
Οι πρόεδροι των μεγαλύτερων οργανισμών της ναυτιλιακής βιομηχανίας παγκοσμίως συγκεντρώθηκαν στις 6 Φεβρουαρίου στην Αθήνα για να συζητήσουν θέματα όπως η μείωση των αερίων του θερμοκηπίου (GHG) και ο αντίκτυπος των γεωπολιτικών εξελίξεων στη ναυτιλία. Μακράν το σημαντικότερο θέμα ήταν το πώς ο κλάδος και η διεθνής κοινότητα μπορούν να συμβάλουν στον περιορισμό και στον τερματισμό της αύξησης της άδικης μεταχείρισης και της ποινικοποίησης των ναυτικών.
Στη συνάντηση, υπό την προεδρία του Προέδρου της BIMCO Nikolaus H. Schües, η Στρογγυλή Τράπεζα των Διεθνών Ναυτιλιακών Ενώσεων ‒η οποία αποτελείται από την BIMCO, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), την INTERTANKO και την INTERCARGO‒ κατέληξε ομόφωνα ότι η ευαισθητοποίηση για την ασφάλεια, τα δικαιώματα και τη μεταχείριση των ναυτικών πρέπει να αυξηθεί και εκτός του ναυτιλιακού κλάδου.
«Κατά τη διάρκεια του 2024 γίναμε μάρτυρες μιας αύξησης του αριθμού των απαγωγών και των περιπτώσεων παράνομης κράτησης και φυλάκισης των ναυτικών μας. Αυτό είναι καταστροφικό και άκρως ανησυχητικό. Ας μην ξεχνάμε ότι οι ναυτικοί διευκολύνουν τη μεταφορά άνω του 80% του παγκόσμιου εμπορίου. Παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, συνεχίζουν να εργάζονται σύμφωνα με τα υψηλότερα επαγγελματικά πρότυπα και θα εργαστούμε συλλογικά προς την κατεύθυνση της ευαισθητοποίησης σχετικά με τους ναυτικούς που στερούνται ορισμένα από τα θεμελιώδη δικαιώματα, τα οποία απολαμβάνουν κάποιοι άλλοι keyworkers», δήλωσαν οι Nikolaus H, Schües της BIMCO, Γιάννης Ξυλάς της INTERCARGO, Emanuele Grimaldi του ICS και Rolf Westfal-Larsen Jr. της INTERTANKO.
Πρόσφατη έκθεση του International Maritime Bureau κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το 2024 παρατηρήθηκε μείωση της πειρατείας, αλλά αύξηση του αριθμού των ναυτικών που πιάστηκαν όμηροι. Σύμφωνα με την έκθεση, 126 ναυτικοί απήχθησαν πέρυσι έναντι 73 το 2023 και 41 το 2022.
Εν τω μεταξύ, δεν υπάρχουν αξιόπιστα στοιχεία όσον αφορά την ποινικοποίηση και την παράνομη κράτηση και φυλάκιση των ναυτικών όταν εντοπίζονται ναρκωτικά σε ένα πλοίο. Πρόσφατα αναφερθείσες περιπτώσεις σε ορισμένα μέρη του κόσμου, ωστόσο, μαρτυρούν ότι αθώοι ναυτικοί φυλακίζονται, παρά την έλλειψη επαρκών αποδεικτικών στοιχείων.
«Οι ναυτικοί δεν πρέπει να διακινδυνεύουν ποινές φυλάκισης, απαγωγές ή επιθέσεις κατά την εκτέλεση των βασικών τους καθηκόντων. Πριν από δύο εβδομάδες ακούσαμε την είδηση ότι το 25μελές πλήρωμα του “Galaxy Leader” απελευθερώθηκε αφού απήχθη υπό την απειλή όπλων και κρατήθηκε αιχμάλωτο περισσότερες από 430 ημέρες από τους Χούθι. Η αδικαιολόγητη στέρηση της ελευθερίας και οι επιθέσεις εναντίον αθώων ναυτικών είναι επιθέσεις εναντίον ατόμων, της ναυτιλιακής βιομηχανίας, των αλυσίδων εφοδιασμού και του παγκόσμιου εμπορίου. Θα συνεχίσουμε να ενημερώνουμε το ευρύ κοινό για τα δικαιώματα και τη μεταχείριση των ναυτικών μας», δήλωσαν οι πρόεδροι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στο διεθνές εμπόριο, ο OPEC αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου τα προσεχή…
Έμπρακτη είναι η στήριξη της κυβέρνησης της Νότιας Κορέας στα μικρομεσαία ναυπηγεία της χώρας, μετά και την αύξηση της έκδοσης χρηματοδοτικών εργαλείων γνωστών και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ