
Έκδηλη είναι η άνοδος των ανισορροπιών στο παγκόσμιο εμπόριο με containers από το 2019, με κύριο οδηγό αυτής της εξέλιξης την ταχύτερη ανάπτυξη στην Ανατολική και Νοτιοανατολική Ασία συγκριτικά με τις άλλες περιοχές, με εξαίρεση ίσως την Υποσαχάρια Αφρική.
«Από το 2019, η παγκόσμια αγορά εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί κατά 8% και εκτιμάται ότι ανήλθε στα 183,2 εκατ. TEUs το 2024, σύμφωνα με το Container Trade Statistics. Ωστόσο, η ανάπτυξη ήταν πολύ άνιση και οι περιφερειακές ανισορροπίες μεταξύ εξαγωγών και εισαγωγών αυξήθηκαν κατά 33%», αναφέρει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Το 2019, οι περιφερειακές ανισορροπίες ανήλθαν σε 58,8 εκατ. TEUs, που αντιστοιχούν στο 52% του διαπεριφερειακού εμπορίου, αλλά αυξήθηκαν σε 84,9 εκατ. TEUs και 70% το 2024. Σε απόλυτους αριθμούς, η ανισορροπία στην περιοχή της Ανατολικής και Νοτιοανατολικής Ασίας παρέμεινε η μεγαλύτερη, με 42,4 εκατ. TEUs, από 29,4 εκατ. TEUs το 2019, σύμφωνα με την ανάλυση της BIMCO. Την ίδια ώρα, η περιοχή εξήγαγε 3 TEUs για κάθε TEU που εισήγαγε το 2024. Επιπλέον, οι εισαγωγές από την Ανατολική και τη Νοτιοανατολική Ασία ήταν κατά 9% χαμηλότερες το 2024 σε σχέση με το 2019, γεγονός που συνέβαλε στη συρρίκνωση των εξαγωγών, ιδίως από τις περιοχές της Ευρώπης, της Μεσογείου και της Βόρειας Αμερικής. Ιστορικά, η σχετική ανισορροπία ήταν η μεγαλύτερη στην περιοχή της Υποσαχάριας Αφρικής. Το 2024, ωστόσο, το σκηνικό άλλαξε και η ανισορροπία στη Βόρεια Αμερική ήταν η μεγαλύτερη, καθώς εισήγαγε 2,5 TEUs για κάθε TEU που εξήγαγε. Στην Υποσαχάρια Αφρική, οι εισαγωγές ήταν 2,3 φορές μεγαλύτερες από τις εξαγωγές.
Σε ευρύτερο πλαίσιο, τα συνολικά διαπεριφερειακά εμπορικά ισοζύγια παρέμειναν εντός ενός εύρους 48-53% μεταξύ 2012 και 2020. Το 2024, οι εξαγωγές των εν λόγω περιφερειών διαμορφώθηκαν σε κατά 21% υψηλότερα επίπεδα από ό,τι το 2019, ενώ η συνολική διαπεριφερειακή αγορά αυξήθηκε μόνο κατά 8% την ίδια περίοδο.
«Οι αυξανόμενες περιφερειακές ανισορροπίες υποδεικνύουν ένα δυνητικά πιο δαπανηρό πρόβλημα για τις εταιρείες διαχείρισης containerships. Για να εξυπηρετήσουν head-haul trades, οι εταιρείες τακτικών γραμμών πρέπει να αναπτύσσουν όλο και περισσότερα ή/και μεγαλύτερα πλοία, μόνο και μόνο για να δουν μια σχετικά μικρότερη αύξηση των εσόδων στις back-haul μεταφορές», καταλήγει ο Rasmussen.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένας Περουβιανός ψαράς που πέρασε 95 ημέρες χαμένος στον Ειρηνικό Ωκεανό, τρώγοντας κατσαρίδες, πουλιά και θαλάσσιες χελώνες για να επιβιώσει, επιστρέφει στην οικογένειά του.…
Την παραγγελία οκτώ επιπλέον νέων αεροσκαφών A321 neo ανακοίνωσε η Aegean επεκτείνοντας ξανά, για τρίτη φορά, την αρχική συμφωνία που έχει συνάψει με την…
Ανησυχίες που σχετίζονται με τον ανταγωνισμό εγείρει η πρόταση της DP World Australia για την εξαγορά της Silk Logistics. Tο ανωτέρω υποστηρίζει η Australian…
Ο ενθουσιασμός των επενδυτών της Wall Street για την ανάπτυξη που θεωρούσαν ότι θα έφερνε στην αμερικανική οικονομία η δεύτερη προεδρική θητεία του Ντόναλντ…
Διακόσιους ογδόντα εργάτες από το Ουζμπεκιστάν θα «επιστρατεύσουν» τα ναυπηγεία στο Ουλσάν της Νότιας Κορέας, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την έλλειψη εργατικού δυναμικού. H εν…
Πλεόνασμα προσφοράς στην αγορά πετρελαίου «βλέπει» το 2025 ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ), σύμφωνα με στοιχεία μηνιαίας έκθεσης που δημοσίευσε πρόσφατα. Στο ίδιο μήκος…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανέλαβαν σήμερα το πρωί την ευθύνη για δεύτερη επίθεση στην Ερυθρά Θάλασσα εναντίον του αμερικανικού αεροπλανοφόρου USS Harry Truman,…
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε πως δεν έχει πρόθεση να επιτρέψει εξαιρέσεις στους επιπρόσθετους τελωνειακούς δασμούς στον χάλυβα και στο αλουμίνιο που εισάγει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ