Αναδιατάξεις στους κινεζικούς λιμένες έχουν επιφέρει οι εμπορικές «αψιμαχίες» με επίκεντρο τις ΗΠΑ.
Συγκεκριμένα, Ιρανοί πωλητές επιχειρούν να προσαρμοστούν στις αμερικανικές κυρώσεις, μεταφέροντας τις εργασίες εκφόρτωσης δεξαμενόπλοιων από την επαρχία Shandong σε λιμάνια της νότιας και ανατολικής Κίνας. Υπενθυμίζεται ότι η κινεζική εταιρεία διαχείρισης λιμένων Shandong Port Group, η οποία διαχειρίζεται τερματικούς σε Qingdao, Yantai και Rizhao, συνεχίζει την απαγόρευση εισόδου σε δεξαμενόπλοια στα οποία οι ΗΠΑ έχουν επιβάλει κυρώσεις. Σε απάντηση, οι traders έχουν αναδρομολογήσει τις εξαγωγές τους στην επαρχία Huizhou και Zhejiang, όπου οι δεξαμενές αποθήκευσης φέρονται να έχουν γεμίσει, εν αναμονή περαιτέρω παραδόσεων. Αυτή η παράκαμψη περιλαμβάνει τη μεταφορά ιρανικού αργού μέσω πλοίων στα οποία δεν έχουν επιβληθεί κυρώσεις, προκειμένου να φτάσει στους αγοραστές της Shandong, αυξάνοντας το κόστος, το οποίο πρέπει είτε να απορροφηθεί από τους πωλητές είτε να μετακυλιστεί στα διυλιστήρια.
Παρά τις προσπάθειες αυτές, οι αφίξεις ιρανικού αργού στην Κίνα εκτιμάται ότι έχουν μειωθεί κατά 277.000 βαρέλια ημερησίως, σε 1,1 εκατ. βαρέλια ημερησίως τον Ιανουάριο, λόγω υλικοτεχνικών περιορισμών. Η πλωτή αποθήκευση ιρανικού αργού έχει εκτοξευτεί σε υψηλό 27 εβδομάδων, στα 20,68 εκατ. βαρέλια, με πάνω από το 70% να είναι αγκυροβολημένο στα ύδατα της Μαλαισίας και της Σιγκαπούρης. Την ίδια ώρα, οι Ιρανοί πωλητές κινητοποιούν δεξαμενόπλοια για να μεταφέρουν το πετρέλαιο από το Dalian, από όπου πλοία φαίνεται πως μεταφέρουν ιρανικό αργό νοτιότερα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εκλογή του νέου Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την προσεχή τριετία έλαβε χώρα κατά τις αρχαιρεσίες της Πέμπτης 6 Φεβρουαρίου 2025.…
Η ραγδαία ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων και των κυβερνήσεων έχει φέρει στο προσκήνιο την ανάγκη για ισχυρή κυβερνοασφάλεια. Οι κυβερνοεπιθέσεις δεν είναι πλέον απλώς μια…
Σε πτωτική πορεία βρίσκονται οι αποστολές αμερικανικού άνθρακα προς την Ευρώπη, καθώς η καθίζηση του 2024 εκτιμάται ότι θα επιμείνει και το νέο έτος.…
Οι προκλήσεις επιμένουν για την αγορά των LNG carriers και το 2025 με το outlook να παραμένει θολό ελέω πληθώρας παραδόσεων πλοίων τα επόμενα…
Στρατηγική συνεργασία για την ανάπτυξη μιας βιομηχανικής κλίμακας μονάδας ηλεκτρόλυσης νερού, η οποία θα παράγει πράσινο υδρογόνο στο χημικό πάρκο Delfzijl της Βόρειας Ολλανδίας…
Περιορισμένες, σε σύγκριση με το 2024, είναι οι παραγγελίες πλοίων που έχουν τοποθετηθεί φέτος. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής έκθεσης της VesselsValue, τον Ιανουάριο του…
Η ενεργειακή μετάβαση των οδικών μεταφορών βρίσκεται στο επίκεντρο πληθώρας πρωτοβουλιών, με σημαίνουσες εταιρείες να στρέφουν την προσοχή τους στις αναπτυσσόμενες προοπτικές της Κίνας…
Την αξιοποίηση της πυρηνικής ενέργειας με φόντο την ενεργειακή ασφάλεια εξετάζει το Ηνωμένο Βασίλειο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του Bloomberg, το Λονδίνο φιλοδοξεί να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ