
Ένα ακόμα άλμα στην ψηφιακή μετάβαση πραγματοποιεί η ναυτιλιακή βιομηχανία, αυτή τη φορά με τα πιστοποιητικά των ναυτικών στο επίκεντρο.
Συγκεκριμένα, στις 12 Φεβρουαρίου, το ICS, το Lloyd’s Register OneOcean (LROO) και η Maritime Industry Authority (MARINA) του Υπουργείου Μεταφορών των Φιλιππίνων υπέγραψαν ένα μνημόνιο συνεργασίας-ορόσημο, που περιγράφει τη συνεργασία σε ένα πιλοτικό έργο για τη διερεύνηση της ενσωμάτωσης των συστημάτων πιστοποίησης ναυτικών και την ανάπτυξη μιας νέας εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα.
Η συμφωνία υπογράφηκε στην έδρα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στο Λονδίνο και αποσκοπεί στη μείωση του διοικητικού φόρτου που σχετίζεται με την πιστοποίηση των ναυτικών, ενώ παράλληλα διασφαλίζει την αποτελεσματικότητα για τους stakeholders του κλάδου, συμπεριλαμβανομένων των διοικήσεων των σημαιών, του Port State Control, των ναυτικών και των εταιρειών διαχείρισης πλοίων.
Καθώς ο κλάδος κινείται προς ψηφιακές λύσεις για τη μεγιστοποίηση της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας, η πιλοτική αυτή εφαρμογή θα αξιολογήσει τις πιθανές οδούς για την ψηφιοποίηση των διαδικασιών πιστοποίησης με έμφαση στην ασφάλεια και στον εξορθολογισμό της συνεργασίας. Τα πιστοποιητικά σε χαρτί εξακολουθούν να κυριαρχούν στον κλάδο, παρά το γεγονός ότι τα έγγραφα των ναυτικών απαιτούν τακτική ανανέωση, με διαφορετικές απαιτήσεις και διαδικασίες μεταξύ των χωρών. Οι εν λόγω διαδικασίες εγείρουν προκλήσεις όπως αυξημένο κίνδυνο σφαλμάτων και μεγαλύτερες καθυστερήσεις.
Ο σκοπός αυτού του πιλοτικού προγράμματος είναι να δοκιμαστεί η σκοπιμότητα ενός συστήματος όπου όλα τα πιστοποιητικά ναυτικών θα μπορούν να αποθηκεύονται με ασφάλεια και να ενοποιούνται, επιτρέποντας την πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο σε όλους τους stakeholders. Με αυτόν τον τρόπο θα επιτραπεί στους ναυτικούς να αναλάβουν την κυριότητα των δεδομένων τους και να ελέγχουν τον τρόπο χρήσης τους, με το σύστημα να διευκολύνει τα ταξίδια και τις μετακινήσεις προς όφελος ολόκληρου του κλάδου.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι οι στόχοι αυτής της συνεργασίας ευθυγραμμίζονται με τις πρόσφατες τροποποιήσεις του κώδικα STCW που τέθηκαν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2025, υποστηρίζοντας τη μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας στην ψηφιακή πιστοποίηση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το LNG εδραιώνει τη θέση του ως εναλλακτικό καύσιμο για τα πλοία του παγκόσμιου στόλου. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, πλέον…
Από την πρώτη εμφάνισή τους, στα μέσα του 19ου αιώνα, μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 1950, τα υπερωκεάνια πλοία θα διαδραμάτιζαν πρωταγωνιστικό…
O στόλος containerships κατανάλωσης μεθανόλης της Maersk συνεχίζει να αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Maersk, την Πέμπτη 27 Μαρτίου…
Θετικές παραμένουν οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής ικανότητας…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου Pure Car and Truck Carrier (PCTC) γνωστοποίησε πρόσφατα o Noatum Maritime, ο ναυτιλιακός βραχίονας του ομίλου AD Ports Group. Σύμφωνα…
Σχεδόν δώδεκα δεξαμενόπλοια με ιρανικό αργό, τα οποία υπόκεινται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ, αναμένουν στα ανοικτά της Μαλαισίας, ενώ ορισμένα από αυτά βρίσκονται…
Η συνεργασία της MSC Cruises και του ναυπηγείου Chantiers de l’Atlantique βαίνει δυναμικά. Την Πέμπτη 27 Μαρτίου, στη Saint-Nazaire της Γαλλίας, έλαβαν χώρα ταυτόχρονα…
Η Ρωσία προχωρά στην κατασκευή ενός νέου ναυπηγείου, το οποίο θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στη στρατηγική της Μόσχας για τις μεταφορές στην Αρκτική. Ειδικότερα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ