Οι προκλήσεις επιμένουν για την αγορά των LNG carriers και το 2025 με το outlook να παραμένει θολό ελέω πληθώρας παραδόσεων πλοίων τα επόμενα έτη.
Ειδικότερα, σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο CEO της Flex LNG Management AS σχολίασε μεταξύ άλλων ότι το βραχυπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο μέλλον της αγοράς LNG παραμένει γεμάτο προκλήσεις δεδομένων των πολλών παραδόσεων πλοίων που έπονται, οι οποίες τρέχουν ταχύτερα από την άνοδο της εξαγωγικής ικανότητας των παραγωγών LNG. «Πιθανά θα δούμε απότομη άνοδο στις διαλύσεις γηραιότερων και λιγότερο ενεργειακά αποδοτικών πλοίων» υπογράμμισε.
Παράλληλα, σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Intermodal σημειώνει ότι τα ευρύτερα γεωπολιτικά δρώμενα, οι εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα και η παύση των ροών ρωσικού φυσικού αερίου μέσω της Ουκρανίας θα επιδράσουν σημαντικά στην αγορά LNG.
Οι ανταποδοτικοί δασμοί της Κίνας στις ΗΠΑ (μεταξύ άλλων 15% στις εισαγωγές αμερικανικού LNG) έχουν τη δυναμική να επηρεάσουν τις τιμές LNG και να αναδιατάξουν τις ροές εμπορευμάτων, επιδρώντας στα routes και στη ζήτηση τονομιλίων.
Την ίδια ώρα, η Ευρώπη βρίσκεται εκ νέου σε αναζήτηση εναλλακτικών ροών LNG. Οι ροές από τις ΗΠΑ προς την Ελλάδα, και δη τη Ρεβυθούσα και την Αλεξανδρούπολη σημειώνουν άνοδο. Η τάση αυτή αναμένεται να επιμείνει με φόντο την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της Κεντρικής Ευρώπης, οι χώρες της οποίας εξαρτώνται σε σημαντικό βαθμό από τις ρωσικές ροές, υπογραμμίζει η Intermodal.
Επιπλέον, θολό παραμένει το τοπίο αναφορικά με το τι μέλλει γενέσθαι από τη δυνητική επιστροφή στην κανονικότητα στην Ερυθρά Θάλασσα. Από τη μία, ίσως οι ροές προς την Ευρώπη από το Κατάρ ενισχυθούν. Από την άλλη, η μείωση της απόστασης συνεπάγεται και μείωση της ζήτησης τονομιλίων εντός μιας περιόδου όπου η ναυλαγορά παραμένει υπό πίεση.
Το 2025, το εμπόριο LNG αναμένεται να αυξηθεί κατά 4,6%, όμως η άνοδος αυτή δεν επαρκεί για να καλύψει τους ρυθμούς με τους οποίους τρέχει η αύξηση της προσφοράς των πλοίων. Η άνοδος του τονάζ αναμένεται να διαμορφωθεί σε 10% το 2025 και 12% το 2026, καθώς το orderbook ανέρχεται σχεδόν σε 50%.
Βάσει της Intermodal, ο στόλος αριθμεί 806 πλοία μεταφορικής ικανότητας 121,33 εκατ. κ.μ. Τα περισσότερα από αυτά (633) είναι μεγάλου μεγέθους (τουλάχιστον 140.000 κ.μ.) με αθροιστική μεταφορική ικανότητα περίπου 108,3 εκατ. κ.μ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εκλογή του νέου Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την προσεχή τριετία έλαβε χώρα κατά τις αρχαιρεσίες της Πέμπτης 6 Φεβρουαρίου 2025.…
Η ραγδαία ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων και των κυβερνήσεων έχει φέρει στο προσκήνιο την ανάγκη για ισχυρή κυβερνοασφάλεια. Οι κυβερνοεπιθέσεις δεν είναι πλέον απλώς μια…
Αναδιατάξεις στους κινεζικούς λιμένες έχουν επιφέρει οι εμπορικές «αψιμαχίες» με επίκεντρο τις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, Ιρανοί πωλητές επιχειρούν να προσαρμοστούν στις αμερικανικές κυρώσεις, μεταφέροντας τις…
Σε πτωτική πορεία βρίσκονται οι αποστολές αμερικανικού άνθρακα προς την Ευρώπη, καθώς η καθίζηση του 2024 εκτιμάται ότι θα επιμείνει και το νέο έτος.…
Στρατηγική συνεργασία για την ανάπτυξη μιας βιομηχανικής κλίμακας μονάδας ηλεκτρόλυσης νερού, η οποία θα παράγει πράσινο υδρογόνο στο χημικό πάρκο Delfzijl της Βόρειας Ολλανδίας…
Περιορισμένες, σε σύγκριση με το 2024, είναι οι παραγγελίες πλοίων που έχουν τοποθετηθεί φέτος. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής έκθεσης της VesselsValue, τον Ιανουάριο του…
Η ενεργειακή μετάβαση των οδικών μεταφορών βρίσκεται στο επίκεντρο πληθώρας πρωτοβουλιών, με σημαίνουσες εταιρείες να στρέφουν την προσοχή τους στις αναπτυσσόμενες προοπτικές της Κίνας…
Την αξιοποίηση της πυρηνικής ενέργειας με φόντο την ενεργειακή ασφάλεια εξετάζει το Ηνωμένο Βασίλειο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του Bloomberg, το Λονδίνο φιλοδοξεί να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ