
Αναδιατάξεις στους κινεζικούς λιμένες έχουν επιφέρει οι εμπορικές «αψιμαχίες» με επίκεντρο τις ΗΠΑ.
Συγκεκριμένα, Ιρανοί πωλητές επιχειρούν να προσαρμοστούν στις αμερικανικές κυρώσεις, μεταφέροντας τις εργασίες εκφόρτωσης δεξαμενόπλοιων από την επαρχία Shandong σε λιμάνια της νότιας και ανατολικής Κίνας. Υπενθυμίζεται ότι η κινεζική εταιρεία διαχείρισης λιμένων Shandong Port Group, η οποία διαχειρίζεται τερματικούς σε Qingdao, Yantai και Rizhao, συνεχίζει την απαγόρευση εισόδου σε δεξαμενόπλοια στα οποία οι ΗΠΑ έχουν επιβάλει κυρώσεις. Σε απάντηση, οι traders έχουν αναδρομολογήσει τις εξαγωγές τους στην επαρχία Huizhou και Zhejiang, όπου οι δεξαμενές αποθήκευσης φέρονται να έχουν γεμίσει, εν αναμονή περαιτέρω παραδόσεων. Αυτή η παράκαμψη περιλαμβάνει τη μεταφορά ιρανικού αργού μέσω πλοίων στα οποία δεν έχουν επιβληθεί κυρώσεις, προκειμένου να φτάσει στους αγοραστές της Shandong, αυξάνοντας το κόστος, το οποίο πρέπει είτε να απορροφηθεί από τους πωλητές είτε να μετακυλιστεί στα διυλιστήρια.
Παρά τις προσπάθειες αυτές, οι αφίξεις ιρανικού αργού στην Κίνα εκτιμάται ότι έχουν μειωθεί κατά 277.000 βαρέλια ημερησίως, σε 1,1 εκατ. βαρέλια ημερησίως τον Ιανουάριο, λόγω υλικοτεχνικών περιορισμών. Η πλωτή αποθήκευση ιρανικού αργού έχει εκτοξευτεί σε υψηλό 27 εβδομάδων, στα 20,68 εκατ. βαρέλια, με πάνω από το 70% να είναι αγκυροβολημένο στα ύδατα της Μαλαισίας και της Σιγκαπούρης. Την ίδια ώρα, οι Ιρανοί πωλητές κινητοποιούν δεξαμενόπλοια για να μεταφέρουν το πετρέλαιο από το Dalian, από όπου πλοία φαίνεται πως μεταφέρουν ιρανικό αργό νοτιότερα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η χούντα στη Μιανμάρ απηύθυνε σήμερα μια σπάνια έκκληση προς τη διεθνή κοινότητα να προσφέρει βοήθεια στη χώρα, η οποία επλήγη από ισχυρό σεισμό,…
Η τεχνολογία διπλού καυσίμου της Newlight, που επιτρέπει την ταυτόχρονη χρήση υδρογόνου και ντίζελ σε υπάρχοντες ναυτικούς κινητήρες, μπορεί να αναδειχθεί ως μία από…
Στην εδραίωση της θέσης της στη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας στοχεύει η Saudi Aramco, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός έχει στρέψει το βλέμμα…
Η ναυλαγορά των containerships συνεχίζει την πτωτική της πορεία, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται στα χαμηλότερα επίπεδά του από τον…
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) φαίνεται να στηρίζει την έκκληση εταιρειών της βιομηχανίας για επιβράδυνση των ευρωπαϊκών στόχων όσον αφορά τη χρήση αεροπορικών καυσίμων.…
Η παγκόσμια ναυτιλία πρέπει να παραμείνει ανοιχτή στο ενδεχόμενο συνεργασίας με τους ασφαλιστές που «γεννήθηκαν» προκειμένου να ασφαλίσουν τα πλοία του σκοτεινού στόλου, υπογραμμίζει…
Το επόμενο βήμα στη στρατηγική της ανακοίνωσε η Northern Lights JV, εταιρεία πρωτοπόρος στη θαλάσσια μεταφορά διοξειδίου του άνθρακα. Ειδικότερα, η Northern Lights προχώρησε…
Σε νέα στρατηγική αναδιάρθρωση των δραστηριοτήτων τους προχωρούν οι εταιρείες ενέργειας JERA και EDF. Συγκεκριμένα, η ιαπωνική JERA και η γαλλική EDF ανακοίνωσαν ότι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ