![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/11/202311211403392870.jpg)
Στις κυριότερες χώρες εισαγωγών και εξαγωγών πετρελαίου εστιάζει σε πρόσφατη έκθεσή της η VesselsValue. Πιο συγκεκριμένα, η κατάταξη λαμβάνει υπόψη τα routes των Aframaxes, με Ρωσία και ΗΠΑ να διαδραματίζουν καίριο ρόλο.
Ειδικότερα, η Ρωσία αποτελεί χώρα αφετηρίας για τα Aframaxes σε τέσσερα από τα δέκα κορυφαία routes. Το κορυφαίο route είναι εκείνο από τη Ρωσία στην Ινδία, οπότε και τον Ιανουάριο μεταφέρθηκαν 4,5 εκατ. τόνοι εμπορευμάτων, με τα τονομίλια να ανέρχονται σε 16,2 δισ., υψηλότερα με διαφορά από οποιοδήποτε άλλο route.
Το δεύτερο κορυφαίο route έχει επίσης ως αφετηρία τη Ρωσία, προορισμό όμως την Κίνα. Τον Ιανουάριο, Aframaxes εκφόρτωσαν 3,6 εκατ. τόνους εμπορευμάτων, με τα τονομίλια να διαμορφώνονται σε 6,25 δισ. Συνολικά, σε routes με αφετηρία τη Ρωσία μεταφέρθηκαν 9,65 εκατ. τόνοι εμπορευμάτων (67,1% των συνολικών 14,8 εκατ. στα δέκα κορυφαία routes), ενώ τα τονομίλια ανήλθαν σε 27,8 δισ. (65% των συνολικών 41,38 δισ. στα δέκα κορυφαία routes).
Την ίδια ώρα, οι ΗΠΑ αποτελούν χώρα αφετηρίας σε δύο routes, αλλά και χώρα προορισμού σε δύο άλλα. Από τις ΗΠΑ προς τη Γαλλία μεταφέρθηκαν 569.314 τόνοι εμπορευμάτων (πέμπτο κορυφαίο route σε όρους τονομιλίων – 2,52 δισ. τονομίλια), ενώ από τις ΗΠΑ προς την Ιταλία μεταφέρθηκαν 483.499 τόνοι εμπορευμάτων (ένατο κορυφαίο route σε όρους τονομιλίων – 1,87 δισ. τονομίλια). Ακόμα, σύμφωνα με τη VesselsValue, στις ΗΠΑ μεταφέρθηκαν 380.450 τόνοι από την Αργεντινή (έβδομο κορυφαίο route σε όρους τονομιλίων – 2,04 δισ. τονομίλια) και 1,43 εκατ. τόνοι από τη Βενεζουέλα (όγδοο κορυφαίο route σε όρους τονομιλίων – 1,99 δισ. τονομίλια).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντική πτώση καταγράφουν οι ναύλοι των bulk carriers από τον περασμένο Νοέμβριο και, όπως προκύπτει και από τα Baltic Exchange Timecharter equivalents, η πτώση…
Η στρατηγική του κολοσσού ενέργειας τα τελευταία έτη εστιάστηκε σημαντικά στις προοπτικές των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, απόφαση που προκάλεσε τον προβληματισμό αναλυτών και τη…
Στο κενό είναι πιθανό να καταλήξουν οποιεσδήποτε βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις για την κατεύθυνση των ναυτιλιακών αγορών, καθώς «ο κόσμος εισέρχεται σε αχαρτογράφητο έδαφος», τονίζει ο…
Σε πόλο έλξης φορτίων θερμικού άνθρακα αναδείχθηκε το Βιετνάμ κατά τη διάρκεια του 2024, καθώς οι εισαγωγές της ασιατικής χώρας εκτοξεύτηκαν και σημείωσαν νέο…
Η Αθηναϊκή Ριβιέρα το 2035 θα είναι ένας παγκόσμιας κλάσης προορισμός για κατοικία, επενδύσεις και τουρισμό. Η αξία των ακινήτων θα έχει αυξηθεί σημαντικά,…
Τον Κωνσταντίνο Τασούλα εξέλεξε η ολομέλεια της Βουλής στο αξίωμα του Προέδρου της Δημοκρατίας. Μετά από ονομαστική-φανερή ψηφοφορία, και επί 274 παρόντων βουλευτών, τον…
Σημαντικό βήμα προς την περιβαλλοντικά βιώσιμη ναυτιλία έκανε η WinGD, με την παρουσίαση του ενσωματωμένου στον κινητήρα συστήματος Καταλυτικής Μείωσης (iSCR) ως λύση για…
Την παράδοση του κρουαζιερόπλοιου «Mein Schiff Relax» ανακοίνωσε ο ιταλικός ναυπηγικός όμιλος Fincantieri. Το πλοίο έχει κατασκευαστεί για λογαριασμό της TUI Cruises και είναι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ