις πιθανές οδούς για την ψηφιοποίηση των διαδικασιών πιστοποίησης με έμφαση στην ασφάλεια και στον εξορθολογισμό της συνεργασίας. Τα πιστοποιητικά σε χαρτί εξακολουθούν να κυριαρχούν στον κλάδο, παρά το γεγονός ότι τα έγγραφα των ναυτικών απαιτούν τακτική ανανέωση, με διαφορετικές απαιτήσεις και διαδικασίες μεταξύ των χωρών. Οι εν λόγω διαδικασίες εγείρουν προκλήσεις όπως αυξημένο κίνδυνο σφαλμάτων και μεγαλύτερες καθυστερήσεις.
Ο σκοπός αυτού του πιλοτικού προγράμματος είναι να δοκιμαστεί η σκοπιμότητα ενός συστήματος όπου όλα τα πιστοποιητικά ναυτικών θα μπορούν να αποθηκεύονται με ασφάλεια και να ενοποιούνται, επιτρέποντας την πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο σε όλους τους stakeholders. Με αυτόν τον τρόπο θα επιτραπεί στους ναυτικούς να αναλάβουν την κυριότητα των δεδομένων τους και να ελέγχουν τον τρόπο χρήσης τους, με το σύστημα να διευκολύνει τα ταξίδια και τις μετακινήσεις προς όφελος ολόκληρου του κλάδου.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι οι στόχοι αυτής της συνεργασίας ευθυγραμμίζονται με τις πρόσφατες τροποποιήσεις του κώδικα STCW που τέθηκαν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2025, υποστηρίζοντας τη μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας στην ψηφιακή πιστοποίηση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ