![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/11/202311211403392870.jpg)
Σημαντική πτώση καταγράφουν οι ναύλοι των bulk carriers από τον περασμένο Νοέμβριο και, όπως προκύπτει και από τα Baltic Exchange Timecharter equivalents, η πτώση ανέρχεται στο 56% για τα Capesizes, στο 18% για τα Kamsarmaxes, στο 20% για τα Panamaxes, στο 54% για τα Supramaxes και στο 48% για τα Handysizes.
Αναλύοντας τις ιστορικές τάσεις μεταξύ του 2018 και του 2024, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η εποχικότητα διαδραματίζει σημαντικότατο ρόλο στη διακύμανση των ναύλων. Κάθε χρόνο, μεταξύ της 4ης και της 12ης εβδομάδας, η αγορά παρουσιάζει ανοδική πορεία για τα πλοία Kamsarmax, Panamax, Supramax και Handysize. Είναι ενδιαφέρον ότι τα Capesizes παρουσίασαν διαφορετικό μοτίβο, με τους ναύλους να μειώνονται από το 2018 έως το 2021, αλλά να ανακάμπτουν το 2023 και το 2024. Αυτή η συμπεριφορά της αγοράς μπορεί να αποδοθεί στη συγκέντρωση των πλοίων Capesize στα χέρια λίγων παικτών, καθιστώντας την εποχικότητά της περισσότερο διακριτή συγκριτικά με τους άλλους τύπους πλοίων.
Ο βωξίτης αποτελεί πλέον το δεύτερο κυριότερο φορτίο για τα Capesizes, αντικαθιστώντας τον άνθρακα και μεταβάλλοντας άρδην το τοπίο της αγοράς των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου. Η αύξηση του εμπορίου βωξίτη της Δυτικής Αφρικής έχει συμβάλει στην άμβλυνση των εποχικών διακυμάνσεων στα Capesizes, εξισορροπώντας τα βραζιλιάνικα φορτία σιδηρομεταλλεύματος. Με την ολοκλήρωση των εορτασμών της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς, αυξάνεται η πιθανότητα ανόδου των κινεζικών εισαγωγών/εξαγωγών άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος, παράλληλα με την τυπική αύξηση των εισαγωγών σιτηρών μεταξύ της 8ης και της 24ης εβδομάδας. Ως εκ τούτου, φαντάζει πιθανή μια ανάκαμψη των ναύλων, καθώς η κινεζική βιομηχανική δραστηριότητα επανέρχεται και οι εμπορικές ροές αυξάνονται.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 10th February 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. ανακοινώνει την επιτυχημένη αναβάθμιση του συστήματος διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων (ERP) σε Microsoft Dynamics 365 Business Central &…
Η στρατηγική του κολοσσού ενέργειας τα τελευταία έτη εστιάστηκε σημαντικά στις προοπτικές των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, απόφαση που προκάλεσε τον προβληματισμό αναλυτών και τη…
Στο κενό είναι πιθανό να καταλήξουν οποιεσδήποτε βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις για την κατεύθυνση των ναυτιλιακών αγορών, καθώς «ο κόσμος εισέρχεται σε αχαρτογράφητο έδαφος», τονίζει ο…
Σε πόλο έλξης φορτίων θερμικού άνθρακα αναδείχθηκε το Βιετνάμ κατά τη διάρκεια του 2024, καθώς οι εισαγωγές της ασιατικής χώρας εκτοξεύτηκαν και σημείωσαν νέο…
Η Αθηναϊκή Ριβιέρα το 2035 θα είναι ένας παγκόσμιας κλάσης προορισμός για κατοικία, επενδύσεις και τουρισμό. Η αξία των ακινήτων θα έχει αυξηθεί σημαντικά,…
Η επιστροφή των δεξαμενόπλοιων στη Διώρυγα του Σουέζ ίσως και να μην έχει τόσο σφοδρό αντίκτυπο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson,…
Τον Κωνσταντίνο Τασούλα εξέλεξε η ολομέλεια της Βουλής στο αξίωμα του Προέδρου της Δημοκρατίας. Μετά από ονομαστική-φανερή ψηφοφορία, και επί 274 παρόντων βουλευτών, τον…
Σημαντικό βήμα προς την περιβαλλοντικά βιώσιμη ναυτιλία έκανε η WinGD, με την παρουσίαση του ενσωματωμένου στον κινητήρα συστήματος Καταλυτικής Μείωσης (iSCR) ως λύση για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ