
Σημαντική πτώση καταγράφουν οι ναύλοι των bulk carriers από τον περασμένο Νοέμβριο και, όπως προκύπτει και από τα Baltic Exchange Timecharter equivalents, η πτώση ανέρχεται στο 56% για τα Capesizes, στο 18% για τα Kamsarmaxes, στο 20% για τα Panamaxes, στο 54% για τα Supramaxes και στο 48% για τα Handysizes.
Αναλύοντας τις ιστορικές τάσεις μεταξύ του 2018 και του 2024, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η εποχικότητα διαδραματίζει σημαντικότατο ρόλο στη διακύμανση των ναύλων. Κάθε χρόνο, μεταξύ της 4ης και της 12ης εβδομάδας, η αγορά παρουσιάζει ανοδική πορεία για τα πλοία Kamsarmax, Panamax, Supramax και Handysize. Είναι ενδιαφέρον ότι τα Capesizes παρουσίασαν διαφορετικό μοτίβο, με τους ναύλους να μειώνονται από το 2018 έως το 2021, αλλά να ανακάμπτουν το 2023 και το 2024. Αυτή η συμπεριφορά της αγοράς μπορεί να αποδοθεί στη συγκέντρωση των πλοίων Capesize στα χέρια λίγων παικτών, καθιστώντας την εποχικότητά της περισσότερο διακριτή συγκριτικά με τους άλλους τύπους πλοίων.
Ο βωξίτης αποτελεί πλέον το δεύτερο κυριότερο φορτίο για τα Capesizes, αντικαθιστώντας τον άνθρακα και μεταβάλλοντας άρδην το τοπίο της αγοράς των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου. Η αύξηση του εμπορίου βωξίτη της Δυτικής Αφρικής έχει συμβάλει στην άμβλυνση των εποχικών διακυμάνσεων στα Capesizes, εξισορροπώντας τα βραζιλιάνικα φορτία σιδηρομεταλλεύματος. Με την ολοκλήρωση των εορτασμών της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς, αυξάνεται η πιθανότητα ανόδου των κινεζικών εισαγωγών/εξαγωγών άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος, παράλληλα με την τυπική αύξηση των εισαγωγών σιτηρών μεταξύ της 8ης και της 24ης εβδομάδας. Ως εκ τούτου, φαντάζει πιθανή μια ανάκαμψη των ναύλων, καθώς η κινεζική βιομηχανική δραστηριότητα επανέρχεται και οι εμπορικές ροές αυξάνονται.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 10th February 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ