
Με μια σημαντική νίκη έναντι των κινεζικών ναυπηγείων εκκίνησαν το νέο έτος τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, καθώς τον Ιανουάριο εξασφάλισαν τις περισσότερες νέες παραγγελίες παγκοσμίως.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες για 13 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 900.000 CGTs, κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου. Οι εν λόγω συμφωνίες οδήγησαν τη ναυπηγική βιομηχανία της Νότιας Κορέας στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης του Ιανουαρίου, καθώς αντιπροσωπεύουν το 62% της συνολικής παραγγελθείσας χωρητικότητας του μήνα.
Τη δεύτερη θέση κατέλαβε η Κίνα, καθώς στα ναυπηγεία της τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 21 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 270.000 CGTs. Ως εκ τούτου, τα κινεζικά ναυπηγεία κατέλαβαν μερίδιο 19% επί των συνολικών παραγγελιών του Ιανουαρίου.
Ωστόσο, η κατάταξη διαφοροποιείται σημαντικά όσον αφορά τις εκκρεμείς παραγγελίες (backlog). Σε αυτή την περίπτωση, τα κινεζικά ναυπηγεία ηγούνται της σχετικής λίστας με 91,51 εκατ. CGTs (58% επί των συνολικών), βάσει δεδομένων έως τα τέλη του 2024. Ακολουθούν τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας με 37,02 εκατ. CGTs ανεκπλήρωτων παραγγελιών, που ανέρχονται στο 24% του παγκόσμιου συνόλου.
Σε κάθε περίπτωση, οι επιδόσεις των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας τον Ιανουάριο αντανακλούν μια σημαντική ανάκαμψη σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2024. Υπενθυμίζεται ότι τον Δεκέμβριο το μερίδιο των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων ανερχόταν στο 6% των συνολικών μηνιαίων παραγγελιών, έναντι μεριδίου 82% των ναυπηγείων της Κίνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ