![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/09/202309070916172227.jpg)
Τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου για τη στήριξη των παραδοσιακών σκαφών και τη συνέχιση της λειτουργίας των καρνάγιων ανέδειξε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, στην ομιλία που απηύθυνε χθες στην Ημερίδα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), για τη διάσωση των παραδοσιακών ναυπηγείων της χώρας. Η Ημερίδα πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διπλωματούχων Ναυπηγών Μηχανικών Ελλάδας και τον Πανελλήνιο Σύλλογο Ναυπηγείων – Ταρσανάδων.
Ο κ. Στυλιανίδης επισήμανε ότι έχουν πραγματοποιηθεί 13 παρεμβάσεις από το Υπουργείο για την διάσωση των παραδοσιακών ξύλινων σκαφών και των καρνάγιων, «έτσι ώστε» όπως είπε, «μεταξύ άλλων:
Ο Υπουργός τόνισε ότι το υπουργείο βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία – και ιδίως με το Οικονομικών – αλλά και τα Λιμενικά Ταμεία, με στόχο την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων για την απρόσκοπτη λειτουργία των καρνάγιων. «Στο πλαίσιο προσπάθειας ενίσχυσης του cluster που δραστηριοποιείται στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής, με χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ 2021-2027 και σε διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έχουμε ήδη κερδίσει ένα μεγάλο κονδύλι για ένα ευρύτερο maritime cluster, μια από τις τρεις κατευθύνσεις του οποίου είναι η ναυπηγοεπισκευή με ένταξη και των καρνάγιων. Και έχουμε κερδίσει στη διαπραγμάτευση, όχι μόνο να υπάρχει επιδότηση προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά – είναι από τις σπάνιες φορές – που η Επιτροπή αποδέχεται να συνδεθεί η επιδότηση με τον ιδιωτικό τομέα, αυτό που λέμε private funds.».
Κλείνοντας ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής, αφού ευχαρίστησε το ΤΕΕ για την παραγωγική συνεργασία με το υπουργείο, υπογράμμισε πως για να επιβιώσει ο κλάδος της ναυπηγοεπισκευής πρέπει να οργανωθεί με σύγχρονα δεδομένα, καθόσον τα παραδοσιακά ξύλινα σκάφη προσφέρουν, ανέκαθεν, τις υπηρεσίες τους στο εμπόριο, στη μεταφορά επιβατών αλλά και γενικότερα στον ελληνικό πολιτισμό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Λαμπρά εγκαίνια για την έκθεση «Τα Bulk Carriers των Ελλήνων», που διοργανώνεται από την Isalos.net σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ευγενίδου και υπό την…
Τα τελευταία έτη καταγράφεται ένα περιβάλλον υψηλών αξιών πλοίων, τόσο όσον αφορά την τοποθέτηση παραγγελίας για ένα νεότευκτο όσο και για την απόκτηση ενός…
Οι παραγγελίες στη liner ναυτιλία βαίνουν ασταμάτητες και το 2025, παρότι οι παραδόσεις πλοίων τρέχουν δυναμικά και το orderbook παραμένει «φορτωμένο». Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης…
Καθώς οι ναύλοι στις επιβατικές αερομεταφορές «καλπάζουν» σε διεθνές επίπεδο, κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες αναθεωρούν τις εκτιμήσεις τους και ενισχύουν τις προοπτικές τους για τα…
Αμετάβλητες παραμένουν οι εκτιμήσεις του OPEC σχετικά με την επόμενη ημέρα στην αγορά πετρελαίου, καθώς ο Οργανισμός υπογράμμισε εκ νέου την Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου…
Στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές τράπεζες, αλλά και η ελληνική οικονομία στο σύνολο της αναφέρθηκε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας…
Σε νέο mega-deal προχώρησε πρόσφατα η ADNCO Gas καθώς, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η ADNOC Gas και οι θυγατρικές της υπέγραψαν την Τετάρτη 13…
Οι κυρώσεις των ΗΠΑ σε Ιράν και Ρωσία έχουν αρχίσει να αποτελούν σημαντικό πλήγμα για τις εξαγωγές ενέργειας των δύο χωρών. Ειδικότερα, τα φορτία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ