
Η αυξανόμενη ανάγκη για αξιόπιστα μέσα μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα, στο πλαίσιο των έργων Δέσμευσης και Αποθήκευσης Διοξειδίου του Άνθρακα (CCS), καθιστά εξαιρετικά σημαντικό το τεχνολογικό επίτευγμα της Mitsubishi Shipbuilding Co., Ltd. (MHI) και της Nippon Gas Line Co., Ltd. (NGL). Ο καινοτόμος σχεδιασμός τους για ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) χαμηλής πίεσης έλαβε πρόσφατα έγκριση από τον ιαπωνικό νηογνώμονα ClassNK. Το συγκεκριμένο πλοίο είναι σχεδιασμένο για παράκτια χρήση.
Η καινοτομία του συγκεκριμένου πλοίου αφορά κυρίως τη χρήση τεχνολογίας χαμηλής πίεσης για την υγροποίηση και την αποθήκευση του CO₂. Ο σχεδιασμός του βασίζεται σε έρευνες που διεξήχθησαν στο πλαίσιο του «Japanese Advanced CCS Projects» για το οικονομικό έτος 2024, υπό την αιγίδα του Οργανισμού Ασφάλειας Μετάλλων και Ενέργειας της Ιαπωνίας (JOGMEC).
Το νέο πλοίο χαμηλής πίεσης έχει σχεδιαστεί για τη μεταφορά CO₂ από μικρές εγκαταστάσεις δέσμευσης, κυρίως στην περιοχή της Θάλασσας Σετό, προς κεντρικούς σταθμούς συγκέντρωσης, από όπου θα μεταφέρεται για αποθήκευση στο εξωτερικό ή σε υπεράκτιες εγκαταστάσεις. Η χρήση χαμηλής πίεσης για την υγροποίηση του CO₂ προσφέρει μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση, μειώνοντας το κόστος μεταφοράς.
Η Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον ClassNK αποδεικνύει ότι το νέο σχέδιο πληροί τις τεχνικές απαιτήσεις και τα πρότυπα ασφαλείας για τη μεταφορά υγροποιημένων αερίων. Η αξιολόγηση του πλοίου πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τον Διεθνή Κώδικα για την Κατασκευή και τον Εξοπλισμό Πλοίων που Μεταφέρουν Υγροποιημένα Αέρια Χύμα (IGC Code), ο οποίος εξασφαλίζει την ασφαλή μεταφορά υγροποιημένων αερίων, όπως το CO₂ και το LNG.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ