
Στρατηγική συνεργασία για την ανάπτυξη μιας βιομηχανικής κλίμακας μονάδας ηλεκτρόλυσης νερού, η οποία θα παράγει πράσινο υδρογόνο στο χημικό πάρκο Delfzijl της Βόρειας Ολλανδίας συνήφθη πρόσφατα από τη γερμανική πολυεθνική Evonik και την ολλανδική εταιρεία VoltH2. Το έργο προβλέπει την κατασκευή ενός ηλεκτρολύτη ισχύος 50 MW, που θα τροφοδοτεί την παραγωγική μονάδα της Evonik. Παράλληλα θα υλοποιηθεί και ένας σταθμός πλήρωσης φορητών δεξαμενών με υδρογόνο για τη μεταφορά του σε άλλες επιχειρήσεις ή βιομηχανίες που δεν έχουν άμεση σύνδεση με κεντρική εγκατάσταση παραγωγής υδρογόνου.
Η Evonik, ως ένας από τους μεγαλύτερους βιομηχανικούς καταναλωτές υδρογόνου στην περιοχή, θα καλύπτει σημαντικό μέρος των ενεργειακών αναγκών της από τον νέο ηλεκτρολύτη που αναπτύσσει η VoltH2. Ο ηλεκτρολύτης, ισχύος 50 MW, αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία έως το τέλος του 2027, παρέχοντας στην Evonik μια τοπική και ανανεώσιμη πηγή υδρογόνου. Ωστόσο, μέχρι η παραγωγή του πράσινου υδρογόνου να επαρκεί για την πλήρη κάλυψη των απαιτήσεών της, η Evonik θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί τη συμβατική παραγωγή υδρογόνου από τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις της, διασφαλίζοντας την ομαλή μετάβαση σε μια 100% πράσινη λύση.
Η ενσωμάτωση του πράσινου υδρογόνου στη βιομηχανική διαδικασία της Evonik σχετίζεται άμεσα με την παραγωγή υπεροξειδίου του υδρογόνου (H₂O₂), μιας βασικής χημικής ουσίας που απαιτεί τρεις κύριους πόρους: ηλεκτρική ενέργεια, ατμό και υδρογόνο. Η μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την ηλεκτρική ενέργεια και τον ατμό έχει ήδη σημειώσει σημαντική πρόοδο. Μάλιστα, από το τέλος του 2024, το 90% της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται στις εγκαταστάσεις της Evonik προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές.
Για τη διευκόλυνση της διανομής υδρογόνου, η VoltH2 θα εγκαταστήσει έναν σταθμό πλήρωσης ρυμουλκούμενων σωλήνων (tube trailer filling station) στις εγκαταστάσεις της Evonik. Μέσω αυτής της υποδομής, το υδρογόνο θα μπορεί να αποθηκεύεται και να μεταφέρεται με ειδικά ρυμουλκούμενα φορτηγά, επιτρέποντας την παροχή υδρογόνου και σε άλλους βιομηχανικούς πελάτες της VoltH2. Αυτή η λύση ενισχύει τη δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου υδρογόνου στο Delfzijl, συμβάλλοντας στην απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ