![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/09/202309070916172227.jpg)
Η επιστροφή των δεξαμενόπλοιων στη Διώρυγα του Σουέζ ίσως και να μην έχει τόσο σφοδρό αντίκτυπο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson, ο αντίκτυπος θα ήταν περιορισμένος στα crude tankers και ίσως πιο εμφανής στα clean.
Ειδικότερα, τα ταξίδια των VLCCs από τη Μέση Ανατολή στην Ευρώπη θα σημείωναν πτώση, καθώς η αγορά θα στρεφόταν στα Suezmaxes και στη Διώρυγα του Σουέζ για το συγκεκριμένο route. Από την άλλη, τα VLCCs θα στρέφονταν περισσότερο στα routes προς την Ασία.
Από την άλλη, στα clean tankers, τα LR2s φαντάζουν πιο ευάλωτα σε μια επιστροφή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα του Σουέζ στην κανονικότητα. Περίπου το 62% των φορτίων από τη Μέση Ανατολή στην Ευρώπη μεταφέρθηκε από LR2s το 2024, ενώ το 18% από Suezmaxes και VLCCs (που πρώτα είχαν υποστεί καθαρισμό δεξαμενών). Η εκτιμώμενη άνοδος του εμπορίου παραγώγων πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή στην Ασία θα αποτελέσει στήριγμα για τα LR2s, όμως δύσκολα θα καλύψει την πτώση της ζήτησης τονομιλίων που θα έφερνε μια πλήρης επιστροφή της κανονικότητας στη Διώρυγα του Σουέζ.
Συνεπώς, επί του παρόντος, η αβεβαιότητα καλά κρατεί στην αγορά δεξαμενόπλοιων, καθώς πληθώρα παραγόντων δύνανται να αλλάξουν δραστικά το status quo.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. ανακοινώνει την επιτυχημένη αναβάθμιση του συστήματος διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων (ERP) σε Microsoft Dynamics 365 Business Central &…
Σημαντική πτώση καταγράφουν οι ναύλοι των bulk carriers από τον περασμένο Νοέμβριο και, όπως προκύπτει και από τα Baltic Exchange Timecharter equivalents, η πτώση…
Η στρατηγική του κολοσσού ενέργειας τα τελευταία έτη εστιάστηκε σημαντικά στις προοπτικές των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, απόφαση που προκάλεσε τον προβληματισμό αναλυτών και τη…
Στο κενό είναι πιθανό να καταλήξουν οποιεσδήποτε βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις για την κατεύθυνση των ναυτιλιακών αγορών, καθώς «ο κόσμος εισέρχεται σε αχαρτογράφητο έδαφος», τονίζει ο…
Σε πόλο έλξης φορτίων θερμικού άνθρακα αναδείχθηκε το Βιετνάμ κατά τη διάρκεια του 2024, καθώς οι εισαγωγές της ασιατικής χώρας εκτοξεύτηκαν και σημείωσαν νέο…
Η Αθηναϊκή Ριβιέρα το 2035 θα είναι ένας παγκόσμιας κλάσης προορισμός για κατοικία, επενδύσεις και τουρισμό. Η αξία των ακινήτων θα έχει αυξηθεί σημαντικά,…
Τον Κωνσταντίνο Τασούλα εξέλεξε η ολομέλεια της Βουλής στο αξίωμα του Προέδρου της Δημοκρατίας. Μετά από ονομαστική-φανερή ψηφοφορία, και επί 274 παρόντων βουλευτών, τον…
Σημαντικό βήμα προς την περιβαλλοντικά βιώσιμη ναυτιλία έκανε η WinGD, με την παρουσίαση του ενσωματωμένου στον κινητήρα συστήματος Καταλυτικής Μείωσης (iSCR) ως λύση για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ