
Προβληματισμός επικρατεί στην επιχειρηματική κοινότητα του Πειραιά για τις δυνητικές επιπτώσεις των δασμών.
Ειδικότερα, το ΕΒΕΠ σε σχετική ανακοίνωση υπογραμμίζει μεταξύ άλλων: «Ο προβληματισμός εντείνεται, πλέον, σε όλες τις χώρες της ΕΕ-27 που βλέπουν τον μεγαλύτερό τους εμπορικό εταίρο να απομακρύνεται. Ένας εμπορικός πόλεμος θα φέρει τα πάνω κάτω στο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα με πολλές “καραμπόλες” στο διεθνές εμπόριο, εφοδιαστική αλυσίδα, ποντοπόρο ναυτιλία, ευρωπαϊκά και ελληνικά διυλιστήρια. Σημείο αναφοράς είναι, επίσης, το λιμάνι του Πειραιά, που διαχειρίζεται η κινεζική Cosco, καθώς αποτελεί κύρια πύλη εισόδου για τα εισαγόμενα προϊόντα από τη Κίνα στην Ευρώπη, αλλά και εξόδου για ευρωπαϊκά προϊόντα με προορισμό τις διεθνείς αγορές».
Παράλληλα, εξέφρασαν την ανησυχία τους όσον αφορά τις δηλώσεις Ευρωπαίων αξιωματούχων: «Η ΕΕ, εφόσον είναι απόλυτα πεπεισμένη ότι οι χαμηλοί δασμοί προάγουν την ανάπτυξη και την οικονομική σταθερότητα, πρέπει να επιδείξει ενιαία στάση και να μην επιτρέπει σε αξιωματούχους της να προειδοποιούν πως η Ευρώπη θα απαντήσει με σθένος, εάν στοχοθετηθεί από άδικους δασμούς.
Με τον Αμερικανό πρόεδρο να έχει δηλώσει πως τα ευρωπαϊκά προϊόντα που εισάγονται στις ΗΠΑ, πολύ σύντομα, θα μπουν με τη σειρά τους στο στόχαστρο της πολιτικής αύξησης των δασμών, ίσως συνιστά μια “απειλή” η οποία, ωστόσο, επιδέχεται πολλών ερμηνειών ως προς το αποτέλεσμα που θα επιφέρουν στην ευρωπαϊκή οικονομία».
Επιπλέον, το ΕΒΕΠ πραγματοποίησε έκκληση προς την ελληνική κυβέρνηση να υπερασπιστεί τις θαλάσσιες μεταφορές και τους ελληνικούς λιμένες. «Η ελληνική κυβέρνηση δεν πρέπει, ωστόσο, να επιτρέψει να θεωρηθεί ο Πειραιάς, ως άλλη μια “κερκόπορτα” των κινεζικών εξαγωγών προς την Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Είναι, μάλιστα, απορίας άξιο γιατί δεν έχει υπογραφεί από το υπουργείο Ναυτιλίας – εδώ και έναν χρόνο – η δημιουργία της λιμενικής πλατφόρμας, που θα εποπτεύεται και θα ελέγχεται αποκλειστικά από τις ελληνικές αρχές.
Επίσης, το ΕΒΕΠ ευελπιστεί ότι η ελληνική κυβέρνηση θα υπερασπιστεί τις θαλάσσιες μεταφορές και δεν θα δεχτεί την επιβολή αυξήσεων στις λιμενικές υπηρεσίες. Σημειώνεται πως, άνω του 60%, είναι τα ελληνόκτητα πλοία στο σύνολο του ευρωπαϊκού στόλου που μεταφέρουν το 85% των προϊόντων που συνολικά εισάγονται στην ΕΕ».
Την ίδια ώρα, οι ΗΠΑ αποτελούν σημαντικό εμπορικό εταίρο για την Ελλάδα: «Οι ελληνικές εξαγωγές προς τις ΗΠΑ ανήλθαν το 2024 περίπου στα 2,2 δισ. ευρώ, ενώ οι εισαγωγές κυμαίνονται κοντά στο 1,5 δισ. ευρώ με τη χώρα μας να έχει ένα πλεόνασμα εμπορικού ισοζυγίου. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να αναφερθεί ότι η Αμερική είναι μια σημαντική αγορά για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις καταλαμβάνοντας την 5η θέση, αλλά με μόλις το 4,8% των συνολικών εξαγωγών μας.
Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι ότι, στο σενάριο επιβολής δασμών 10% στα προϊόντα που εισάγει η Αμερική από τις χώρες της ΕΕ και κατ’ επέκταση από την χώρα μας, τα ελληνικά προϊόντα θα πωλούνται 7% ακριβότερα στην αμερικανική αγορά. Συνεπώς, τα ελληνικά προϊόντα, όπως το ελαιόλαδο και τα γαλακτοκομικά, θα είναι λιγότερα ανταγωνιστικά από ομοειδή που θα εισάγει η Αμερική από άλλη γείτονα μας χώρα».
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι αμερικανικές αεροπορικές επιδρομές εναντίον περιοχών που ελέγχουν οι αντάρτες Χούθι στην Υεμένη στοίχισαν τη ζωή σε τουλάχιστον 31 ανθρώπους και προκάλεσαν τον τραυματισμό…
Οι ναύλοι των LNG carriers βρίσκονται σε ανοδικό τέμπο τις τελευταίες εβδομάδες, έπειτα από αρκετούς μήνες έντονων και επιμενουσών προκλήσεων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Σε σκοπέλους συνεχίζει να πέφτει το μεγαλεπήβολο project Neom της Σαουδικής Αραβίας. Δημοσίευμα της Wall Street Journal αποκαλύπτει ότι το πρώτο στάδιο της φουτουριστικής…
Την παραλαβή ενός ακόμα νεότευκτου κρουαζιερόπλοιου γνωστοποίησε πρόσφατα η εταιρεία κρουαζιέρας Norwegian Cruise Line (NCL). Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 13 Μαρτίου, ο ιταλικός ναυπηγικός κολοσσός Fincantieri…
Αμερικανικές επιδρομές κατά στόχων των Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσε μέσω της πλατφόρμας Truth Social ο Ντόναλντ Τραμπ επικαλούμενος τις επιθέσεις των φιλοϊρανών ανταρτών κατά…
Ολοκληρώθηκε νωρίτερα στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στον Πειραιά η τελετή παράδοσης-παραλαβής των καθηκόντων του νέου υπουργού Βασίλη Κικίλια. Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας…
Έντονες αντιδράσεις από κρατικά μέσα ενημέρωσης της Κίνας έχει προκαλέσει η πρόσφατη απόφαση της CK Hutchison Holdings να πουλήσει το πλειοψηφικό μερίδιό της στα…
Το ελληνικό τάνκερ «MV Sounion», που χτυπήθηκε από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης τον περασμένο Αύγουστο, ρυμουλκήθηκε επιτυχώς μέσω της Διώρυγας του Σουέζ. Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ