![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/09/202309070916172227.jpg)
Παρότι οι εμπορικοί τριγμοί ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον «φουντώνουν», οι εισαγωγές αμερικανικού αιθανίου από την Κίνα εκτιμάται ότι θα αυξηθούν σημαντικά το 2025.
Παρά το γεγονός ότι η Κίνα επέβαλε πρόσφατα δασμούς 15% στις εισαγωγές ορυκτών καυσίμων από τις ΗΠΑ, ως απάντηση στους δασμούς 10% στα κινεζικά προϊόντα από τον Ντόναλντ Τραμπ, οι Κινέζοι εισαγωγείς αιθανίου φαίνεται πως έχουν διαφορετικές βλέψεις. Βάσει δημοσιεύματος του Reuters, καθώς κορυφαίες εταιρείες πετροχημικών της Κίνας αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα, η στροφή στο φθηνότερο αμερικανικό αιθάνιο φαντάζει μονόδρομος.
Υπό αυτό το πρίσμα, κινεζικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και οι Satellite Chemical, China Sanjiang Fine Chemical και Wanhua Chemical Group, έχουν ήδη προβεί σε επενδύσεις άνω των $16 δισ., για την αναβάθμιση και την επέκταση των έργων αποθήκευσης αιθανίου. Παράλληλα, αρκετές εταιρείες επενδύουν στη ναυπήγηση VLGCs, ώστε να καλύψουν την έλλειψη διαθέσιμης χωρητικότητας, που αποτελεί «τροχοπέδη» στην αύξηση των αποστολών αμερικανικού αιθανίου προς την Κίνα.
Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, οι εισαγωγές αιθανίου της Κίνας θα κυμανθούν μεταξύ 6,3 εκατ. και 8,2 εκατ. τόνων κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Ως εκ τούτου, η ετήσια αύξηση των κινεζικών εισαγωγών το 2025 εκτιμάται μεταξύ 9% και 34%.
Σημειώνεται ότι σχεδόν το 50% των αμερικανικών εξαγωγών αιθανίου κατευθύνεται προς την Κίνα, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ (από την υπηρεσία EIA). Επίσης, σύμφωνα με έκθεση της EIA του περασμένου Οκτωβρίου, οι εξαγωγές αιθανίου των ΗΠΑ θα ανέλθουν στα 520.000 βαρέλια ημερησίως το 2025, σημειώνοντας ετήσια άνοδο κατά 6%.
Σε κάθε περίπτωση, πολλά θα εξαρτηθούν από τις εμπορικές και γεωπολιτικές διαμάχες Πεκίνου-Ουάσιγκτον, οι οποίες εντείνονται συνεχώς μετά την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Άνοδο κατέγραψαν τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης σιδηρομεταλλεύματος τη Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου, καθώς οι προηγούμενες απώλειες που προκλήθηκαν από τις τελευταίες απειλές του Τραμπ για…
Συνεχίζονται οι σεισμικές δονήσεις στον θαλάσσιο χώρο μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού. Χθες το βράδυ στις 22:16 σημειώθηκε η ισχυρότερη δόνηση της ως τώρα σεισμικής…
Στη δημιουργία ενός πράσινου ναυτιλιακού διαδρόμου στοχεύουν από κοινού Αυστραλία και Νότια Κορέα. Το εν λόγω εγχείρημα αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως και το…
Η Πρόεδρος της Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ανακοίνωσε σήμερα από τη Σύνοδο Κορυφής για την Τεχνητή Νοημοσύνη στο Παρίσι ότι η ΕΕ θέλει…
Η McKinsey & Company, σε πρόσφατη μελέτη της που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, υπογραμμίζει τον κεντρικό ρόλο της ελληνόκτητης ποντοπόρου…
Οι αμερικανικοί τελωνειακοί δασμοί 25% στο χάλυβα και το αλουμίνιο θα εφαρμοσθούν από τις 12 Μαρτίου, σύμφωνα με το διάταγμα που υπογράφηκε χθες, Δευτέρα,…
Από τον Μάρτιο βλέπει σταδιακή επιστροφή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα του Σουέζ στην κανονικότητα ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας, Osama Rabie. Ειδικότερα, βάσει…
Το μεγαλεπήβολο project διύλισης Dangote Oil της Νιγηρίας φέρνει αλλαγές στον εμπορικό χάρτη πετρελαίου, ενώ μάλιστα αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία εντός των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ