![ελληνικη ναυτιλία](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/03/202303091033003483.jpg)
Μπορεί οι μαχητές Χούθι της Υεμένης να ανακοίνωσαν πρόσφατα τον περιορισμό των επιθέσεων κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, μετά τη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός Ισραήλ-Χαμάς, εντούτοις οι διελεύσεις containerships από τη Διώρυγα του Σουέζ συνεχίζονται με το σταγονόμετρο.
Συγκεκριμένα, καταπώς φαίνεται, οι εταιρείες τακτικών γραμμών παραμένουν επιφυλακτικές ως προς τις γεωπολιτικές εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, καθώς εξακολουθούν να εκτρέπουν την πορεία των πλοίων τους γύρω από την Αφρική. Άλλωστε, όπως είχαν διαμηνύσει κορυφαίες εταιρείες της αγοράς, η αναδιάταξη των routes και η επιστροφή στην κανονικότητα θα αποτελέσει μια χρονοβόρα διαδικασία.
Στο πλαίσιο αυτό, λιγότερα από 45 containerships διασχίζουν εβδομαδιαίως τη Διώρυγα του Σουέζ προς οποιαδήποτε κατεύθυνση από τα μέσα Ιανουαρίου και εντεύθεν. Σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, το 77,6% των συνολικών διελεύσεων αυτής της περιόδου αφορά containerships μεταφορικής ικανότητας κάτω των 4.000 TEUs. Μάλιστα τα συγκεκριμένα πλοία κατέγραψαν ιστορικό υψηλό στη διάρκεια του Ιανουαρίου, με συνολικά 130 διελεύσεις.
Στον αντίποδα, τα containerships μεταφορικής ικανότητας 4.000-7.500 TEUs και 7.500-18.000 TEUs έχουν πραγματοποιήσει μόλις δώδεκα και επτά διελεύσεις αντίστοιχα τις τελευταίες δύο εβδομάδες.
Τέλος, τα containerships άνω των 18.000 TEUs εξακολουθούν να αποτελούν είδος υπό εξαφάνιση για τη Διώρυγα του Σουέζ, καθώς προσεχώς συμπληρώνεται ένας χρόνος από τη διέλευση του τελευταίου Ultra Large Containership (ULCS).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ανάλυση του, επί των προσωρινών στοιχείων της ΕΛ-ΣΤΑΤ, δημοσίευσε ο Πανελληνίος Σύνδεσμος Εξαγωγέων και το Κέντρο Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ). Σύμφωνα με…
Προβληματισμός επικρατεί στην επιχειρηματική κοινότητα του Πειραιά για τις δυνητικές επιπτώσεις των δασμών. Ειδικότερα, το ΕΒΕΠ σε σχετική ανακοίνωση υπογραμμίζει μεταξύ άλλων: «Ο προβληματισμός…
GTT, COSCO Shipping LNG Investment (Shanghai) Co., Ltd. (CSLNG) και COSCO Shipping Heavy Industry Co., Ltd. (CHI) υπέγραψαν συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας. Πρόκειται για την…
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ πέρασε χθες Κυριακή σε νέο επίπεδο τον εμπορικό πόλεμο που άρχισε ήδη αφότου ανέλαβε, υποσχόμενος να προχωρήσει από σήμερα…
Περισσότερες επιθεωρήσεις πλοίων αναμένεται να πραγματοποιεί εφεξής η Δανία, τουλάχιστον όσον αφορά τα δεξαμενόπλοια που διέρχονται από την περιοχή Skagen Roads των Danish Straits.…
Στη γενέτειρά του επέστρεψε το πρώτο LCO₂ carrier της Northern Lights. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την Παρασκευή…
Σε ενισχυμένη παρουσία της στη Μεσόγειο στοχεύει η εταιρεία-κολοσσός των τακτικών γραμμών CMA CGM, καθώς πρόσφατα υπέγραψε νέα σύμβαση παραχώρησης με λιμένα της Συρίας.…
Το βλέμμα της στο υδρογόνο συνεχίζει να εστιάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters, η ΕΕ θα εγκαινιάσει μια πλατφόρμα κοινών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ