![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/09/202309070916172227.jpg)
Στο κενό είναι πιθανό να καταλήξουν οποιεσδήποτε βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις για την κατεύθυνση των ναυτιλιακών αγορών, καθώς «ο κόσμος εισέρχεται σε αχαρτογράφητο έδαφος», τονίζει ο Δρ Ιωάννης Κούστας, CEO της Danaos Corporation, στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας.
Ο ίδιος σημειώνει ότι οι εκατέρωθεν δασμοί είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσουν διαταραχές, οι οποίες ιστορικά ωφελούν τη ναυτιλία, ωστόσο μια οικονομική επιβράδυνση μπορεί να ακυρώσει αυτά τα οφέλη. Αναφορικά με τις συνθήκες της αγοράς, η αδυναμία ανάκαμψης της κινεζικής οικονομίας συνεχίζει να επιδρά αρνητικά στην αγορά των bulk carriers, ενώ το νέο τονάζ που θα προστεθεί από φέτος, κυρίως στα Panamaxes και στα μικρότερα μεγέθη, θα αποδυναμώσει περαιτέρω τη ναυλαγορά. Από την άλλη, στα Capesizes, το orderbook παραμένει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. «Μπορεί οι ναύλοι στα containerships να εξασθενούν, ωστόσο κινούνται σε επίπεδα πολύ υψηλότερα σε σχέση με πριν από την πανδημία», τόνισε ο Δρ Κούστας.
Σημειώνεται ότι τα κέρδη της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρείας διαμορφώθηκαν, κατά το δ΄ τρίμηνο του 2024, στα $90,4 εκατ. Το orderbook της Danaos αποτελείται επί του παρόντος από 15 containerships, συνολικής χωρητικότητας 128.220 TEUs, με αναμενόμενες παραδόσεις ενός πλοίου το 2025, τριών πλοίων το 2026, εννέα πλοίων το 2027 και δύο πλοίων το 2028.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. ανακοινώνει την επιτυχημένη αναβάθμιση του συστήματος διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων (ERP) σε Microsoft Dynamics 365 Business Central &…
Σημαντική πτώση καταγράφουν οι ναύλοι των bulk carriers από τον περασμένο Νοέμβριο και, όπως προκύπτει και από τα Baltic Exchange Timecharter equivalents, η πτώση…
Η στρατηγική του κολοσσού ενέργειας τα τελευταία έτη εστιάστηκε σημαντικά στις προοπτικές των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, απόφαση που προκάλεσε τον προβληματισμό αναλυτών και τη…
Σε πόλο έλξης φορτίων θερμικού άνθρακα αναδείχθηκε το Βιετνάμ κατά τη διάρκεια του 2024, καθώς οι εισαγωγές της ασιατικής χώρας εκτοξεύτηκαν και σημείωσαν νέο…
Η Αθηναϊκή Ριβιέρα το 2035 θα είναι ένας παγκόσμιας κλάσης προορισμός για κατοικία, επενδύσεις και τουρισμό. Η αξία των ακινήτων θα έχει αυξηθεί σημαντικά,…
Η επιστροφή των δεξαμενόπλοιων στη Διώρυγα του Σουέζ ίσως και να μην έχει τόσο σφοδρό αντίκτυπο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson,…
Τον Κωνσταντίνο Τασούλα εξέλεξε η ολομέλεια της Βουλής στο αξίωμα του Προέδρου της Δημοκρατίας. Μετά από ονομαστική-φανερή ψηφοφορία, και επί 274 παρόντων βουλευτών, τον…
Σημαντικό βήμα προς την περιβαλλοντικά βιώσιμη ναυτιλία έκανε η WinGD, με την παρουσίαση του ενσωματωμένου στον κινητήρα συστήματος Καταλυτικής Μείωσης (iSCR) ως λύση για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ