![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/11/202311211403392870.jpg)
Η αυξανόμενη ανάγκη για αξιόπιστα μέσα μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα, στο πλαίσιο των έργων Δέσμευσης και Αποθήκευσης Διοξειδίου του Άνθρακα (CCS), καθιστά εξαιρετικά σημαντικό το τεχνολογικό επίτευγμα της Mitsubishi Shipbuilding Co., Ltd. (MHI) και της Nippon Gas Line Co., Ltd. (NGL). Ο καινοτόμος σχεδιασμός τους για ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) χαμηλής πίεσης έλαβε πρόσφατα έγκριση από τον ιαπωνικό νηογνώμονα ClassNK. Το συγκεκριμένο πλοίο είναι σχεδιασμένο για παράκτια χρήση.
Η καινοτομία του συγκεκριμένου πλοίου αφορά κυρίως τη χρήση τεχνολογίας χαμηλής πίεσης για την υγροποίηση και την αποθήκευση του CO₂. Ο σχεδιασμός του βασίζεται σε έρευνες που διεξήχθησαν στο πλαίσιο του «Japanese Advanced CCS Projects» για το οικονομικό έτος 2024, υπό την αιγίδα του Οργανισμού Ασφάλειας Μετάλλων και Ενέργειας της Ιαπωνίας (JOGMEC).
Το νέο πλοίο χαμηλής πίεσης έχει σχεδιαστεί για τη μεταφορά CO₂ από μικρές εγκαταστάσεις δέσμευσης, κυρίως στην περιοχή της Θάλασσας Σετό, προς κεντρικούς σταθμούς συγκέντρωσης, από όπου θα μεταφέρεται για αποθήκευση στο εξωτερικό ή σε υπεράκτιες εγκαταστάσεις. Η χρήση χαμηλής πίεσης για την υγροποίηση του CO₂ προσφέρει μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση, μειώνοντας το κόστος μεταφοράς.
Η Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον ClassNK αποδεικνύει ότι το νέο σχέδιο πληροί τις τεχνικές απαιτήσεις και τα πρότυπα ασφαλείας για τη μεταφορά υγροποιημένων αερίων. Η αξιολόγηση του πλοίου πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τον Διεθνή Κώδικα για την Κατασκευή και τον Εξοπλισμό Πλοίων που Μεταφέρουν Υγροποιημένα Αέρια Χύμα (IGC Code), ο οποίος εξασφαλίζει την ασφαλή μεταφορά υγροποιημένων αερίων, όπως το CO₂ και το LNG.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντική πτώση καταγράφουν οι ναύλοι των bulk carriers από τον περασμένο Νοέμβριο και, όπως προκύπτει και από τα Baltic Exchange Timecharter equivalents, η πτώση…
Η στρατηγική του κολοσσού ενέργειας τα τελευταία έτη εστιάστηκε σημαντικά στις προοπτικές των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, απόφαση που προκάλεσε τον προβληματισμό αναλυτών και τη…
Στο κενό είναι πιθανό να καταλήξουν οποιεσδήποτε βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις για την κατεύθυνση των ναυτιλιακών αγορών, καθώς «ο κόσμος εισέρχεται σε αχαρτογράφητο έδαφος», τονίζει ο…
Σε πόλο έλξης φορτίων θερμικού άνθρακα αναδείχθηκε το Βιετνάμ κατά τη διάρκεια του 2024, καθώς οι εισαγωγές της ασιατικής χώρας εκτοξεύτηκαν και σημείωσαν νέο…
Η Αθηναϊκή Ριβιέρα το 2035 θα είναι ένας παγκόσμιας κλάσης προορισμός για κατοικία, επενδύσεις και τουρισμό. Η αξία των ακινήτων θα έχει αυξηθεί σημαντικά,…
Η επιστροφή των δεξαμενόπλοιων στη Διώρυγα του Σουέζ ίσως και να μην έχει τόσο σφοδρό αντίκτυπο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson,…
Τον Κωνσταντίνο Τασούλα εξέλεξε η ολομέλεια της Βουλής στο αξίωμα του Προέδρου της Δημοκρατίας. Μετά από ονομαστική-φανερή ψηφοφορία, και επί 274 παρόντων βουλευτών, τον…
Σημαντικό βήμα προς την περιβαλλοντικά βιώσιμη ναυτιλία έκανε η WinGD, με την παρουσίαση του ενσωματωμένου στον κινητήρα συστήματος Καταλυτικής Μείωσης (iSCR) ως λύση για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ