
Στρατηγική συνεργασία για την ανάπτυξη μιας βιομηχανικής κλίμακας μονάδας ηλεκτρόλυσης νερού, η οποία θα παράγει πράσινο υδρογόνο στο χημικό πάρκο Delfzijl της Βόρειας Ολλανδίας συνήφθη πρόσφατα από τη γερμανική πολυεθνική Evonik και την ολλανδική εταιρεία VoltH2. Το έργο προβλέπει την κατασκευή ενός ηλεκτρολύτη ισχύος 50 MW, που θα τροφοδοτεί την παραγωγική μονάδα της Evonik. Παράλληλα θα υλοποιηθεί και ένας σταθμός πλήρωσης φορητών δεξαμενών με υδρογόνο για τη μεταφορά του σε άλλες επιχειρήσεις ή βιομηχανίες που δεν έχουν άμεση σύνδεση με κεντρική εγκατάσταση παραγωγής υδρογόνου.
Η Evonik, ως ένας από τους μεγαλύτερους βιομηχανικούς καταναλωτές υδρογόνου στην περιοχή, θα καλύπτει σημαντικό μέρος των ενεργειακών αναγκών της από τον νέο ηλεκτρολύτη που αναπτύσσει η VoltH2. Ο ηλεκτρολύτης, ισχύος 50 MW, αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία έως το τέλος του 2027, παρέχοντας στην Evonik μια τοπική και ανανεώσιμη πηγή υδρογόνου. Ωστόσο, μέχρι η παραγωγή του πράσινου υδρογόνου να επαρκεί για την πλήρη κάλυψη των απαιτήσεών της, η Evonik θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί τη συμβατική παραγωγή υδρογόνου από τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις της, διασφαλίζοντας την ομαλή μετάβαση σε μια 100% πράσινη λύση.
Η ενσωμάτωση του πράσινου υδρογόνου στη βιομηχανική διαδικασία της Evonik σχετίζεται άμεσα με την παραγωγή υπεροξειδίου του υδρογόνου (H₂O₂), μιας βασικής χημικής ουσίας που απαιτεί τρεις κύριους πόρους: ηλεκτρική ενέργεια, ατμό και υδρογόνο. Η μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την ηλεκτρική ενέργεια και τον ατμό έχει ήδη σημειώσει σημαντική πρόοδο. Μάλιστα, από το τέλος του 2024, το 90% της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται στις εγκαταστάσεις της Evonik προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές.
Για τη διευκόλυνση της διανομής υδρογόνου, η VoltH2 θα εγκαταστήσει έναν σταθμό πλήρωσης ρυμουλκούμενων σωλήνων (tube trailer filling station) στις εγκαταστάσεις της Evonik. Μέσω αυτής της υποδομής, το υδρογόνο θα μπορεί να αποθηκεύεται και να μεταφέρεται με ειδικά ρυμουλκούμενα φορτηγά, επιτρέποντας την παροχή υδρογόνου και σε άλλους βιομηχανικούς πελάτες της VoltH2. Αυτή η λύση ενισχύει τη δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου υδρογόνου στο Delfzijl, συμβάλλοντας στην απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 8,5% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Ιανουάριο εφέτος, καθώς η αύξηση της αξίας των εισαγωγών ήταν υπερδιπλάσια εκείνης των…
Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο Βουλευτής Χίου ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής, Σταύρος Γ. Μιχαηλίδης, κάλεσε στη Βουλή τη Δευτέρα, 10 Μαρτίου, τον Υπουργό Ναυτιλίας…
Με την υπογραφή της απόφασης και την έκδοση της σχετικής πρόσκλησης για σημαντικά έργα και παρεμβάσεις που αποσκοπούν στην αντιμετώπιση της λειψυδρίας, από τον…
του καπτ. Γιώργου Γεωργούλη Το ναυτικό ατύχημα (σύγκρουση δύο πλοίων) που συνέβη στο αγκυροβόλιο αναμονής Immingham anchorage (waiting anchorage) στα πρόσγεια των λιμανιών του…
Την καθοδική πορεία που χαράσσουν του τελευταίους μήνες συνέχισαν τον Φεβρουάριο οι εισαγωγές θερμικού άνθρακα της Ινδίας, καθώς η ηλεκτροπαραγωγή με καύση άνθρακα «κόβει»…
Ανακατατάξεις αναμένεται να λάβουν χώρα στην κορυφαία δεκάδα των εταιρειών διαχείρισης containerships. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δεδομένων της Alphaliner, το orderbook της Wan Hai Lines…
Ουκρανοί και Αμερικανοί αξιωματούχοι επρόκειτο να συναντηθούν για κρίσιμες συνομιλίες στη Σαουδική Αραβία την Τρίτη 11 Μαρτίου με στόχο τη χάραξη πορείας προς τον…
Δασμούς σε καναδικά εμπορεύματα επέβαλε πρόσφατα το Πεκίνο, κίνηση που συνιστά την απάντηση της Κίνας στη στάση της Οτάβα με επίκεντρο τα κινεζικά ηλεκτρικά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ