
Έκδηλη είναι η άνοδος των ανισορροπιών στο παγκόσμιο εμπόριο με containers από το 2019, με κύριο οδηγό αυτής της εξέλιξης την ταχύτερη ανάπτυξη στην Ανατολική και Νοτιοανατολική Ασία συγκριτικά με τις άλλες περιοχές, με εξαίρεση ίσως την Υποσαχάρια Αφρική.
«Από το 2019, η παγκόσμια αγορά εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί κατά 8% και εκτιμάται ότι ανήλθε στα 183,2 εκατ. TEUs το 2024, σύμφωνα με το Container Trade Statistics. Ωστόσο, η ανάπτυξη ήταν πολύ άνιση και οι περιφερειακές ανισορροπίες μεταξύ εξαγωγών και εισαγωγών αυξήθηκαν κατά 33%», αναφέρει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Το 2019, οι περιφερειακές ανισορροπίες ανήλθαν σε 58,8 εκατ. TEUs, που αντιστοιχούν στο 52% του διαπεριφερειακού εμπορίου, αλλά αυξήθηκαν σε 84,9 εκατ. TEUs και 70% το 2024. Σε απόλυτους αριθμούς, η ανισορροπία στην περιοχή της Ανατολικής και Νοτιοανατολικής Ασίας παρέμεινε η μεγαλύτερη, με 42,4 εκατ. TEUs, από 29,4 εκατ. TEUs το 2019, σύμφωνα με την ανάλυση της BIMCO. Την ίδια ώρα, η περιοχή εξήγαγε 3 TEUs για κάθε TEU που εισήγαγε το 2024. Επιπλέον, οι εισαγωγές από την Ανατολική και τη Νοτιοανατολική Ασία ήταν κατά 9% χαμηλότερες το 2024 σε σχέση με το 2019, γεγονός που συνέβαλε στη συρρίκνωση των εξαγωγών, ιδίως από τις περιοχές της Ευρώπης, της Μεσογείου και της Βόρειας Αμερικής. Ιστορικά, η σχετική ανισορροπία ήταν η μεγαλύτερη στην περιοχή της Υποσαχάριας Αφρικής. Το 2024, ωστόσο, το σκηνικό άλλαξε και η ανισορροπία στη Βόρεια Αμερική ήταν η μεγαλύτερη, καθώς εισήγαγε 2,5 TEUs για κάθε TEU που εξήγαγε. Στην Υποσαχάρια Αφρική, οι εισαγωγές ήταν 2,3 φορές μεγαλύτερες από τις εξαγωγές.
Σε ευρύτερο πλαίσιο, τα συνολικά διαπεριφερειακά εμπορικά ισοζύγια παρέμειναν εντός ενός εύρους 48-53% μεταξύ 2012 και 2020. Το 2024, οι εξαγωγές των εν λόγω περιφερειών διαμορφώθηκαν σε κατά 21% υψηλότερα επίπεδα από ό,τι το 2019, ενώ η συνολική διαπεριφερειακή αγορά αυξήθηκε μόνο κατά 8% την ίδια περίοδο.
«Οι αυξανόμενες περιφερειακές ανισορροπίες υποδεικνύουν ένα δυνητικά πιο δαπανηρό πρόβλημα για τις εταιρείες διαχείρισης containerships. Για να εξυπηρετήσουν head-haul trades, οι εταιρείες τακτικών γραμμών πρέπει να αναπτύσσουν όλο και περισσότερα ή/και μεγαλύτερα πλοία, μόνο και μόνο για να δουν μια σχετικά μικρότερη αύξηση των εσόδων στις back-haul μεταφορές», καταλήγει ο Rasmussen.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένας εργαζόμενος σκοτώθηκε και άλλοι τρεις τραυματίστηκαν από έκρηξη σε διυλιστήριο πετρελαίου στην πόλη Ριαζάν της Ρωσίας, μετέδωσαν τα ρωσικά πρακτορεία TASS και RIA.…
Οι αμερικανικές αεροπορικές επιδρομές εναντίον περιοχών που ελέγχουν οι αντάρτες Χούθι στην Υεμένη στοίχισαν τη ζωή σε τουλάχιστον 31 ανθρώπους και προκάλεσαν τον τραυματισμό…
Οι ναύλοι των LNG carriers βρίσκονται σε ανοδικό τέμπο τις τελευταίες εβδομάδες, έπειτα από αρκετούς μήνες έντονων και επιμενουσών προκλήσεων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Σε σκοπέλους συνεχίζει να πέφτει το μεγαλεπήβολο project Neom της Σαουδικής Αραβίας. Δημοσίευμα της Wall Street Journal αποκαλύπτει ότι το πρώτο στάδιο της φουτουριστικής…
Την παραλαβή ενός ακόμα νεότευκτου κρουαζιερόπλοιου γνωστοποίησε πρόσφατα η εταιρεία κρουαζιέρας Norwegian Cruise Line (NCL). Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 13 Μαρτίου, ο ιταλικός ναυπηγικός κολοσσός Fincantieri…
Αμερικανικές επιδρομές κατά στόχων των Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσε μέσω της πλατφόρμας Truth Social ο Ντόναλντ Τραμπ επικαλούμενος τις επιθέσεις των φιλοϊρανών ανταρτών κατά…
Ολοκληρώθηκε νωρίτερα στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στον Πειραιά η τελετή παράδοσης-παραλαβής των καθηκόντων του νέου υπουργού Βασίλη Κικίλια. Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας…
Έντονες αντιδράσεις από κρατικά μέσα ενημέρωσης της Κίνας έχει προκαλέσει η πρόσφατη απόφαση της CK Hutchison Holdings να πουλήσει το πλειοψηφικό μερίδιό της στα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ