
Στον κρίσιμο ρόλο που θα παίξει η πυρηνική ενέργεια για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας εστιάζει ο CEO του ABS, Christopher J. Wiernicki. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, κατά τη συμμετοχή του στο συνέδριο «New Nuclear for Maritime Houston», ο κ. Wiernicki υποστήριξε ότι η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας το 2050 χωρίς πυρηνική ενέργεια είναι ανέφικτη.
Πρόκειται για μια τεχνολογία που θα μεταμορφώσει τον κλάδο, διαταράσσοντας το παραδοσιακό μοντέλο και τη σχεδίαση των πλοίων. «Όχι μόνο προσφέρει μηδενικές εκπομπές, αλλά και υψηλότερες ταχύτητες, αυξημένο χώρο για την αποθήκευση εμπορευμάτων λόγω της αφαίρεσης των δεξαμενών καυσίμου, ενώ παρέχει και τη δυνατότητα αντίστροφου cold ironing, όπου το πλοίο θα παρέχει ενέργεια στον λιμένα. Τέλος, εξαλείφει την ανάγκη ανεφοδιασμού του πλοίου με καύσιμα».
Οι νέες τεχνολογίες πυρηνικής ενέργειας δύνανται να έχουν ανταγωνιστικό κόστος. «Εφόσον ληφθούν υπόψη το κόστος καυσίμου για την οικονομική ζωή του πλοίου σε συνάρτηση με τα κόστη που θα αντιμετωπίσει ένα πλοίο κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων λόγω περιβαλλοντικών μέτρων, το κόστος της πυρηνικής ενέργειας είναι περίπου το ίδιο. Ταυτόχρονα, παρέχει το πλεονέκτημα των μηδενικών εκπομπών».
Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν ακόμα σημαντικές προκλήσεις για την υιοθέτηση συστημάτων πυρηνικής πρόωσης στη ναυτιλία. Μεταξύ άλλων, η μετεξέλιξη της νομοθεσίας, η θέσπιση παγκόσμιων προδιαγραφών, καθώς και οι επενδύσεις στην εκπαίδευση των πληρωμάτων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ