![ελληνικη ναυτιλία](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/03/202303091033003483.jpg)
Σε πόλο έλξης φορτίων θερμικού άνθρακα αναδείχθηκε το Βιετνάμ κατά τη διάρκεια του 2024, καθώς οι εισαγωγές της ασιατικής χώρας εκτοξεύτηκαν και σημείωσαν νέο ιστορικό υψηλό.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler, οι εισαγωγές θερμικού άνθρακα του Βιετνάμ διαμορφώθηκαν στους 44 εκατ. τόνους το 2024, καταγράφοντας ετήσια άνοδο κατά 31%. Η κατακόρυφη αυτή άνοδος αντανακλά τις υψηλές ενεργειακές απαιτήσεις του βιομηχανικού κλάδου της χώρας, ο οποίος αποτέλεσε καταλύτη για την αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης θερμικού άνθρακα.
Παράλληλα, ο θερμικός άνθρακας αντιπροσώπευε σχεδόν το 50% της ηλεκτροπαραγωγής του Βιετνάμ την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024, σύμφωνα με στοιχεία της Ember. Πρόκειται για το μεγαλύτερο μερίδιο που έχει καταλάβει ο άνθρακας στην ενεργειακή εξίσωση της χώρας από το 2020.
Ενδεικτικό της ταχείας ανάπτυξης των αποστολών άνθρακα προς το Βιετνάμ είναι το γεγονός ότι οι εισαγωγές της χώρας αυξήθηκαν με ρυθμό μεγαλύτερο ακόμα και από εκείνον της Κίνας (11%), του κορυφαίου καταναλωτή άνθρακα παγκοσμίως.
Τέλος, η κατανάλωση άνθρακα στο Βιετνάμ θα συνεχίσει να «καλπάζει», καθώς η ικανότητα καύσης της ασιατικής χώρας αναμένεται να αυξηθεί κατά 15% προσεχώς. Σε κάθε περίπτωση, το Βιετνάμ θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο για τις αγορές χύδην ξηρών φορτίων, καθώς θα αποτελέσει «κλειδί» για την αύξηση των παγκόσμιων αποστολών άνθρακα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. ανακοινώνει την επιτυχημένη αναβάθμιση του συστήματος διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων (ERP) σε Microsoft Dynamics 365 Business Central &…
Σημαντική πτώση καταγράφουν οι ναύλοι των bulk carriers από τον περασμένο Νοέμβριο και, όπως προκύπτει και από τα Baltic Exchange Timecharter equivalents, η πτώση…
Η στρατηγική του κολοσσού ενέργειας τα τελευταία έτη εστιάστηκε σημαντικά στις προοπτικές των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, απόφαση που προκάλεσε τον προβληματισμό αναλυτών και τη…
Στο κενό είναι πιθανό να καταλήξουν οποιεσδήποτε βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις για την κατεύθυνση των ναυτιλιακών αγορών, καθώς «ο κόσμος εισέρχεται σε αχαρτογράφητο έδαφος», τονίζει ο…
Η Αθηναϊκή Ριβιέρα το 2035 θα είναι ένας παγκόσμιας κλάσης προορισμός για κατοικία, επενδύσεις και τουρισμό. Η αξία των ακινήτων θα έχει αυξηθεί σημαντικά,…
Η επιστροφή των δεξαμενόπλοιων στη Διώρυγα του Σουέζ ίσως και να μην έχει τόσο σφοδρό αντίκτυπο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson,…
Τον Κωνσταντίνο Τασούλα εξέλεξε η ολομέλεια της Βουλής στο αξίωμα του Προέδρου της Δημοκρατίας. Μετά από ονομαστική-φανερή ψηφοφορία, και επί 274 παρόντων βουλευτών, τον…
Σημαντικό βήμα προς την περιβαλλοντικά βιώσιμη ναυτιλία έκανε η WinGD, με την παρουσίαση του ενσωματωμένου στον κινητήρα συστήματος Καταλυτικής Μείωσης (iSCR) ως λύση για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ